Spôsob je podobný ako pri podobnej službe pri lístku cez internet, nemusíte si ho však vytlačiť. Cestujúcim tak pribudla ďalšiu možnosť zadováženia lístka. Okrem telefónu s pripojením na internet potrebujete aj platobnú kartu umožňujúcu elektronické operácie. „Nový produkt sa nazýva eMil (elektronický mobilný internetový lístok),“ informovala Jana Grešnerová, hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko.
Funguje to tak, že sa prihlásite na stránku železničnej spoločnosti www.slovakrail.sk, vyplníte potrebné údaje a kúpite si lístok na zvolenú trasu. Ten už si vytlačiť nemusíte, ale zvolíte si, či chcete poslať verifikačnú esemesku, alebo 2D kód do e-mailovej pošty. Tým sa potom preukážete sprievodcovi pri kontrole. S výnimkou IC vlakov je takýto lístok o 5 % lacnejší. Môžete si ho kúpiť najskôr 60 dní a najneskôr 3 hodiny pred odchodom vlaku, pri IC spojení najneskôr 15 minút pred odchodom z východovej stanice. V ďalších mesiacoch by chceli zaviesť aj dobrovoľnú registráciu cestujúcich, ktorá zjednoduší vypĺňanie objednávky na lístky.