Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Eclipse Cross: Prvý z nového rodu Mitsubishi

PRVÁ JAZDA Stredne veľké, pohľadné SUV ukazuje ako budú onedlho vyzerať všetky modely Mitsubishi v Európe. „Tri diamanty“ vykročili na novú cestu.
17 8 príspevkov 09.10.2017 / Milan Adámek

Európa je zasľúbená automobilom SUV, na čo prišla aj „najjaponskejšia“ značka z japonských a po tom, čo dalo Mitsubishi zbohom Lanceru, oznámilo novú SUV-stratégiu: Paleta modelov bude obsahovať len „Sport Utility Vehicle“.

Eclipse Cross má byť podľa Mitsubishi začiatkom niečoho nového, doslova „otvorené dvere“ pre ďalšie novinky. V konkurenčnom boji sa stretne s Toyotou C-HR, Seatom Ateca, Nissanom Qashqai alebo aj Peugeotom 3008 17 fotografií v galérii Eclipse Cross má byť podľa Mitsubishi začiatkom niečoho nového, doslova „otvorené dvere“ pre ďalšie novinky. V konkurenčnom boji sa stretne s Toyotou C-HR, Seatom Ateca, Nissanom Qashqai alebo aj Peugeotom 3008 Zdroj: Mitsubishi/Milan Adámek

K tomu by však nestačilo malé a cenovo dostupné ASX s veľkým Outlanderom a preto „tri diamanty“ celom logicky rozšírili ponuku o stredne veľký Eclipse Cross. S tými veľkosťami je to vlastne tak, že trojica súrodencov zdieľa zhodnú podvozkovú platformu s rovnakým rázvorom náprav 2 670 milimetrov, takže nárast je vždy prejavom väčšieho previsu.

Ešte čisté Mitsubishi

Eclipse Cross však nemá byť len nejakým „trochu natiahnutým“ ASX-kom, ale zákazníkov má prilákať aj ušľachtilejším interiérom, modernejšími technológiami (až do doby modernizácie ASX), agresívnejším dizajnom a v nie poslednom rade zošikmenou zadnou časťou, ktorá by mohla pripomínať SUV-kupé, keby bola ešte o niečo výraznejšia (spomínať v tejto súvislosti na historické Mitsubishi Eclipse kupé by bolo asi príliš odvážne až nepatričné).

Zozadu pôsobí auto športovejšie vďaka strešnému spojleru, delenému oknu a strieborným doplnkom na nárazníku. Strecha je zošikmená, ale nijako dramaticky 17 fotografií v galérii Zozadu pôsobí auto športovejšie vďaka strešnému spojleru, delenému oknu a strieborným doplnkom na nárazníku. Strecha je zošikmená, ale nijako dramaticky Zdroj: Mitsubishi/Milan Adámek

Tento samuraj vznikal ešte v období pred uzavretím spolupráce s alianciou Renault-Nissan, takže s istým preháňaním môžeme povedať, že je posledný svojho druhu. Uvidíme však ako sa sľúbená autonómia značky prejaví v ďalších generáciách ASX a Outlandera, ktoré už klopú na dvere.

Novinku na prednej časti zdobia obrovské pochrómované lišty, úzke a zošikmené svetlomety, masívne blatníky aj ostro zrezané línie bočných okien. Prvky zreteľne korešpondujú s poslednými faceliftami ASX a Outlandera, ale posúvajú tento dizajnový jazyk ešte o niečo ďalej.

Sedempalcový displej je navrchu palubnej dosky. Grafika vyzerá moderne, citlivosť na dotyk je výborná. Škoda len, že navigácia funguje len cez pripojený smartfón, čo stojí dáta 17 fotografií v galérii Sedempalcový displej je navrchu palubnej dosky. Grafika vyzerá moderne, citlivosť na dotyk je výborná. Škoda len, že navigácia funguje len cez pripojený smartfón, čo stojí dáta Zdroj: Mitsubishi/Milan Adámek

Zavalitosť bočného pontónu odľahčuje hlboký prelis, ktorý sa ťahá od predných dverí až dozadu vozidla, kde nadväzuje na zadné svetlá prepojené priečkou, ktorá rozdeľuje okno na dve časti ako to poznáme napríklad z Hondy Civic alebo Toyoty Prius.

Stredová konzola pripomína Lexus

Po sadnutí za volant len zvoláme: „Tak tu je tá zmena k prémiovému obsahu!“ Slušné,  kvalitné materiály (leštený kov, klavírny lak, hrubá prešívaná koža), zaujímavé dizajnové vyhotovenie, jasné členenie informačnej a ovládacej zóny, premyslené krivky – to všetko starším Mitsubishi chýbalo. Vždy boli až príliš tradičné, konzervatívne a ak použili nový materiál, bola to fádna vodorovná lišta. Eclipse Cross je výrazne iný a dizajnéri drobným estetickým detailom venovali veľa pozornosti.

Prístrojový panel je jednoduchý a praktický. Ovládanie palubného počítača tlačidlom za volantom také „japonské“ 17 fotografií v galérii Prístrojový panel je jednoduchý a praktický. Ovládanie palubného počítača tlačidlom za volantom také „japonské“ Zdroj: Mitsubishi/Milan Adámek

Hoci ide len o predprodukčné kusy, všetko má aj dokonalé dielenské spracovanie. Balkónik na stredovej konzole aj riešenia stredového tunela výrazne pripomínajú najnovšie modely Lexus, nechýba dotykový plôška (touchpad) pre ovládanie informačno-zábavného systému, ale jeho displej je aj dotykový, takže záleží len na vodičovi aký spôsob ovládania zvolí. Klimatizácia si ponechala kompletné hardvérové tlačidlá, audio systém (k dispozícii aj Bose s dvoma subwoofermi) má hardvérové tlačidlá „len“ na volante.

Napriek tomu, že je Eclipse Cross o 11 centimetrov dlhší než ASX, zvažujúca sa strecha dáva zadným pasažierom menej miesta na hlavu. Trochu pomáha, že sedadlá sú horizontálne posuvné. Objem kufra sa tak dá zväčšiť na 448 litrov, čo je viac ako ASX (442 l), ale ak si lavicu posunú dlhší pasažieri úplne dozadu, kufor sa scvrkne na 341 litrov – čo je už veľmi skromný údaj v tejto kategórii. Pri obsadení zadných sedadiel dospelými osobami treba rátať so skromnejšou batožinou.

Batožinový priestor má základný objem 341 litrov a posunutím sedadiel sa dá zväčšiť na 448 litrov. Objem po zložení sedadiel nebol zatiaľ oznámený 17 fotografií v galérii Batožinový priestor má základný objem 341 litrov a posunutím sedadiel sa dá zväčšiť na 448 litrov. Objem po zložení sedadiel nebol zatiaľ oznámený Zdroj: Mitsubishi/Milan Adámek

Pri pohone bude na výber nový benzínový jeden a pol litrový štvorvalec s turbom, ktorý sa kombinuje v prípade predokolky so šesťstupňovým manuálom a v prípade verzie 4x4 s automatickou prevodovkou CVT. Druhou alternatívou je známy naftový motor 2,2 DiD s klasickým osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Emisné normy však vyžiadali jeho modernizáciu, takže na prvých jazdách sme ho ešte nemali možnosť vyskúšať.

Test Mitsubishi Outlander: Stará škola SUV

Japonské vozidlo síce nemá niektoré najnovšie čačky-mačky, ale ponúka množstvo priestoru i dobré schopnosti mimo asfaltu.

Novinka 1,5 Turbo (priamy vstrek a variabilné časovanie nasávacích aj výfukových ventilov) má výkon 163 koní a krútiaci moment 250 Nm, čo stačí na svižnú jazdu okorenenú kvílením variátorovej prevodovky, ktorá má až osem virtuálnych stupňov a pracuje s nimi relatívne rýchlo. Oproti iným variátorom nie sú jej otáčky úplne odtrhnuté od reality, ale na CVT od Subaru nemá. Byť druhou najlepšou (podľa nás) prevodovkou CVT na svete nie je vôbec zlé. Páčky pod volantom sú fajn, ale pri ôsmich stupňoch sa už vodič trochu stráca a po čase nechá prácu na automatiku a venuje sa radšej riadeniu. Automatika vás k tomu aj tak priamo nabáda.

Vzadu je na kolená dosť miesta, ak si posuniem sedadlo úplne dozadu, ale hlava sa mi dotýka stropu, ktorý smerom odzadu klesá 17 fotografií v galérii Vzadu je na kolená dosť miesta, ak si posuniem sedadlo úplne dozadu, ale hlava sa mi dotýka stropu, ktorý smerom odzadu klesá Zdroj: Mitsubishi/Milan Adámek

V prudkých zákrutách sa je podvozok značne nedotáčavý a na krátkych priečnych nerovnostiach drsný aj hlučný. Zástupcovia značky nám tvrdili, že sa na vyladení ešte pracuje a produkčné kusy už budú v riadení agilnejšie a ich zadná náprava nebude tak búchať. Systém s názvom Super-All Wheel Control má zvládnuť distribúciu sily medzi nápravami až po 60 percent na zadné kolesá pri sklzom povrchu. Oproti ASX sa zmenilo nastavenie riadenia, ktoré je o niečo málo ostrejšie a priamejšie, ale mohlo by byť aj citlivejšie.

Podvozok je vyladený komfortne

Na kvalitných cestách je auto tiché, terénne vlny zvláda s jemným pohojdávaním a celkovo je nastavenie podvozka skôr komfortné (až na tie priečne nerovnosti). Veľké kolesá síce o sebe dávajú počuť, ale akustický komfort to neznižuje. Ten je vo všeobecnosti vo vozidle veľmi vysoký.

Test Mitsubishi ASX: Aj bez 4x4 skvelé v teréne

Mitsubishi ASX absolvovalo nedávno decentné omladenie, preto sme sa rozhodli vyskúšať jeho benzínovú verziu. Aká je poctivá atmosféra v malom crossoveri?

Sériová výroba sa začne až koncom roka a na prelome rokov (skôr v januári budúceho) by sa mal začať aj predaj na Slovensku. Až vtedy spoznáme cenu, ktorá predurčí ďalší osud tohto „takmer prémiového“ SUV. Neskôr príde aj hybridná verzia.

Sedenie je pomerne vysoké, ale sedadlá sú pohodlné. Nad hlavou mám viac miesta ako v ASX, napriek strešnému oknu 17 fotografií v galérii Sedenie je pomerne vysoké, ale sedadlá sú pohodlné. Nad hlavou mám viac miesta ako v ASX, napriek strešnému oknu Zdroj: Mitsubishi/Milan Adámek

Štýl niekedy predbieha praktickú stránku, ale v prípade áut je to často žiadúce. Eclipse Cross má zaujímavý dizajn so skosenou strechou, inteligentný pohon všetkých kolies a moderne vypracovaný interiér. Menej miesta na kolená aj menší kufor sú daňou za štýl. Kvalita spracovania interiéru aj materiálové zloženie sú na ceste k prémiovej triede. Ovládateľnosť aj prehľadnosť sú dobré. Chválime aj posuvné zadné sedadlá. Horšie je odpruženie na krátkych nerovnostiach a malý objem kufra. Jazda je ovplyvnená nedotáčavosťou podvozka.


Najnovšie články
Kia Stinger GT: Prvý seriózny tuning v USA

Päťdverové kupé si ponechalo dynamickú siluetu i základné proporcie, no ergonómiu interiéru a množstvo technológií prebralo od á-osmičky.

Audi A7 ide po stopách vlajkovej lode

Už začiatkom októbra sa zistilo, že finálne kontroly vozidiel robili v niektorých prípadoch inšpektori bez osvedčenia. Teraz sa problém ešte rozšíril...

Nissan pozastaví výrobu áut pre japonský trh

Americký tuner naznačuje, že jeho Venom F5 možno dosiahne 300 míľ za hodinu. Hyperšport bude mať premiéru na výstave SEMA.

Hennessey opäť vyzýva Bugatti na duel

Severský automobil vhodne kombinuje eleganciu s imidžom zálesáka a ponúka dobrú priechodnosť terénom len s časťou nevýhod triedy SUV.

Test Volvo V90 CC: Luxusný kompromis

Z jednotlivých štátov výrazne klesol najmä predaj vo Veľkej Británii, a to o 9,3 %. Klesol aj predaj v Nemecku (3,3 %).

Predaj áut v Európskej únii v septembri klesol

V dnešnom svete už Subaru WRX STi pôsobí ako vystrihnuté z inej dimenzie. Je drsné, tvrdé a extrém z neho cítiť na každom centimetri jazdy. Z tohto auta môžete...

Test Subaru WRX STi: Auto z inej galaxie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×