Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Zahmlenie svetiel: Ako sa ho zbaviť nadobro?

50 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
powerprint
7.9.2017 19:17 | |
+2 -0
Reagovať
Vymenim plast v hodnote 10€ a mam nove svetla.
Humenne9999
21.8.2017 20:42 | |
+1 -0
Reagovať
Ja si ich raz za tri mesiace natriem tvrdým autovoskom a preleštím. Robotka tak na 5-10 minút a rozdiel je viditeľný.
mirozv
18.8.2017 20:14 | |
+1 -0
Reagovať
Keď sa autorovi článku zahmlí čelné sklo. nech si ho vyleští, možno sa mu potom prestane zahmlievať :-D
Erbo1
18.8.2017 06:58 | |
+0 -0
Reagovať
kupite si leštidlo a vybrhlite t do bezvedomia
snimac
17.8.2017 22:07 | |
+0 -0
Reagovať
Stačí, ak na svetla nastriekate WD-40, počkáte 2-3 minúty a zotriete nečistotu handrou. Tiež som tomu neveril a bol som milo prekvapený výsledkom. Dokonca som čítal niekde na internete, že to isté sa dá dosiahnuť aj obyčajnou coca colou...
1soda
18.8.2017 08:24 | |
+1 -2
Tak ty si riadny trol.
Humenne9999
22.8.2017 19:46 | |
+0 -1
snimac, zapni senzory a rozmýšľaj. Však WD je mastný a to znamená, že sa na to lepí prach, piesok, ...
Mr.Sporty
17.8.2017 22:01 | |
+7 -1
Reagovať
Počkať, niečo tu nesedí, radíte ako čistiť svetlomety zvonka, a pritom svetlomety sa zahmlievajú zvnútra..!..niekto je tu trochu mimo
stopky
17.8.2017 23:39 | |
+1 -1
Presne tak. moje svetlo sa rosi zvnutra a toto mu velmi nepomoze... Vsak ked mam rano rosu na svetlach, tak ju zotriem a vybavene...
Ded_Santa_Moroz
17.8.2017 18:10 | |
+11 -0
Reagovať
Podľa názvu som si myslel, že článok je o tom, ako dostať vodu zo svetieľ a nono to je o leštení zašlých plastuvých krytov svetiel.
1soda
17.8.2017 19:11 | |
+3 -0
Auto clanku pan Filip ti to vysvetli :D ...ako mne nizsie :D
1soda
17.8.2017 19:15 | |
+0 -0
(autor)
Ded_Santa_Moroz
17.8.2017 20:32 | |
+3 -0
Čítal som, ale podľa mňa je zahmlievanie svetiel aj tak niečo úplne iné ako to, čo je popísané v článku
Ded_Santa_Moroz
17.8.2017 20:36 | |
+0 -0
Dobre si mu to vysvetlil, autor zahmlieva :-)
peter.BN
17.8.2017 17:56 | |
+9 -0
Reagovať
cele to lestenie je blbost, vydrzi to par mesiacov a mate to rovnake. Ked uz sa raz porusi povrchovy film, povrhcova uprava, nikdy nedosiahnete povodny stav, ale uznavam, chvilku to vyzera ako nove, za realtivne nizky peniaz, ale stale je to peniaz vyhodeny von oknom :-)
staryKabat
17.8.2017 19:59 | |
+4 -0
Máš pravdu. Presne takto som to urobil. Výsledok bol super. No do roka to bolo späť.
Edison1988
17.8.2017 23:14 | |
+0 -0
staci ak sa svetlo prebrusi jemnym smirglom a namiesto lesiacej pasty sa svetlo nastrieka priehladnym lakom s UV filtrom a mas pokoj nie na par sezon ale na dake 2-3 roky minimalne. ale napriklad na mojej 105 skodovke som lestil zadne svetlá minulú jeseň a stále sú v pohode, ale auto už nieje toľko na slnku a pravidelne ich leštím pastou
1soda
18.8.2017 08:26 | |
+0 -0
PeterBN ma pravdu a tiez sa priklanam a suhlasim aj s nazorom Edisona. Svetla na skodovke som ja osobne repasoval este v 90tych rokoch,ked som ich lakoval ako jeden z prvych na Slovensku. Takze funguje to ;).
Humenne9999
21.8.2017 20:40 | |
+0 -0
Edison, a ako sa volá ten lak? P.S. Zadné svetlá sú v pohode preto, lebo sú vzadu a nie sú vystavené obrusovaniu tak, ako kryty vpredu. :-)
MMiro79
17.8.2017 16:20 | |
+4 -2
Reagovať
Zubna pasta,kotuc s ovcim runom na vrtacku a do 20 minut su vylestene ;) obliat vodou,pretriet handrou,hotovo ;)
Vigilante2016
17.8.2017 14:15 | |
+2 -1
Reagovať
Ja sa snazim parkovat v tieni resp. mat v nom aspon predok. Minimalne 5 rokov to vydrzi . Susede minule lestili a mal som problem rozoznat ci su nove alebo povodne.
1soda
17.8.2017 19:23 | |
+3 -1
Nuz,nerobis zle ...ale po novom staci ak mas jednym smerom kazdy den otocene auto a svieti ti slnko na zadne svetla a do 10 dni ti pravdepodobne prasknu. Preto je vhodne otacat vozidlo .
Edison1988
17.8.2017 23:15 | |
+1 -0
1soda, podla tvojej logiky by som mal mat na aute uz 30tu sadu svetiel :D
1soda
18.8.2017 08:20 | |
+0 -1
Ale no,netrep. Napisal som len to,co vela ludi nevidi a nevie,ze praskaju na slnku aj zadne svetla. Ci uz brzdove,a to aj par mesiacov po kupe noveho auta (napr. u seat leonov),tak praskaju koncove svetla ak je auto dlho vystavene slnku zo zadnej casti. Ak toto ty neovladas,ci si si nevsimol,ci tvoje vozidlo nema prasknute zadne svetla (su to take puklinky v plaste) neznamena to,ze musis tarat o 30tich sadach. Nic take som netvrdil.
1soda
17.8.2017 12:09 | |
+21 -0
Reagovať
Autor clanku dal totalne zavadzajuci nadpis. Nakolko zoxidovanie povrchovej vrsty svetiel a zahmlievanie ci zahmlenie reflektorov je cosi uplne ine. Pri zahmlievani sa vnutri vytvara rosa ci voda,zoxidovanie je to o com je clanok. Pre vsetkych ktori dufaju ze svetla sa vylestenim premenia na nove ,nie,svetla sa nezmenia na nove a okrem toho ze isty kratky cas sa budu javit pekne,po case slnko ukonci ich cirost a budu natom podobne. Niekedy prelestenie trochu pomoze ,inokedy ho treba skombinovat s profesionalnym prelakovanim. Ale to si doma v obyvacke ci na parovisku nespravite. A ziaden vosk na svetla vam neumozni predlzit ich cirost po vylesteni. A tie sady na lestenie,to je cisty vysmech :D.
Intermediary
17.8.2017 13:20 | |
+7 -1
Čiže servis a platiť, platiť, platiť.
Vidicon
17.8.2017 13:38 | |
+2 -1
A ako si na to prisiel? Skusal si? Ja som mal jedno svetlo v stave, ze uz 5m od auta na stene nebolo vidiet tvar stopy, ale len nejaky svetelny mrak. Sadou za 18 eciek som ho vybrusil a vylestil. Nie je ako nove, ale druhykrat uz budem vediet, na co si dat pozor a bude este lepsie. Kazdopadne, ked sa neprizries blizsie, od noveho to nerozoznas. Preslo par mesiacov a stale je rovnake.
Filip_Kadlecik
17.8.2017 15:12 | |
+3 -2
Keď už chceme byť presní, tak to zvnútra je kondenz :) Rozhodnie nie nejaká hmla. Áno, je to oxidácia, ako som aj napísal v článku, ale ak dáte titul "Zoxidované svetlá", tak mu 50% ľudí neporozumie. Treba na to myslieť aj z tohto pohľadu :) Svetlá v dôsledku oxidácie strácajú priehľadnosť a preto vyzerajú ako zahmlené. Mne to príde ok.
1soda
17.8.2017 19:10 | |
+3 -0
Pan Filip- Kazde zahmlievanie je kondenzovanie vody na povrchu kvoli rozdielu teplot. Lepsi nadpis by bol - zajdene predne svetla....zahmlene, aj ked je to nizsie vysvetlene ked clovek zacne citat, je proste nevhodny nadpis podla mojho nazoru. Vidicon :) nuz,ci som skusal ...repasoval som snad stovku svetiel,viem co je nato treba ,takze tie pseudosmirgliky nastrihane na male obdlznicky su tak na postrasenie svetiel.
Vidicon
18.8.2017 09:34 | |
+2 -0
Pan Kadlecik, ako autor technickeho clanku, a nie blogu na novom case, by ste sa mali vyjadrovat technicky presne. Nie "a preto vyzerajú ako zahmlené", ked zahlmene nie su, ale su matne, maju matny potvrch. Slovo zahmlene suvisi s vodnymi parami. Tie ale neriesite. Takze popisovat jeden efekt a pouzit nazov z ineho efektu, nie je technicky spravne, ale zavadzajuce. Ako by to vyzeralo, ak by v navode na stolovu lampicku bolo napisane "zapalime svetlo"? Pisete technicky clanok, tak sa prosim technicky spravne vyjadrujte. A este k povodu zmatnenia povrchu, nestudoval som to, ale to zmatnenie nemusi byt oxidacia, moze to byt aj abrazivny proces, ktory sa mi zda pravdepodobnejsi, ale je to len moj odhad, nemam to nicim podlozene (len tym, ze som pozoroval ryhy na svetle), takze neuvadzam referenciu, ktoru by ale kazdy technicky clanok mal mat.
Humenne9999
21.8.2017 20:48 | |
+0 -0
Pán Filip_Kadlecik, písať o tom, že je to zoxidované je mimo. Je to mechanicky obrúsené časticami, ktoré počas jazdy narážajú do krytu. A ďalším zlom sú lacné žiarovky, ktoré nemajú UV filter a tie degradujú polykarbonát!
clovvek
17.8.2017 11:32 | |
+8 -2
Reagovať
na tej prvej fotke PRED strieborné auto a PO modré ...aspoň tak to zdanlivo vyzerá po "šikovnosti" pána fotografa ktorý mal za úlohu vytvoriť fotografie s presvedčivým rozdielom :D
ewup
17.8.2017 15:35 | |
+0 -3
pozri si ten obrazok este stokrat a mozno pochopis, preco je ta druha strana, fotena po nejakom case, ina aj farebne. A ak to napriek tomu nepochopis, chod von, odfot strieborne auto ked je zamracene, potom sa vrat o dve hodiny a odfot ho, ked bude svietit slnko, budes ohureny a prekvapeny!
cododat1
17.8.2017 11:16 | |
+4 -5
Reagovať
a cena lestenia ako za nove ...
ixo987
17.8.2017 16:37 | |
+2 -0
ked si to spravis sam, tak cena preleštenia páru svetlometov ta vyjde možno 5€...ja som si kupil najlacnejsiu lestiacu sadu, dokupil brusny papier na vodne brusenie a ostalo mi ešte na 2 preleštenia...a ako sa píše v článku, svetlá ako nové
Feroo338
17.8.2017 10:14 | |
+32 -1
Reagovať
Stare zlate casy ked kryty svetlometov byvali este zo skla ktore samo nestmavlo. Ak sa to sklo nahodou rozbilo, tak stacilo len kupit nove sklo za par drobnych a vymenit. No dnes uz musite kupit cely svetlomet co opravu znacne predrazi.
estix
17.8.2017 10:49 | |
+18 -5
...a to sme sa smiali z Trabantov (okrem mna - ja som ich mal postupne 7 ), ze plastove auto. A dnes este aj svetla su plastove a to nehovorim o blatnikoch, ci naraznikoch. Pritom ten zosmiesnovany Trabant mal narazniky kovove !
Intermediary
17.8.2017 13:15 | |
+1 -5
Aj motor to malo dokonca kovový...Ale za niečo menej plastové by si to aj tak radšej vymenil.
Humenne9999
21.8.2017 20:53 | |
+0 -0
Presne. Minule som išiel na Felícii s H4. Tie Fresnelove šošovky svietili neskutočne dobre.
estix
17.8.2017 09:38 | |
+14 -3
Reagovať
taka indenpendentna otazka: Preco to neurobi vyrobca?! ....jaaaj, zabudol som, ved spotreba! Nech si vodic kupi nove ... :(
hody5
17.8.2017 09:27 | |
+2 -2
Reagovať
tak toto je pekne stare ani necitam clanok sam som si toto robil na svojich autach
openhearts
17.8.2017 09:18 | |
+7 -12
Reagovať
jezismaria...ved mi ruka odpadne po pol hodine cistenia, lepenia, krytia, brusenia, nanasania a opat dookola..nehnevajte sa na mna ale prilis komplikovane...niekedy cistim svetla jemnym praskom CIF alebo nieco podobne, odmastim (JAR, PUR), okena, voda..ale ked sa svetlo nevycisti aj zvnutra je to na prd.
Intermediary
17.8.2017 13:18 | |
+5 -2
Zvnútra by sa nemalo nič dostať, ani vlhkosť. Ak tam už je, tak niečo nebude v poriadku z tesnením.
Vidicon
17.8.2017 08:54 | |
+36 -4
Reagovať
a to ma byt zase co za clanok??? Nasli ste na internete jeden postup, skopirovali sme fotky a napisali 100 slov? To je co??? Za toto vas platia? Co tak pisat seriozne clanky? Ako napriklad spisat zoznam existujucich metod, porovnat ich plusy a minusy, pripadne sami nieco vyskusat a pridat novu informaciu? Ked si budem na internete hladat postup na renovaciu svetiel, najdem si za 1 minutu ovela viac informacii ako mate vo vasom clanku. A este to vyjadrenie "nadobro". Ved je to nezmysel, po case treba lestenie opakovat, nebude to nikdy nadobro. Aj ked pouzijete konzervacnu zivicu, aj ked to prelakujete. A co sa tyka tejto kontretnej techniky, ja som si svetlo renovoval pomocou sady za 18 Euro, lestil nastavcom (obsah sady) do vrtacky a neviem si predstavit lestit rucne, pochybujem o efektivite tejto metody, aj lakernici lestia na vyssich otackach, to rukou nespravite...
JanPavol2hy
17.8.2017 11:02 | |
+13 -0
Ak to niekto ide robiť prvý krát,tak by som mu leštenie pri vyšších otáčkach moc neodporúčal,pretože plast sa pri takomto leštení veľmi rýchlo prehreje a zdeformuje.
Vidicon
17.8.2017 13:34 | |
+7 -0
Urcite suhlas, a prave taketo info ma byt obsahom clanku...
Feroo338
17.8.2017 08:35 | |
+23 -6
Reagovať
Prilis komplikovane na to aby sa to vyplatilo robit, lebo zaroven starne aj vnutorna zrkadlova vrstva a znizuje sa svietivost. Preto niekedy je vyhodnejsie tie svetla radsej vymenit. Alebo predat auto, ako to robi vacsina majitelov, nech sa s tym uz trapi niekto iny. :)
Intermediary
17.8.2017 08:33 | |
+6 -5
Reagovať
Diamantová lapovacia pasta to urobí oveľa rýchlejšie. Občas ňou preleštím na hodinkách plastové "sklíčko" Alebo som už čistil aj panel na autorádii zneprehliadnený chemickým čistením.Je ako nový. Odstráni aj stredne hlboké škrabance.
endurodanonr
17.8.2017 17:01 | |
+2 -0
a aniscratch vrstvu si tam potom dokreslis fixkou nie?
Humenne9999
21.8.2017 21:25 | |
+0 -0
No, keď ideš na autorádio acetónom, tak potom sorry!
  • «
  • 1
  • »
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×