Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mazda MX-5: Roadster bude mať 184 koní

Atmosférický dvojliter má posunutý obmedzovač otáčok a upravené piesty či ojnice. Medzi novinkami je tiež hĺbkové nastavenie volantu.
5 8 príspevkov 14.06.2018 / Marek Pokrývka

Výkonová vojna sa vedie dlhé desaťročia. Napriek neustálej snahe o dosiahnutie špičkových čísiel existuje viacero automobilov dokazujúcich, že silný motor ani zďaleka nie je všetko. Populárnym príkladom tohto tvrdenia je Mazda MX-5. Ľahký japonský roadster dokáže náramne zabaviť aj bez obrovského stáda pod kapotou, v najsilnejšej sériovej verzii mu doposiaľ stačilo necelých 160 žrebcov. No situácia sa momentálne mení. Roadster prešiel úpravami a bude mať 184 koní.

Mazda MX-5 dostala v dvojlitrovej verzii do vienka 24 žrebcov navyše 5 fotografií v galérii Mazda MX-5 dostala v dvojlitrovej verzii do vienka 24 žrebcov navyše Zdroj: Mazda

Atmosférický dvojliter Skyactiv-G má v tomto aute čoskoro produkovať výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment 205 Nm. Posilnenie o 24 čísel nevyzerá v dnešnej dobe nijak úžasne, pri otvorenom stroji vážiacom čosi vyše tony to však vie urobiť veľký rozdiel. Dôležitým bodom je posunutie obmedzovača z 6 800 na 7 500 otáčok. Japonci zmeny docielili úpravou piestov, ojníc i sacieho systému, samozrejmosťou bola implementácia odlišného programu pre riadiacu jednotku.

Niekoľko zásahov absolvoval aj 1,5-litrový variant, jeho parametre však zostali viac-menej zachované. Maximálny výkon teraz dosahuje 97 kW (132 k). Pribudol teda jediný kilowatt a drobný nárast zaznamenal aj krútiaci moment s maximom 152 Nm. Oproti predchodcovi však má byť motor úspornejší. To isté platí pre dvojliter, konkrétne čísla týkajúce sa hospodárnosti Mazda zatiaľ nezverejnila.

Mazda MX-5 RF: Naozaj zábavné origami

PRVÁ JAZDA Druhé vyhotovenie triedneho bestselleru prináša viac každodennej použiteľnosti bez obetovania dôležitých hodnôt.

Okrem úprav motorov japonská automobilka uvádza vec, ktorá doteraz mnohým ľuďom chýbala. Roadster dostal volant s možnosťou hĺbkového nastavenia. Za ním sa nachádza odlišný displej palubného počítača, okrem toho pribudla opcia oranžového koženého čalúnenia, hnedej plátennej strechy či tmavých šestnásťpalcových kolies. Predaj upraveného modelu MX-5 sa na domácom trhu začne v júli. Zatiaľ nie je jasné, kedy príde bestseller svojej triedy do slovenských obchodov.


Najnovšie články
Nová Kia Ceed: Stvorená na obraz Európana

Najmenšie SUV americkej značky má kontroverzný dizajn a priestorom neohúri, ale disponuje dobrým podvozkom i motorom.

Test Ford EcoSport: Fiesta na steroidoch

Švédsky sedan debutoval v americkom Charlestone, kde ho automobilka začína vyrábať. Jeho modelová paleta bude benzínovo-elektrická.

Volvo S60: Krásavec bojkotujúci naftu

Volkswagen len tento týždeň zaplatil miliardovú pokutu v súvislosti s dieselgate a už si na časť z tohto koláča robia zálusk viaceré spolkové krajiny. Aké sú...

VW zaplatil miliardu, každý ju chce

Vzácne vozidlo pravdepodobne vzbĺklo vinou chybného ventilu palivového systému, zachovaná zostala iba jeho predná časť.

Ford GT: Pýcha značky zhorela do tla

Český automobilový priemysel zaznamenal rekordný minulý rok, keďže sa vyrobilo vyše 1,4 milióna nových áut. Pochopiteľne sa to odrazilo aj na zárobkoch...

Česi vlani vyrobili rekordný počet áut

Malý japonský off-road sa drží klasického receptu, okrem retro vzhľadu má rebrinový rám, pohon štyroch kolies a redukčnú prevodovku.

Suzuki Jimny: Prvé oficiálne fotografie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×