Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Prelomové Audi: Koniec éry spätných zrkadiel?

VIDEO
Audi je známe svojim progresívnym zmýšľaním a záľubou v technologických novinkách. Model e-tron preto nimi bude doslova nabitý a prinesie aj možný prelom v automobilovom svete.
2 25 príspevkov 11.07.2018 / Filip Kadlečík

Ingolstadská dcéra koncernu Volkswagen si zakladá na tom, že na trh dodáva vozidlá, ktoré patria k technologickej špičke a neraz posúvajú hranice jednotlivých segmentov. Teraz Audi, zdá sa, svoju pozíciu potvrdí a opäť príde s revolučnou novinkou - autom bez spätných zrkadiel.

O výhľad dozadu by sa po novom mal starať dotykový displej 2 fotografie v galérii O výhľad dozadu by sa po novom mal starať dotykový displej Zdroj: Audi

Množstvo vodičov si ich prítomnosť ani neuvodemuje, no spätné zrkadlá sú podobne dôležité ako priehľadné čelné sklo. Vďaka nim šofér môže sledovať situáciu za sebou bez výraznejšieho otáčania. Nenápadní a konzervatívni pomocníci vodiča sa v priebehu posledných desaťročí menili len veľmi nenápadne, teraz by však mohla prísť revolúcia.

Audi totiž avizuje, že produkčná verzia prototypu e-tron dostane dvojicu extra kamier, ktoré nahradia konvenčné exteriérové zrkadlá. Vodič však o dianí za sebou bude informovaný aj naďalej - postarajú sa o to dva dotykové displeje umiestnené nad kľučkami, ktoré budú neustále prenášať obraz z kamier do kabíny.

Ako bude prelomová technológia fungovať v praxi? To Nemci naznačujú na krátkom videu. My už teraz vidíme jednu obrovskú výhodu i nevýhodu tohto riešenia. Výhodou je fakt, že zorné pole vodiča už nebudú narúšať veľké zrkadlá, ale len drobná kamerka. Výhľad z automobilu sa teda zlepší.

Audi e-tron: Ďalšie detaily a fotky interiéru

Nemecké elektrické SUV bude prvým sériovým automobilom, ktorý nahradí spätné zrkadlá kamerami a interiérovými displejmi.

Nevýhodou by mohlo byť umiestnenie displejov. Vo všeobecnosti platí, že čím je niečo v aute nižšie, tým viac to odpútava pozornosť vodiča od premávky. Klasické “späťáky” síce vytvárajú mŕtvy uhol, sú však aspoň umiestnené omnoho vyššie. Zaujíma nás, ako sa táto technológia overí v praxi. Čo myslíte vy, prevážia pozitíva či skôr negatíva?


Najnovšie články
Dieselgate: Bosch musí zverejniť dokumenty

Hoci tradične je česká Škoda na Slovensku najpopulárnejšia, v kategórii SUV vyzerá rebríček inak. Na prvom mieste v júni aj za celý prvý polrok boduje Suzuki...

Vitara si udržiava popularitu

Woking prezradil, že zrýchlenie z pokoja na stovku zaberie novinke 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť ostrého Angličana je 328 km/h.

McLaren 600LT sa vyrovná svojmu bratovi

Alfa Romeo je vnímaná najmä ako značka s bohatou pretekárskou históriou, ktorá dokáže vyrobiť štvorkolesové nálože emócií. Aj Taliani však musia byť racionálni...

Alfa Romeo prekvapuje: Sedemmiestne SUV

Zamestnanci martinskej fabriky VW spolu s odbormi žalujú vedenie Volkswagen Slovakia za diskrimináciu v súvislosti s finančnými benefitmi.

Martinskí zamestnanci VW žalujú vedenie

Marek Slobodník sa so svojou partiou dobrodruhov vydal do obrovských nadmorských výšok. Na počiatku cesty ani netušili, aké ťažké skúšky vôle na nich v horách...

Na motorke v Ázii: Štyri skúšky pevnej vôle

Na sedany rýchle ako superšporty sme už takmer zvyknutí. Výkon od výrobcu však nikdy úpravcom nestačí, čo si myslí aj Manhart o novej em-päťke.

BMW M5: Manhart pridáva karbón i výkon
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×