Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mazda CX-5: Špičková verzia boduje

Po skúške stredne vybaveného modelu s benzínovou atmosférou sme si nástupcu populárneho japonského auta skúsili „v plnke“ a s naftou.
52 29 príspevkov 16.05.2018 / Marek Pokrývka

V ostatných rokoch výrazne narástla popularita SUV všetkých veľkostí. Medzi kompaktnými zástupcami tohto segmentu je dlhodobo úspešná Mazda CX-5, najmä v Spojených štátoch. Práve na ich území dostala koncom roka 2016 svoju druhú generáciu. Po uvedení v predajne veľmi dôležitej severoamerickej krajine prišla s odstupom času aj do európskych obchodov.

Do našej redakčnej garáže sa vrátila Mazda CX-5 druhej generácie 52 fotografií v galérii Do našej redakčnej garáže sa vrátila Mazda CX-5 druhej generácie Zdroj: Marek Pokrývka

S nástupcom pomerne obľúbeného japonského vozidla sme sa osobne stretli už dvakrát. Pôvodne počas prvej skúšobnej jazdy na medzinárodnej pôde, o niečo neskôr v rámci klasického domáceho testu. Našu redakčnú skúšku s veľmi pekným vysvedčením absolvovala benzínová verzia Skyactiv-G160 AWD disponujúca manuálnou prevodovkou a prostredným vybavením Attraction.

Test Mazda CX-5: Voľba srdca aj rozumu

Mazda CX-5 na ceste vytŕča. Je iná ako ostatné veľké SUV, má svoj nezameniteľný štýl a bez námahy otáča hlavy okoloidúcim. Nič však nie je dokonalé - aké má atraktívny Japonec chyby?

Výrazne štylizované es-ú-véčko sme nedávno osedlali opäť. Druhej previerke sme podrobili takmer stopercentne vybavený model označený ako Revolution Top, ktorý poháňal v cenníku vyššie postavený vznetový motor. Nad týmto pohonom dnes mnohí ohŕňajú nos. V danom segmente si však nafta stále drží slušný trhový podiel, nemožno ju teda ignorovať.

Kabína s takmer prémiovou atmosférou

Aká je teda Mazda CX-5 v špičkovej verzii? Navonok pomerne nenápadná, žiadna plejáda pochrómovaných detailov či honosných označení sa nekoná. Identitu vyhotovenia Revolution (vrátane modelov s prívlastkom Plus/Top) prezrádzajú akurát devätnásťpalcové disky kolies. Tie nahrádzajú bežné sedemnástky, ktoré sa v dynamicky tvarovanej karosérii strácajú. Ani o dva pršteky väčšie ráfiky však opticky nie sú žiadne terno. Ich rozmer je tak akurát, čo je daň za ostrý dizajnový jazyk.

Devätnástky sú jediným identifikátorom vyhotovení Revolution 52 fotografií v galérii Devätnástky sú jediným identifikátorom vyhotovení Revolution Zdroj: Marek Pokrývka

Na rozdiel od zovňajšku nám interiér druhého testovaného vozidla predviedol veľa rozdielov. S jeho čiernou karosériou totiž kontrastovalo kožené čalúnenie, ktoré japonská automobilka označuje za biele. V skutočnosti však ide o jemný krémový odtieň. Z hľadiska dlhodobej trvácnosti je to absolútne nepraktická voľba, ale vizuálne to pôsobí výborne. Kabína tým získala takmer prémiovú atmosféru.

Odhliadnuc od kože prítomnej v čiernej farbe aj na vrchnej časti dverí či palubnej dosky pokrývajú veľkú časť vnútorných plôch automobilu plasty, no všetky pôsobia kvalitne. Platí to pre strieborné dielce i decentné hnedé obklady s grafikou. Materiály však neboli jedinou odlišnosťou medzi duom testovaných vozidiel, viacero detailov sa týkalo vybavenia.

Bledé kožené čalúnenie vnieslo do interiéru SUV nádych luxusu 52 fotografií v galérii Bledé kožené čalúnenie vnieslo do interiéru SUV nádych luxusu Zdroj: Marek Pokrývka

Na prístrojovom štíte sa objavila väčšia plnofarebná obrazovka palubného počítača s prehľadnejším zobrazením. Tú doplnil head-up displej premietaný na čelné sklo, ktorý dostala Mazda6 až nedávno. Okrem toho pribudlo napríklad udržiavanie v jazdných pruhoch, bezkľúčové rozhranie, tlačidlo ovládajúce elektrické piate dvere, adaptívny tempomat a veľa ďalšieho. Chýbal nám snáď len 360-stupňový kamerový systém vhodný najmä v teréne, CX-5 ponúka iba zadné elektronické oko.

Množstvo sily a príjemná spotreba nafty

Druhú generáciu japonského SUV sme predtým skúšali s benzínovým srdcom, na ktorom sa nám páčila nízka úroveň hluku i adekvátny výkon. Teraz padla voľba na turbodiesel v silnejšom z dvoch dostupných naladení. Za oficiálnym označením Skyactiv-D175 sa skrýva dobre známy 2,2-litrový štvorvalec produkujúci výkon 129 kW (175 k). V našom prípade ho dopĺňal manuál a systém AWD.

Tento turbodiesel nás presvedčil, že naftu ešte netreba odpisovať 52 fotografií v galérii Tento turbodiesel nás presvedčil, že naftu ešte netreba odpisovať Zdroj: Marek Pokrývka

Vznetový agregát naplnil z hľadiska akustiky očakávania. Oproti zážihovému modelu bol výraznejší prakticky vo všetkých režimoch, ale vďaka kvalitnej izolácii nešlo o nič rušivé. V segmente sa nájdu aj horšie odhlučnené autá. Veľkým pozitívom tohto modelu je dynamika: podľa papiera zrýchli na stovku za deväť sekúnd, no subjektívne by sme tipovali ešte menej. Môže za to mohutný krútiaci moment 420 Nm nastupujúci už od dvetisíc otáčok. Nafta disponuje množstvom sily a pokojne zvládne dynamickú jazdu, stačí správne miešať s kvalitne nastavenou manuálnou prevodovkou.

Pri benzínovom motore sme pozitívne hodnotili reálnosť oficiálnych údajov o spotrebe paliva, nakoľko bežnou praxou sú značné odchýlky. V tomto smere musíme pochváliť aj turbodiesel. Jeho mestský smäd na úrovni 6,3 l/100 km nie je žiadnou fantáziou, v testovacej praxi sme ho presne trafili. Jazda diaľničným tempom vyústila v pekný 6,7-litrový priemer. Príjemný výsledok sme dosiahli aj na okresných cestách, naftový štvorvalec zostal tesne nad hranicou piatich litrov na sto.

Manuálna prevodovka je výborná, za automat sa pripláca 2 100 eur 52 fotografií v galérii Manuálna prevodovka je výborná, za automat sa pripláca 2 100 eur Zdroj: Marek Pokrývka

Asi nikoho neprekvapí, že oproti zážihovému modelu je skúšané vozidlo ťažšie. Na prednej náprave pribudlo približne šesťdesiat kilogramov. V praxi ale žiadnu extra záťaž necítiť, jazdné vlastnosti sú stále na výbornej úrovni. Aj s ťažším nosom SUV veľmi ochotne mení smer. Z hľadiska jazdných vlastností patrí aj vďaka systému G-Vectoring k najlepším v segmente a neplatí pritom komfortnú daň. Na devätnástkach obutých do pneumatík s profilom 55 sa japonské vozidlo správa pohodlne.

Skúšaná konfigurácia od 35 200 eur

Mazda CX-5 štartuje v slovenských obchodoch tesne pod hranicou 23-tisíc, za túto sumu dostane zákazník základ menom Emotion kombinovaný výhradne s motorom Skyactiv-G165 roztáčajúcim cez manuálnu prevodovku predné kolesá. Za silnejšiu naftu doplnenú pohonom oboch náprav a vybavením Revolution Top si treba priplatiť o niečo viac než polovicu uvedenej sumy.

Jedným zo špecifík vyšších vybavení je tento farebný displej 52 fotografií v galérii Jedným zo špecifík vyšších vybavení je tento farebný displej Zdroj: Marek Pokrývka

Skúšaná konfigurácia sa predáva od 35 200 eur, pričom priplatiť sa dá len za zopár extra prvkov. Testovaný exemplár mal spomedzi opcii zvolenú metalízu (605 eur), biele čalúnenie (200 eur) a navigačný systém (500 eur). Jednoduchou matematikou sa tak jeho výsledná cena dostala na 36 505 eur s možnosťou navýšenia akurát voľbou drahšieho laku či predĺženej záruky. V danej verzii nie je dostupné strešné okno, inak sa za tento posledný príplatkový detail dáva 800 eur navyše. Aj s ním je vozidlo z Hirošimy lacnejšie než mnohí súperi navštevujúci teritórium 40-tisíc a viac.

Vo vrcholnom variante osloví ešte viac

Druhá generácie japonského SUV síce nedisponuje rekordne veľkým batožinovým priestorom a dlháni sa môžu mať na zadných sedadlách cítiť stiesnene, no inak niet typ CX-5 za čo kritizovať. Už v našom prvom teste sme museli vozidlo z Hirošimy pochváliť. No vo vrcholnom variante osloví Mazda ešte viac, nakoľko prináša takmer prémiový interiér s množstvom vybavenia navyše.

Druhá generácia typu CX-5 je výborné SUV, ktoré nestojí státisíce 52 fotografií v galérii Druhá generácia typu CX-5 je výborné SUV, ktoré nestojí státisíce Zdroj: Marek Pokrývka

Špičková verzia boduje aj pohonom. Nami skúšaný model s označením Revolution Top si možno objednať aj s 2,5-litrovou atmosférou, ale turbodiesel mu sadne výborne. Ponúka veľmi slušnú dynamiku a taktiež hospodárnosť. Nie je pritom veľmi hlučný a jeho hmotnosť nesabotuje výborné jazdné vlastnosti. Čerešničkou na torte je cena podliezajúca mnohých konkurentov.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2 191 cm3
Max. výkon
129 kW/175 k
pri otáčkach
4 500/min
Max. krútiaci moment
420 Nm
pri otáčkach
2 000/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 550 mm
Šírka
1 840 mm
Výška
1 680 mm
Rázvor náprav
2 700 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 582 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 657 kg
Užitočná hmotnosť
561 kg
Celková hmotnosť
2 143 kg
Objem batožinového priestoru
506/1 620 l
Objem palivovej nádrže
58 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
209 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
9,0 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,3 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,9 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,4 l/100 km
Mesto - počas testu
6,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,7 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,1 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
142 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 22 990 €
Základná cena verzie
od 35 200 €
Cena testovaného exemplára
36 505 €

Najnovšie články
Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce

Moderné automobily sú plné asistenčných systémov, dostávajú sa už aj do najlacnejších modelov a čoskoro budú mnohé z nich povinnou výbavou. Používajú ich však...

Asistenčné systémy: Používajú ich vodiči?

Na záberoch zverejnených na sociálnych sieťach môžeme vidieť čierny a červený exemplár SUV, oba mali putovať do arabského sveta.

Cullinan: Prvé kusy už Rolls-Royce dodal

Manipulácia s odometrom je na Slovensku starým známym fenoménom, ktorý však mala z našej reality vymazať novela zákona z roku 2016. Podarilo sa jej to? Aká je...

Pravda o stáčaní km: 20 populárnych jazdeniek

Novinka má rozmermi tesne podliezť klasický Tiguan, predávať sa bude pravdepodobne výhradne na čínskom trhu.

Tharu: Volkswagen pripravuje ďalšie SUV

Omladená verzia SUV vyrábaného aj v Žiline prichádza s odlišnými svetlami, nárazníkmi či volantom. Hlavnou novinkou je sústava EcoDynamics+.

Kia Sportage: Bestseller prešiel faceliftom

Po minuloročnom uvedení na autosalóne v Šanghaji by malo SUV z francúzskej dielne koncom tohto roka zaútočiť aj na európske trhy. V čele útoku bude najsilnejší...

Citroën C5 Aircross prichádza na starý kontinent
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×