Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

EČV nebude možné preniesť na iné auto

Návrh skupiny poslancov SaS, aby evidenčné čísla boli viazané na majiteľa a nie na vozidlo, v parlamente neprešiel. Návrh by pritom uľahčil život mnohým motoristom a ušetril štátu milióny.
11 príspevkov 20.06.2018 / TASR

Evidenčné číslo vozidla (EČV) si nebude môcť majiteľ auta preniesť zo starého na nové auto. Takúto novinku navrhovali poslanci opozičnej SaS v novele zákona o cestnej premávke. Plénum parlamentu ho však pri utorkovom hlasovaní neposunulo do druhého čítania.

Podľa návrhu liberálov mal byť vlastníkom EČV (v minulosti známe ako ŠPZ - štátna poznávacia značka) držiteľ auta. "Mohol by si tak preniesť ŠPZ na ďalšie vozidlo a nie kupovať novú, a to či už v prípade kúpy nového alebo ojazdeného vozidla," opísal poslanec SaS Miroslav Ivan. Dopravný inšpektorát by však zhodnotil, či nie sú značky poškodené.

Zároveň by podľa návrhu nemusel majiteľ auta meniť EČV v prípade, ak by sa presťahoval do iného okresu. Liberáli totiž navrhovali vypustiť zo zákona viazanosť EČV na okres trvalého pobytu vlastníka auta.

Za čo vám môže polícia zobrať doklady od auta?

Aj prasklinka na čelnom skle či neschválené fólie vás môžu dostať do poriadnych problémov. Motoristom okrem pokút hrozia za prehrešky aj vážnejšie sankcie, napríklad, zadržanie dokladov od vozidla...

"Dokonca už prvú registráciu by si mohol majiteľ auta urobiť, kde by chcel, nie podľa sídla svojej firmy alebo podľa svojho bydliska," dodal Ivan. To by podľa neho umožnilo registrovať auto tam, kde ho vodič kúpi. Neboli by tak potrebné ani takzvané "dočasné značky", ktoré sa využívajú v súčasnosti. Do budúcnosti by pritom podľa neho mohli byť súčasné EČV podľa okresov nahradené celoslovenskými značkami s označením SK a následným číslom auta.

Takéto zmeny v novele zákona o cestnej premávke by mohli podľa SaS ušetriť peniaze štátu a aj motoristom. V súčasnosti podľa liberálov štát na rok 2018 objednal nové EČV za približne 8,5 milióna eur. Po navrhovaných zmenách by sa podľa Ivana mohlo ročne ušetriť päť miliónov eur, keďže by už bol potrebný nižší počet nových značiek. Pritom, ak by sa značky nakupovali za ceny ako v Českej republike, úspora by podľa Ivana bola ešte väčšia, a to približne sedem miliónov eur.

(TASR)


Najnovšie články
VW je naďalej európskou trhovou jednotkou

Automobilke Hyundai sa na poli SUV darí, Tucson patrí medzi predajné hviezdy aj na Slovensku, Santa Fe dostáva novú generáciu. Teraz Kórea do ohňa prilieva...

Jazda s SUV Hyundai: Nástup silnej trojice

Japonské vozidlo dostalo početnú sadu prvkov vyrobených z uhlíkových vlákien, úprava vyjde na približne 10-tisíc eur.

Larte Design: Karbónový šat pre kupé Q60

Slováci stále kupujú nové autá, v júni však predaj mierne klesol. Medzi osobnými autami stále dominuje tradičná trojica Škoda, VW a Hyundai.

Slováci stále najviac obľubujú Škodu

Po druhej generácii elektromobilu Nissan absolvovala testy dvojica noviniek Ford a Volvo, obe získali perfektné hodnotenia.

Euro NCAP: Päť hviezd pre Focus aj XC40

Hoci emisná aféra stojí Volkswagen nemalé peniaze, jeho víťazné ťaženie to nezastavilo. V prvom polroku zlomil svoj predchádzajúci rekord v počte predaných áut.

VW má za sebou rekordný polrok

Britský superšport poháňa 3,5-litrový šesťvalec Ford EcoBoost, automobilka hovorí o maxime na úrovni 404 kW (550 k).

Noble M500: Angličan s americkým srdcom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×