Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Motor roka 2018: Tieto značky majú naj agregáty

Najlepší agregát na svete vyrába automobilka z Maranella. Jej osemvalec získal prvenstvo v hlavnej kategórii ankety Motor roka 2018. V ďalších kategóriách sa nájdu prekvapenia.
26 32 príspevkov 12.06.2018 / Marek Pokrývka

V uplynulých dňoch došlo k vyhláseniu výsledkov ankety Motor roka, ktorá oslavuje 20 rokov svojej existencie. Pri tejto príležitosti došlo k malej rekapitulácii. Organizátori nezabudli spomenúť, že najúspešnejšou značkou v histórii International Engine of the Year je jednoznačne BMW. Zároveň porota vyberala najlepší agregát ostatných dvoch dekád. Víťazom sa stalo Ferrari, konkrétne jeho 3,9-litrový osemvalec ovenčený dvomi celkovými titulmi.

Celkovým víťazom ankety sa tretíkrát po sebe stal motor V8 od Ferrari 26 fotografií v galérii Celkovým víťazom ankety sa tretíkrát po sebe stal motor V8 od Ferrari Zdroj: Ferrari

Výber benzínového biturba zdôvodňuje hlava súťaže Graham Johnson viacerými faktormi, prioritne nešlo o vysoký výkon či perfektný zvuk. Najdôležitejšia bola otázka risku. Taliani totiž nemali plán B a nasadením vé-osmičky postavenej podľa princípov downsizingu stavili do hry svoju povesť. Žiadne fiasko sa však nekonalo. Odozva zákazníkov ukázala, že takéto pohonné jednotky môžu uspieť aj v najnáročnejších oblastiach automobilového trhu. Práve preto ide o veľmi dôležitý kus techniky.

Motor poháňajúci modelovú rodinu 488 pritom nevyhral iba v mimosúťažnom hodnotení naj strojovne uplynulých dvoch desaťročí. Taktiež získal prvenstvo v hlavnej kategórii, ide tak o tretí celkový triumf pre Maranello za sebou. Jeho osemvalec navyše dominoval medzi výkonnými motormi a tiež v rámci triedy 3 až 4 litre. Dovedna si z jubilejného ročníka ankety odnieslo Ferrari až šesť cien, nakoľko jeho 6,5-litrový dvanásťvalec ovládol objem nad štyri litre i nováčikovskú skupinu.

Ferrari 488 Pista: Na okruhu ako doma

Nabrúsené kupé ponesie prívlastok, ktorý v taliančine označuje pretekársku trať. Jeho tvary evidentne diktovalo prúdenie vzduchu.

V ďalších triedach sa objavilo niekoľko známych mien. Oblasť pod jeden liter prekvapujúco vyhral trojvalec Volkswagen, ktorý nahradil pol dekády kraľujúceho súpera s logom Ford. Vyššie sa objavili produkty značiek Audi, BMW či Porsche. Nemeckú dominanciu narušil francúzsky trojvalec od PSA, ale tiež elektrický pohon od americkej firmy Tesla Motors. Ten vyhral v dvoch triedach. Všetkých víťazov nájdete v priloženej galérii, vrátane tabuliek s presným ziskom bodov.

>>> VŠETKY VÝSLEDKY ANKETY MOTOR ROKA <<<

Aktuálne rozdelenie jednotlivých kategórii existuje od samotného vzniku International Engine of the Year, organizátori však teraz avizujú zmeny. Dôvodom je čoraz rozsiahlejšia elektrifikácia. Vďaka nej dokážu objemovo skromné motory konkurovať väčším súperom, rozdelenie len podľa kapacity je preto trochu zastarané. Úpravy hodnotenia pravdepodobne prídu o rok.


Najnovšie články
Rolls-Royce Phantom: Dokonalá symbióza

Päťdverový hatchback mierne narástol a je štylisticky ovplyvnený väčšími súrodencami, vrcholný variant má dosahovať výkon 147 kW (200 k).

Audi A1: Drobec dostal nabrúsenú fazónu

Farmári z viacerých regiónov Slovenska smerujú do Bratislavy tromi trasami: z Michaloviec, Námestova a Veľkého Medera. Hoci polícia avizovala niektoré...

Protest farmárov: Obrňte sa trpezlivosťou

Automobilka v týchto dňoch odhalila tretí variant crossoveru, pre ktorý bude ponúkať dva akumulátory. Pôjde o najrýchlejšieho člena modelového radu.

Niro na elektrinu: Kedy príde do predaja?

Volkswagen potvrdil, že v súvislosti s vyšetrovaním emisného škandálu vyšetrovatelia zadržali šéfa Audi Ruperta Stadlera.

Dieselgate: Šéfa Audi zadržala polícia

Superšporty vyrábajú výlučne prestížne automobilky. Čo keby však majú takéto autá v ponuke aj bežné značky? Mohli by vyzerať napríklad takto.

7 bežných áut v podobe luxusných superšportov

Aféra dieselgate síce ešte ani zďaleka nekončí, no minimálne podľa predajných čísiel sa zdá, že Volkswagen sa z najhoršieho otriasol. V máji predal viac áut...

VW sa otriasol, jeho predaj stúpa
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×