Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Seat Ibiza oficiálne: Silná konkurencia Fabie

Prvé snímky nového malého hatchbacku z dielne španielskeho Seatu unikli len včera, dnes už poznáme aj oficiálne informácie. Nová generácia Ibizy zaujme agregátmi i vnútorným priestorom.
7 6 príspevkov 01.02.2017 / Filip Kadlečík

Ibiza je jedným zo základných pilierov španielskej automobilky. Od roku 1984 sa Seatu podarilo predať viac než 5,4 milióna kusov tohto typu. Historicky najpredávanejší model značky prichádza v piatej generácii a je poriadne nabitý modernými prvkami.

Agresívny a dynamický dizajn Ibiza zdedila po Leone 7 fotografií v galérii Agresívny a dynamický dizajn Ibiza zdedila po Leone

Ostrému a dynamickému dizajnu a interiéru novinky sme sa venovali už pri prvom úniku fotografií, teraz nastal čas na exaktné informácie o technickej stránke. Zdôrazniť treba predovšetkým fakt, že ide o vozidlo, ktoré je od základov nové. Ako vôbec prvé v rámci koncernu Volkswagen totiž stojí na platforme s označením MQB A0.

Vďaka tejto architektúre je prichádzajúca generácia Ibizy podstatne priestrannejšia. Naznačuje to už dlhší rázvor. Zväčšil sa o celých 95 mm, nápravy sú teda od seba vzdialené 2 564 mm. Na celkovej dĺžke vozidla sa to však neprejavilo, práve naopak. V porovnaní s dosluhujúcou verziou je tá nová kratšia o 2 mm. Výraznejšiu zmenu rozmerov si možno všimnúť pri pohľade spredu, Ibiza do šírky narástla o celých 87 mm.

Zadná časť sa od väčšieho Leonu či Atecy podstatne odlišuje, svetlá sú menšie a nezasahujú do veka batožinového priestoru 7 fotografií v galérii Zadná časť sa od väčšieho Leonu či Atecy podstatne odlišuje, svetlá sú menšie a nezasahujú do veka batožinového priestoru

V interiéri teda možno očakávať bohatšiu priestorovú ponuku. Miesto na nohy v druhom rade sedadiel je väčšie o 3,5 centimetra, viac než 4 centimetre zasa pribudli na šírku. Ibiza by mala byť konkurencieschopná aj z hľadiska objemu batožinového priestoru. Hodnotou 355 litrov prekonáva dokonca aj Fabiu, ktorej v tejto disciplíne doteraz v rámci triedy patrilo prvenstvo.

Omladený Leon sa vyrovnáva SUV Ateca

PRVÁ JAZDA Vyskúšali sme si tri agregáty v modernizovanom kompakte Seat: zážihový a dva vznetové. Jeden z nich dostal prepracovanú technológiu.

 

Využitie novej MQB stavebnice s označením A0 prináša benefity aj pre jazdné vlastnosti, torzná tuhosť karosérie sa medzigeneračne má zväčšiť o 30%. Navyše, práve vďaka spomínanej platforme sa do Ibizy dostane aj agregát spaľujúci stlačený zemný plyn CNG. Ten vychádza zo známej jednotky s označením 1.0 TSI a ponúka výkon 66 kW (90 k).

Interiér si zachováva strohý a funkčný prístup, novinkou je 8 7 fotografií v galérii Interiér si zachováva strohý a funkčný prístup, novinkou je 8" displej

Prepĺňaný litrový trojvalec tvorí zároveň základ ponuky. Tentokrát však spaľuje benzín a jeho výkon vrcholí na 70 kW (95k), pričom dostupný má byť aj jeho výkonnejší variant s 85 kW (115 k). Veľmi zaujímavou možnosťou bude nový štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorý v ponuke pribudne koncom roka 2017.

Test Seat Ateca: Španiel súci do boja

Prvé SUV katalánskej značky má vlastnú identitu, no v mnohom pripomína svojho nemeckého súrodenca. V čom sa nové modely odlišujú?

Ibiza poteší aj priaznivcov vznetových motorov. Bude sa do nej síce montovať len agregát 1.6 TDI, zato však v troch naladeniach. Najvýkonnejšie z nich na kolesá posiela 85 kW (115k), stred ponuky tvorí 70 kW (95 k) verzia. Najmenej výkonné, a teda aj najlacnejšie, vyhotovenie diesela ponúkne 59 kW (80 k). Motory budú spriahnuté s päť- a šesťstupňovými manuálmi, za príplatok bude dostupná aj sedemstupňová dvojspojková prevodovka.

Z hľadiska technológií Ibiza ponúkne rovnaké vychytávky ako jej väčšia sestra Ateca či kompaktný brat Leon. Podobné budú aj stupne výbavy, okrem Reference či Style bude v predaji aj športovejšia Ibiza FR či luxusnejšia Ibiza Xcellence. Je pravdepodobné, že Seat začiatkom roka 2018 predstaví crossover Arona, ktorý by mal vychádzať práve z piatej generácie malého hatchbacku.


Najnovšie články
GT-R vs. Aventador: 2 400 koní v šprinte

Pick-upy v Európe začínajú byť čoraz viac v móde. Podstatne väčšiemu záujmu sa však stále tešia v USA. Dodge sa rozhodol zaplniť dieru na trhu a prišiel...

Ram Tungsten: Ultimátny americký luxus

PRVÁ JAZDA Ochutnali sme omladenú verziu ostrého španielskeho kompaktu a okrem nej sme si mohli vyskúšať aj ďalšie dve novinky.

Seat: Športovať vie Leon, Ateca aj Ibiza

Luxusné anglické kupé je oblečené do čierno-bielej kamufláže, má strešný nosič, prídavné reflektory a výkon 596 kW (810 k).

Jon Olsson dokončil výstredný Rolls-Royce

Segment crossoverov, resp. malých SUV začína obsadzovať čoraz viac veľkých hráčov. K nedávno predstaveným kórejským dvojičkám sa teraz pridáva Seat Arona...

Arona: Malé SUV Seatu sme si prezreli naživo

Zmena hlavného partnera britskej značky znamená časový odklad. Základom elektromobilu bude sériový typ, na cesty sa má dostať 155 vozidiel.

Elektrický Aston Martin príde v roku 2019

Je iróniou osudu, že Volkswagen, ktorý okrem iného impérium vybudoval na motoroch so skratkou TDI, môže byť tým, kto diesel nakoniec aj pochová. Oplatí sa ešte...

Dilema: Oplatí sa vôbec ešte kúpiť naftové auto?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×