Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Výstavba diaľnice D4 sa môže omeškať

Minister dopravy Árpád Érsek nevylučuje, že výstavba nultého obchvatu Bratislavy, ktorý pozostáva z diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, sa môže omeškať o niekoľko mesiacov.
1 1 príspevok 12.07.2018 / TASR

Výstavba obchvatu Bratislavy, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, môže meškať niekoľko mesiacov. Uviedol to v stredu minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) počas kontrolného dňa na stavbe.

"Hovoríme o určitých mesiacoch," konštatoval Érsek na margo prípadného omeškania stavby. Predovšetkým môže podľa jeho slov nastať na diaľnici D4, ktorej súčasťou je aj most cez Dunaj. Zároveň je ešte otázkou napojenie diaľnice D4 na diaľnicu D1. "Musíme do konca októbra zaujať stanovisko, kto dokončí celé napojenie a potom bude v termínoch jasnejšie," avizoval minister.

Na snímke stavebné práce na projekte obchvatu Bratislavy (D4 a R7) medzi Bratislavou a Rusovcami

Jednoduchšou časťou stavby je podľa jeho slov úsek rýchlostnej cesty R7. Celkovo je však podľa ministra ťažké vyhodnotiť, v akom sklze je momentálne stavba, keďže v zmluve je iba jeden míľnik, a tým je dokončenie projektu na jeseň 2020. "Myslím si, že to nie je dobré, nabudúce sa toho musíme vyvarovať," opísal.

Práce na stavbe sa však podľa Érseka stupňujú. "Zvýšilo sa nasadenie strojov a robotníkov od posledného nášho stretnutia," dodal šéf rezortu dopravy. Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Buduje ju združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.

Podľa zástupcu koncesionára Michala Lešňovského posledný mesiac na projekte pracovalo vyše 1 000 ľudí. "Práce postupujú, od náročnosti prác sa budú zvyšovať aj počty. Zatiaľ sa pracuje na zemných prácach, len čo sa začne pracovať na mostných konštrukciách, zvýšenie bude rapídne," vysvetlil.

Obchvat Bratislavy: Takto bude vyzerať

Tento týždeň sa oficiálne začala výstavba tzv. nultého obchvatu Bratislavy, čiže diaľnic D4 a R7. Stavebné práce sa začnú v marci a projekt by mal byť dokončený v októbri 2020.

Čo sa týka časového plánu, koncesionár sa podľa jeho slov zatiaľ snaží stále držať harmonogramu. "Vytvorili sa pracovné skupiny, ktoré komunikujú s ministerstvom na doladení možných omeškaní," doplnil Lešňovský. Záverečný termín by mal byť podľa neho dodržaný, ale stále sa rokuje o možných omeškaniach.

Podľa ministra pritom stavbu brzdia aj objavujúce sa námietky ľudí. Keďže sa obchvat buduje ako PPP projekt, koncesionár ho postaví a bude ho 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky. Ročná splátka štátu by mala byť vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur.

(TASR)


Najnovšie články
Postavte si filmový Aston Martin DB5 z Bondovky

KLEBETY TÝŽDŇA Audi skúša silnú verziu typu Q8, Jaguar pripravuje nástupcu pre F-Type a Švédi chcú konkurovať Tesle.

Úplne nový Nissan GT-R a sedan Polestar 2

Švédskemu Volvu sa v druhom kvartáli výnimočne darilo, jeho zisk stúpol takmer o 60 percent. Predaj však neťahali osobné autá, ale najmä nákladiaky a stavebná...

Volvo boduje, jeho zisk stúpol o vyše polovicu

Základné línie karosérie ponechal Ingolstadt nedotknuté, pôvodné sú dokonca aj diódové svetlá. Benzínové motory dostali časticové filtre.

Audi TT: Facelift na 20. narodeniny

Americké clá na dovoz európskych vozidiel síce poškodia aj samotné USA, no nenapraviteľné škody v miliardových výškach napáchajú aj najväčšej európskej...

Pre americké clá na autá príde Nemecko o miliardy

Marek Slobodník s partiou naďalej cestujú naprieč Áziou. Teraz, po troch mesiacoch, opúšťajú Indiu. Podarí sa im to bez väčších komplikácií?

Na motorke v Ázii: Opäť policajný sprievod

Slovenská fabrika Kia aj naďalej väčšinu svojej produkcie vyváža, u nás zostávajú necelé dve percentá autá. Z modelov je najobľúbenejší Sportage, medzi motormi...

Záujem o benzínové motory Kia rastie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×