Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Kia Telluride je väčším bratom Sorenta

Koncept sedemmiestneho SUV má konštrukciu s dverami otváranými proti sebe. Pod plechmi skrýva pohon typu plug-in hybrid.
10 12.01.2016 / Marek Pokrývka

Pred niekoľký dňami Kia prezradila verejnosti, že na autosalóne v Detroite predstaví štúdiu veľkého SUV a zároveň naznačila jeho exteriér i interiér. Dnes už má premiéru za sebou. Vozidlo s označením Telluride je väčším bratom Sorenta a stavia na jeho technickom základe. Za jeho vznik je zodpovedné kalifornské dizajnové štúdio spadajúce pod kórejskú firmu.

Kia Telluride meria na dĺžku rovných päť metrov 10 fotografií v galérii Kia Telluride meria na dĺžku rovných päť metrov

V porovnaní so spomínaným sériovým typom narástol koncept sedemmiestneho SUV vo všetkých smeroch. Na dĺžku má rovných päť metrov, pričom rázvor dosahuje až 308 centimetrov. Šírka vozidla je 201 cm a na výšku meria presne 180 cm. Pri takýchto štedrých proporciách nie je prekvapením, že obutie pochrómovaných ráfikov má miery 275/45 R22.

Proporcie novinky sú zvýraznené jej hranatými tvarmi. Kia Telluride má geometricky pôsobiacou karosériu, ktorá sa vydala iným smerom než sériové modely juhokórejskej značky. Pravítko úradovalo nielen pri návrhu celkovej siluety, ale aj v oblasti masky chladiča, svetlometov či takmer kolmej zadnej časti. Výraznejšiu oblú líniu dostali iba blatníky. SUV má netradičnú konštrukciu bez B-stĺpika a s dverami otváranými proti sebe, tak ako to majú napríklad autá značky Rolls-Royce.

Pri návrhu siluety konceptu SUV úradovalo pravítko 10 fotografií v galérii Pri návrhu siluety konceptu SUV úradovalo pravítko

Obe dvere na boku karosérie sa otvárajú do pravého uhla, čím vzniká veľký otvorený priestor so štvoricou sedadiel. Tie evokujú letecký priemysel. Predné vďaka neštandardnému ukotveniu, zadné zase mohutným operadlom na nohy. Tieto luxusné kreslá sú vybavené snímačmi sledujúcimi stav pasažierov. Informácie o ňom sa zobrazujú na paneloch dverí, pričom v prípade potreby ho vraj vedia ovplyvniť pomocou svetelného strešného panela. Kia volá tento systém Light Emitted Rejuvenation a hovorí, že pomocou neho možno napríklad zmierniť následky dlhých letov, tzv. jetlag.

Štyri hlavné sedačky sú doplnené skladateľnou trojmiestnou lavicou v batožinovom priestore. Vnútro štúdie pozostáva z viacerých komponentov vyrobených na 3D tlačiarni, pričom palubnej doske kraľuje dvojica veľkých displejov. Touto konfiguráciou pripomína Mercedes triedy S a podobnosť pokračuje aj dvojramenným volantom. Veľká väčšina ovládacích funkcií v koncepte je dostupná pomocou dotyku, systém však rozumie aj gestám.

V otvorenom priestore  štúdie sú štyri luxusné kreslá 10 fotografií v galérii V otvorenom priestore štúdie sú štyri luxusné kreslá

Telluride pod plechmi skrýva pohon typu plug- in hybrid, ktorý sa skladá z 3,5-litrového benzínového šesťvalca dosahujúceho 198 kW (270 k) a elektromotora ponúkajúceho ďalších 96 kW (130 k). Spoločný výkon systému je teda rovných 400 koní. Sila dvojice pohonných jednotiek je prenášaná na všetky štyri kolesá, druh použitej prevodovky Kia nespresnila.

Kórejská automobilka sa v súčasnosti k možnostiam sériovej výroby tohto auta nevyjadruje, no určite ju nemožno vylúčiť. Stať by sa z nej mohla druhá generácia typu Borrego/Mohave. Tá súčasná je totiž vo výrobe už od roku 2008 a príprava nástupcu by preto bola logickým krokom.


Najnovšie články
77 miliónov v pohybe: Driftujúce Aston Martiny

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Automobil dosahuje o 43% vyšší prítlak než východiskový model, viacero zmien urobila automobilka aj na podvozku.

Lotus uvádza najdrsnejší Exige histórie

Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 %...

Tržby PSA vzrástli na vyše 13 miliárd eur

Karoséria vozidla dostala nafúknuté blatníky, ktoré vypĺňajú 22-palcové ráfiky. Detaily o technike si úpravca necháva pre seba.

TechArt Grand GT je rozšírená Panamera

Päťka dostala najsilnejší naftový šesťvalec. Štvordverovej verzii stačí 4,4 sekundy na dosiahnutie 100 km/h, čo je len o desatinu viac než pri M5.

BMW M550d má štyri turbodúchadlá

S jarným oteplením pribúdajú na cestách cyklisti. Aj pre nich však platí zákon o premávke, no v prvom rade musia dbať na vlastnú bezpečnosť.

Vodič vs. cyklista: Aké majú práva a povinnosti?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×