Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Prelomové Audi: Koniec éry spätných zrkadiel?

VIDEO
Audi je známe svojim progresívnym zmýšľaním a záľubou v technologických novinkách. Model e-tron preto nimi bude doslova nabitý a prinesie aj možný prelom v automobilovom svete.
2 25 príspevkov 11.07.2018 / Filip Kadlečík

Ingolstadská dcéra koncernu Volkswagen si zakladá na tom, že na trh dodáva vozidlá, ktoré patria k technologickej špičke a neraz posúvajú hranice jednotlivých segmentov. Teraz Audi, zdá sa, svoju pozíciu potvrdí a opäť príde s revolučnou novinkou - autom bez spätných zrkadiel.

O výhľad dozadu by sa po novom mal starať dotykový displej 2 fotografie v galérii O výhľad dozadu by sa po novom mal starať dotykový displej Zdroj: Audi

Množstvo vodičov si ich prítomnosť ani neuvodemuje, no spätné zrkadlá sú podobne dôležité ako priehľadné čelné sklo. Vďaka nim šofér môže sledovať situáciu za sebou bez výraznejšieho otáčania. Nenápadní a konzervatívni pomocníci vodiča sa v priebehu posledných desaťročí menili len veľmi nenápadne, teraz by však mohla prísť revolúcia.

Audi totiž avizuje, že produkčná verzia prototypu e-tron dostane dvojicu extra kamier, ktoré nahradia konvenčné exteriérové zrkadlá. Vodič však o dianí za sebou bude informovaný aj naďalej - postarajú sa o to dva dotykové displeje umiestnené nad kľučkami, ktoré budú neustále prenášať obraz z kamier do kabíny.

Ako bude prelomová technológia fungovať v praxi? To Nemci naznačujú na krátkom videu. My už teraz vidíme jednu obrovskú výhodu i nevýhodu tohto riešenia. Výhodou je fakt, že zorné pole vodiča už nebudú narúšať veľké zrkadlá, ale len drobná kamerka. Výhľad z automobilu sa teda zlepší.

Audi e-tron: Ďalšie detaily a fotky interiéru

Nemecké elektrické SUV bude prvým sériovým automobilom, ktorý nahradí spätné zrkadlá kamerami a interiérovými displejmi.

Nevýhodou by mohlo byť umiestnenie displejov. Vo všeobecnosti platí, že čím je niečo v aute nižšie, tým viac to odpútava pozornosť vodiča od premávky. Klasické “späťáky” síce vytvárajú mŕtvy uhol, sú však aspoň umiestnené omnoho vyššie. Zaujíma nás, ako sa táto technológia overí v praxi. Čo myslíte vy, prevážia pozitíva či skôr negatíva?


Najnovšie články
VW je naďalej európskou trhovou jednotkou

Automobilke Hyundai sa na poli SUV darí, Tucson patrí medzi predajné hviezdy aj na Slovensku, Santa Fe dostáva novú generáciu. Teraz Kórea do ohňa prilieva...

Jazda s SUV Hyundai: Nástup silnej trojice

Japonské vozidlo dostalo početnú sadu prvkov vyrobených z uhlíkových vlákien, úprava vyjde na približne 10-tisíc eur.

Larte Design: Karbónový šat pre kupé Q60

Slováci stále kupujú nové autá, v júni však predaj mierne klesol. Medzi osobnými autami stále dominuje tradičná trojica Škoda, VW a Hyundai.

Slováci stále najviac obľubujú Škodu

Po druhej generácii elektromobilu Nissan absolvovala testy dvojica noviniek Ford a Volvo, obe získali perfektné hodnotenia.

Euro NCAP: Päť hviezd pre Focus aj XC40

Hoci emisná aféra stojí Volkswagen nemalé peniaze, jeho víťazné ťaženie to nezastavilo. V prvom polroku zlomil svoj predchádzajúci rekord v počte predaných áut.

VW má za sebou rekordný polrok

Britský superšport poháňa 3,5-litrový šesťvalec Ford EcoBoost, automobilka hovorí o maxime na úrovni 404 kW (550 k).

Noble M500: Angličan s americkým srdcom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×