Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
30.04.2024 15:00 | Správy | Servis
FotoVideo

Takýto dobrý ešte Duster nebol! Milovníci áut si prídu na svoje: Ako dopadol v teste?

Dacia Duster prichádza v novej generácii a mení sa na nepoznanie. Dizajn je jedna vec, vodič skôr ocení technickú stránku auta. A keďže tretie vydanie rumunského SUV stojí na úplne novom základe, menilo sa toho mnoho. Cena sa stále začína na atraktívnych 17 490 eur, no čo kvalita auta? Nerobí kompromisy? Preverili sme ho na cestách, ale aj v ťažkom teréne.

Fotogaléria
4
fotiek v galérii

Terénu sa nebojí

Dacia Duster s pohonom všetkých kolies so svetlou výškou 217 mm využíva v teréne dobre naladenú elektroniku a kamerový systém, ktorý vidí na všetky strany. Auto má chránený podvozok, výborného asistenta zjazdu z kopca a offroadový režim, ktorý informuje vodiča o náklone a prejazdových uhloch. V teréne SUV subjektívne prekvapilo, prechod na modernejšiu platformu nezmenil jeho drsnú náturu. Nečakaný bol najmä silný záťah aj pri nízkych otáčkach. Krútiaci moment motorizácie TCe 130 je totiž podporený elektrickou zložkou pohonu, čo umožňuje bezproblémový rozjazd aj pri plnom obsadení a vo veľkom stúpaní. Ďalšou pomocou je kratšia prvá rýchlosť prevodovky v prípade 4x4. Elektronika pri preklze zasahuje presne tak, aby maximálne podporila vodiča. Oproti minulosti inžinieri najviac pracovali práve na nej, zatiaľ čo „hardvér“ pohonu všetkých kolies zostal rovnaký.

Aj ako hybrid

S hybridným variantom Dacie Duster sa jazdilo veľmi príjemne, pričom pri diaľničnej jazde rýchlosťou 120 km/h dosahoval spotrebu 5,5 litra na 100 km. Pohon je citlivo naladený a prepínanie medzi elektromotorom a tým spaľovacím prebiehalo nebadane. Hybridný model ukazuje, ako sa Duster a značka Dacia posunuli v oblasti automobilovej techniky. Samozrejme, treba si zaň priplatiť, Duster však ponúka aj cenovo dostupnejšie verzie, napríklad TCe 130 s pohonom prednej nápravy. Mild hybridný trojvalec prekvapí svojím elánom a poteší spotrebou. Opäť môžeme z praxe zatiaľ spomínať len tú diaľničnú. Pre túto motorizáciu platí, že na diaľnici spotrebovala približne 6,3 litra na 100 km pri rýchlosti 120 km/h, a to aj napriek striedaniu výšok a častým zmenám tempa kvôli tunelom. Pre reprezentatívny údaj o spotrebe paliva v kombinovanom režime si budeme musieť počkať na domáci test. Jedno je však isté - vyššia ako na diaľnici nebude. Mimochodom, do ponuky neskôr dorazí aj overené LPG.

 

Priestor na zlepšenie

Samozrejme, orientácia Dacie Duster na priaznivú cenu a náklady sa musí niekde prejaviť. Tento fakt je citeľný na slabšom odhlučnení predných okien či na absencii mäkčených lakťových opierok na predných dverách. Aj predné sedadlá sú stále menšie a jednoduchšie, hoci sa pracovalo na ich zlepšení. Ďalším aspektom, kde sú viditeľné kompromisy, je navigácia, ktorá je pomalá, dlho trvá jej prvotné načítanie a reaguje pomaly, keď musí trasu prepočítavať. Na druhej strane však v kabíne cítiť obrovský progres, naše autá boli vybavené digitálnou prístrojovkou, veľkým centrálnym displejom, pokročilým kamerovým systémom a množstvom asistenčných systémov. Tie sa dajú ľahko konfigurovať a viete ich vypínať či zapínať na to určeným fyzickým tlačidlom. To sa už dnes často nevidí!

Ten podvozok!

Najväčšie zlepšenie sme si všimli v oblasti podvozka. Je tuhší v zákrutách, ale zároveň si udržiava charakteristický komfort, neprišiel oň ani na 18” diskoch kolies. Auto jazdí dynamickejšie, modernejšie a je predvídateľnejšie. Dorovnalo trhový štandard a z hľadiska podvozka tu rozhodne nemožno hovoriť o žiadnych kompromisoch. Skôr naopak, je silnou stránkou bestselleru Dacie. Vynikajúca platforma s nižším ťažiskom zabezpečuje moderné jazdné vlastnosti, pričom auto je stále veľmi pohodlné a dokáže hladko prekonať aj väčšie nerovnosti. Po rozbitej poľnej ceste sme s Dusterom prešli bezmála 10 kilometrov a jamy či vytŕčajúce skaly ho poriadne preverili. Páčilo sa nám, že v kabíne všetko držalo a nič nehrkotalo. Interiér je poskladaný kvalitne a vyhotovený robustne. A taký je aj celý Duster!

Viac k téme:
Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: Redakcia Autobild, Nový Čas

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou News and Media Holding, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk


Na archívnej snímke turecký prezident Recep Tayyip Erdogan a iránsky prezident Ebráhím Raísí.
Smrť iránskeho prezidenta Raísího nimi otriasla: Erdogan oznámil deň smútku v Turecku
Premiér Robert Fico
Rada vlády SR pre ľudské práva o atentáte na premiéra: Je to priama hrozba demokracie
Lietadlo sa pripravuje na pristátie na medzinárodnom letisku Toussaint Louverture v Port-au-Prince na Haiti.
Konečne dobrá správa: Letisko na Haiti opäť otvorili, pomôže to zmierniť kritický stav?
Na snímke maďarský premiér Viktor Orbán.
Smrť iránskeho prezidenta: Naše myšlienky a modlitby sú s ľudom Iránu, odkazuje Orbán
Spojené štáty oficiálne kondolovali Iránu po smrti prezidenta Raísího.
Spojené štáty oficiálne kondolovali Iránu po smrti prezidenta Raísího: Obyvateľov uisťujú v jednej veci
Na snímke poľský prezident Andrzej Duda.
Prepískol to! Na poľského prezidenta sa valí kritika: Stačilo jedno prirovnanie a občania zúria
Izraelský premiér Benjamin Netanjahu.
Netanjahu môže mať na krku zatykač: Izraelský premiér pení, drsná reakcia
Foto
Antonia hovorí, že je čarodejnica: A to nie je všetko! Šialené, ako lieči ľudí
Európsky parlament vo francúzskom Štrasburgu.
Čo keby boli voľby do Európskeho parlamentu v máji? Pozrite sa, ako by skončil váš favorit
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj.
Zelenskyj má ťažké srdce na Západ: O dôležitej vojenskej pomoci rozhoduje príliš dlho
(ilustračné foto).
Slovinsko urobilo obrovský pokrok: Na tomto už nie je závislé
Loď, ktorá zničila most v Baltimore, začali odťahovať do prístavu.
Foto
Zmizne z očí! Odťahujú loď, ktorá zničila most v Baltimore: Obrovská operácia potrvá hodiny