Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Faceliftovaný Rapid sme videli v Ženeve

ZO ŽENEVY
Škoda momentálne chŕli jeden model za druhým. Len prednedávnom do ponuky pribudol nový Kodiaq, nasledovaný faceliftom Octavie, Citiga a najnovšie aj Rapidu. Práve s čerstvým členom partie sme sa naživo zoznámili v Ženeve.
19 18 príspevkov 14.03.2017 / Filip Kadlečík

Pred jeho predstavením si od neho automobilka veľa sľubovala. Kompaktný Rapid sa však nepredáva až tak dobre, ako by sa od auta podobnej kategórie dalo očakávať. Dôvodom je pravdepodobne fakt, že dlhobo žije v tieni väčšej Octavie. Teraz sa však zdá, že pre menšieho z dvojice svitá na lepšie časy.

Denné LED svietenie posúva z dizajnového hľadiska Rapid na úroveň ostatných moderných kompaktov 19 fotografií v galérii Denné LED svietenie posúva z dizajnového hľadiska Rapid na úroveň ostatných moderných kompaktov

Rapid po facelifte totiž vyzerá naozaj dobre. Na prvý pohľad sa nám páči podstatne viac, než dosluhujúca verzia. Zmeny sú pritom len kozmetické, diferencujúcim prvkom je najmä zadný i predný nárazník, svetlomety či koncové svetlá. Tie skrášlila moderná LED architektúra.

Práve nepatrným zásahom však Rapid zrazu vyzerá podstatne atraktívnejšie. Retuš ho posunula smerom k ostatným moderným kompaktom. Konkurovať im pritom nemusí len dizajnom, ale predovšetkým vnútroným priestorom či novými bezpečnostnými prvkami.

Test Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI: Mal byť prvý?

Originálny hatchback namiesto zmenšeniny Octavie? Pri prvej jazde od nás dostal zelenú. Obháji sa aj v premiérovom redakčnom teste?

Na predných i zadných sedadlách je priestorová ponuka úplne v poriadku. Samozrejme, s Octaviou či Superbom sa porovnávať nemôže, no priemerne vysoký vodič sa sám za seba usadí bez obtiažností. Hlavnou devízou, najmä vo verzii liftback, je stále rovnako štedrý batožinový priestor. Ten má základný objem 550 l, hatchback ponúkne len 415 l.

Okrem nárazníkov sa retuš prejavila, rovnako ako v prípade Octavie, aj na koncových svetlách 19 fotografií v galérii Okrem nárazníkov sa retuš prejavila, rovnako ako v prípade Octavie, aj na koncových svetlách

Facelift sa nedotkol len vzhľadu mladoboleslavského kompaktu. Do príjemne pôsobiaceho interiéru sa dostali aj nové technológie. V znamení bezpečnosti je teraz k dispozícii systém Front Assist, ktorý spolupracuje s radarom zapusteným do predného nárazníka. Vďaka tomuto tandemu sa vie inovovaný Rapid v prípade potreby po kolízii s iným objektom samočinne stabilizovať a predísť ďalšej zrážke. Z noviniek na strane technológií sa oplatí spomenúť aj bezkľúčový vstup a štartovanie.

Test Škoda Rapid 1.2 MPI: Čo znamená úplný základ

11 430 eur s daňou. Taká je akciová cenovka základnej Škody Rapid s atmosférickým trojvalčekom MPI a najnižšou výbavou Active.

Imidžu kabíny može uškodiť jedine displej umiestnený na centrálnej konzole, ktorý už v rámci dnešných štandardov neposkytuje práve najlepšie rozlíšenie. Na druhú stranu ide o časom overený prvok a z funkčného hľadiska mu v podstate nič nechýba.

Interiér sa nezmenil, vylepšili sa predovšetkým technológie skryté 19 fotografií v galérii Interiér sa nezmenil, vylepšili sa predovšetkým technológie skryté "pod povrchom"

Ponuku motorov po novom otvorí prepĺňaný litrový trojvalec 1.0 TSI naladený buď na 70 kW (95 k) alebo 81 kW (110 k). Silnejší variant sme nedávno testovali aj v Octavii, ktorú dokázal rozhýbať celkom slušne. S menším Rapidom by teda problémy mať nemal. Na vrchole zážihovej palety tróni agregát 1.4 TSI s výkonom 92 kW (125 k).

Test Octavia 1.0 TSI: Downsizing môže uspieť

Škoda Octavia s motorom 1.0 TSI vyvolala pri svojom spustení na trh asi toľko vášní, ako najnovší facelift českého bestselleru. Aké má silné a slabé stránky? Na zúbok sme sa jej pozreli v redakčnom...

Pohonná jednotka s rovnakým objemom tvorí základ vznetovej ponuky, motor 1.4 TDI dosahuje 66 kW (90 k). Okrem neho sa pod kapotu dostane aj 1.6 TDI s výkonom 85 kW (116 k). O cenách či dostupnosti zatiaľ Škoda mlčí. Dá sa však predpokladať, že cenník predstaví už čoskoro.


Najnovšie články
McLaren 720S sa vyrovná hyperšportom

Dynamický kórejský sedan štandardne roztáča zadné kolesá, kladie dôraz na jazdné vlastnosti a môže mať výkon až 272 kW (370 k).

Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Automobilky do reklamy investujú obrovské peniaze, mnohí klienti sa o kúpe vozidla rozhodujú na základe dizajnu, farebných kombinácií či iných efektných...

Reklama vs. realita: Čím sa výrobcovia nechvália

Omladený Citroën C-Elysée sme už testovali v jeho benzínovej verzii, teraz nadišiel čas na výkonnejší a drahší naftiak. Oplatí sa zvážiť kúpu tohto dostupného...

Test Citroën C-Elysée: Dvojitá úspora s naftou?

Hodnota akcií Tata Motors počas dnešného obchodovania vzrástla až o 5 %, čo je ich najväčší denný zisk od júla.

Tata Sons chce posilniť vlastníctvo koncernu JLR

Elektromobily sú dnes jednou z najhorúcejších tém automobilového priemyslu. Trendy pritom nezasahujú len do prepravy osôb. Najväčšie elektroauto sveta vozí...

Najväčší elektromobil sveta: Je ako elektráreň

Mladí neskúsení vodiči patria z hľadiska nehodovosti medzi najrizikovejšie skupiny. Nedostatok skúseností často vynahradzujú preceňovaním svojich schopností...

Máte čerstvý vodičák? Pozor na tieto chyby!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×