Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Kodiaq Scout: S výzorom zálesáka

Mohutné české SUV sme si vyskúšali v terénne štylizovanej verzii Scout s množstvom vybavenia a špičkovým naftovým dvojlitrom.
53 23 príspevkov 29.05.2018 / Marek Pokrývka

Medzi automobilky intenzívne útočiace na športovo-úžitkové teritórium patrí aj Škoda. Aktuálne pracuje najmenšom vozidle trendovej kategórie, ktoré sa údajne bude volať Polar. Na ženevskom autosalóne ho naznačil koncept Vision X. Svoje portfólio pritom česká značka nerozširuje len o ďalšie produkty, ale tiež nové verzie existujúcich. Príkladom je model Kodiaq Scout.

Škoda dala svojmu SUV Kodiaq viac štýlu, no techniku nemenila 53 fotografií v galérii Škoda dala svojmu SUV Kodiaq viac štýlu, no techniku nemenila Zdroj: Marek Pokrývka

Toto vyhotovenie síce debutovalo ešte začiatkom minulého roka, na jeho tuzemský predajný štart sme si však museli trochu počkať. Dnes je už nejaký čas v ponuke. Preto sme ho pozvali na test, ktorý bol v prípade českého medveďa štvrtý v poradí. V minulosti sme si ako pilotný diel série skúsili špičkový model 2.0 TDI, ďalej sme postupne preverili aj slabší naftový variant a tiež benzínový exemplár 1.4 TSI. V prípade skautského vyhotovenia bola pod kapotou opäť vrcholná vznetová technika.

Akurát nadstavce nárazníkov a označenia

Mladá Boleslav sa v tomto prípade vybrala cestou čisto optických zmien. Vzhľadom na označenie je to trochu prekvapujúce, nakoľko Octavia Scout má aj upravený podvozok. V prípade SUV by teda bol vhodnejší skôr tvar Scoutline použitý pri typoch Fabia či Rapid.

Súčasťou zadného nárazníka sú akési imitácie koncoviek výfuku 53 fotografií v galérii Súčasťou zadného nárazníka sú akési imitácie koncoviek výfuku Zdroj: Marek Pokrývka

Kodiaq neprešiel žiadnou zmenou svetlej výšky či nahradením štandardného obutia za čosi vhodnejšie mimo asfaltu, všetky viditeľné zásahy absorbovala karoséria. Tá disponuje striebornými spätnými zrkadlami a rovnako sfarbenými nadstavcami nárazníkov. Ide o detaily, s výzorom zálesáka však podľa nás pôsobí české vozidlo štýlovejšie než v klasickom kabáte. Na jeho identifikáciu nie je označenie predných blatníkov nutné.

Škoda Kodiaq dostala skautskú výstroj

Pri novej verzii išlo jednoznačne o vzhľad, z dizajnového hľadiska má viacero špecifík. Pohon oboch náprav je povinnosťou.

Podpis verzie nechýba ani v interiéri SUV, nesú ho operadlá sedadiel v oboch radoch. Čalúnené sú štandardne kombináciou kože a alcantary. Modelové meno zdobí tiež dvierka schránky pred spolujazdcom, ktoré boli v našom prípade tvorené imitáciou dreva spolu s ďalšími obkladovými panelmi. Tento materiál v nás zanechal vyslovene lacný dojem.

Testované vozidlo disponovalo nie veľmi podarenou imitáciou dreva 53 fotografií v galérii Testované vozidlo disponovalo nie veľmi podarenou imitáciou dreva Zdroj: Marek Pokrývka

Malý čierny bodík dávame aj multimediálnemu systému za absenciu mechanických ovládačov, ktoré doposiaľ všetky testované verzie mali. Namiesto osempalcového infotainmentu totiž prišiel na scénu variant s dobre vyzerajúcim 9,2-palcovým displejom. Multimediálny systém disponuje množstvom moderných funkcií, vrátane prvkov čerpajúcich z pripojenia na internet.

Pod kapotou opäť najsilnejší turbodiesel

Technická stránka českého medveďa bola pre nás dobre známa. Turbodiesel so zdvihovým objemom dva litre a najvyšším výkonom 140 kW (190 k) sme už vlani pod kapotou typu Kodiaq mali a variant Scout na tom nič nemení, technika je kompletne zachovaná. Tento motor je dostupný výhradne so sedemstupňovou prevodovkou DSG i pohonom všetkých štyroch kolies.

Scout ponúka len silnejšie motory, my sme skúšali vrchol ponuky 53 fotografií v galérii Scout ponúka len silnejšie motory, my sme skúšali vrchol ponuky Zdroj: Marek Pokrývka

Danej kombinácii sme v minulosti vyčítali trochu letargické reakcie na menšie povely plynovým pedálom či posúvanie dvojlitra do príliš nízkych otáčok. Tieto mínusy musíme zopakovať, no zároveň pochváliť dynamiku podloženú krútiacim momentom 400 Nm. Stovka tesne pod deväť sekúnd je slušný údaj. Opäť sme sa pritom presvedčili, že subjektívne pôsobí vozidlo rýchlejšie.

Skautská výstroj môže ovplyvniť spotrebu, nakoľko upravená karoséria má mierne odlišnú aerodynamiku. Týka sa to najmä diaľnice. Nami namerané hodnoty hovoria o pozitívnom vplyve, na autostráde sme dosiahli 7,3-litrový priemer. To je o dva deci menej než pri klasickej verzii. No zároveň sme v meste jazdili za 7,7 l/100 km, čo je zasa o rovnaký diel viac. Na vidieku sa zopakoval výsledok 5,6 litra.

Súčasťou základného arzenálu tejto verzie je pohon oboch náprav 53 fotografií v galérii Súčasťou základného arzenálu tejto verzie je pohon oboch náprav Zdroj: Marek Pokrývka

Z hľadiska jazdných vlastností sme nemali veľmi čo skúmať, keďže podvozok zostal zachovaný. Zmeny obišli svetlú výšku i nájazdové uhly. Ak ktosi chce lepšiu priechodnosť terénom, týmto vyhotovením nič nevyrieši. V rámci svojej kategórie je však veľká Škoda schopná už v štandarde. Od vozovky má solídny odstup a vďaka vycibrenému Haldexu sa nemusí báť ani šmykľavých povrchov.

Kodiaq Scout začína na úrovni 35 740 eur

Okrem skúšanej konfigurácie je vyhotovenie Scout dostupné aj v zopár ďalších, základné verzie techniky tu však nehľadajte. Všetky modely disponujú výkonom aspoň 110 kW (150 k) a pohonom všetkých kolies. Súvisí s tým cena, najnižšia čiastka 35 740 eur znamená viac než 50-percentný prírastok oproti najdostupnejšiemu typu Kodiaq. Prsty v tom má tiež vybavenie. V sume sú započítané napríklad LED svetlá, devätnásťpalcové disky, bezkľúčové rozhranie, parkovacia kamera doplnená senzormi, dvojzónová klimatizácia, ale tiež osempalcový multimediálny systém s navigáciou.

Štandardné vybavenie je bohaté, no možno ho ešte ďalej rozšíriť 53 fotografií v galérii Štandardné vybavenie je bohaté, no možno ho ešte ďalej rozšíriť Zdroj: Marek Pokrývka

Testovaný vrchol ponuky stojí štandardne necelých 40-tisíc, no možno si k nemu zvoliť viacero opcií. Zaujímavou voľbou je zvýhodnený balík Plus obsahujúci elektrické piate dvere, klímu s tromi zónami, elektronicky riadené tlmiče, adaptívny tempomat či sledovanie mŕtveho uhla a jazdných pruhov. V našom prípade bol zvolený spolu s panoramatickou strechou, nezávislým kúrením, ťažným zariadením, väčšou obrazovkou infotainmentu a ďalšími prvkami, výsledkom čoho bola cena 48 745 eur.

Za štýlovejší vzhľad sa nedopláca veľa

Uvedená čiastka bude nepochybne terčom kritiky, ťažko možno hovoriť o nejakej ľudovej sume. Do obdobných relácii sa však dá dostať aj pri štandardnej verzii mohutného českého SUV. Základ skautského modelu je síce radikálne odlišný, no vinu za to nesú silnejšie motory a bohaté základné vybavenie. Reálny príplatok za imidžovejší exteriérový dizajn nie je veľký.

Úpravy českého SUV boli v tomto prípade výhradne dizajnové 53 fotografií v galérii Úpravy českého SUV boli v tomto prípade výhradne dizajnové Zdroj: Marek Pokrývka

Stretnúť dnes na ulici Kodiaq nie je nič výnimočné, na slovenskom trhu sa táto Škoda uchytila. Pre ľudí túžiacich trochu vytŕčať zo stáda môže byť preto variant Scout ideálnou cestou. Nezaplatia veľa, v prípade bohatej konfigurácie musia obetovať len pár stovák navyše. Zároveň však tento model reálne neprináša nič navyše. Nečakajte žiadne zlepšenie vlastností v teréne, všetko je len o dizajne.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 968 cm3
Max. výkon
140 kW/190 k
pri otáčkach
3 500-4 000/min
Max. krútiaci moment
400 Nm
pri otáčkach
1 750-3 250/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
7-stupňová dvojspojková
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 707 mm
Šírka
1 882 mm
Výška
1 676 mm
Rázvor náprav
2 791 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 677 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 752 kg
Užitočná hmotnosť
675 kg
Celková hmotnosť
2 352 kg
Objem batožinového priestoru
650/2 065 l
Objem palivovej nádrže
60 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
210 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,9 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,6 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,3 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,7 l/100 km
Mesto - počas testu
7,7 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,3 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,6 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
150 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 22 550 €
Základná cena verzie
od 39 740 €
Cena testovaného exemplára
48 745 €

Najnovšie články
Rolls-Royce Phantom: Dokonalá symbióza

Päťdverový hatchback mierne narástol a je štylisticky ovplyvnený väčšími súrodencami, vrcholný variant má dosahovať výkon 147 kW (200 k).

Audi A1: Drobec dostal nabrúsenú fazónu

Farmári z viacerých regiónov Slovenska smerujú do Bratislavy tromi trasami: z Michaloviec, Námestova a Veľkého Medera. Hoci polícia avizovala niektoré...

Protest farmárov: Obrňte sa trpezlivosťou

Automobilka v týchto dňoch odhalila tretí variant crossoveru, pre ktorý bude ponúkať dva akumulátory. Pôjde o najrýchlejšieho člena modelového radu.

Niro na elektrinu: Kedy príde do predaja?

Volkswagen potvrdil, že v súvislosti s vyšetrovaním emisného škandálu vyšetrovatelia zadržali šéfa Audi Ruperta Stadlera.

Dieselgate: Šéfa Audi zadržala polícia

Superšporty vyrábajú výlučne prestížne automobilky. Čo keby však majú takéto autá v ponuke aj bežné značky? Mohli by vyzerať napríklad takto.

7 bežných áut v podobe luxusných superšportov

Aféra dieselgate síce ešte ani zďaleka nekončí, no minimálne podľa predajných čísiel sa zdá, že Volkswagen sa z najhoršieho otriasol. V máji predal viac áut...

VW sa otriasol, jeho predaj stúpa
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×