Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

23 lacných jazdeniek: Ktorá sa vám nepokazí?

FOTO
Kúpu jazdeného automobilu mnohí preferujú z princípu, iní si zasa nové vozidlo jednoducho dovoliť nemôžu. Nech už je to akokoľvek, aj medzi autami z druhej ruky sa nájdu také, ktoré vás spoľahlivosťou prekvapia. Či už v dobrom, alebo zlom.
47 34 príspevkov 10.05.2018 / Filip Kadlečík

Medzi motoristami sa nájdu mnohí, ktorí si nový automobil nekúpia už len z princípu. Podľa jednej časti vodičov totiž ide o zbytočnú investíciu. Na druhú stranu sú však medzi nami aj takí, ktorí si potrpia na nové auto. Ďalšia skupina zasa do automobilu nechce, alebo jednoducho nemôže, investovať zbytočne veľa.

Populárne jazdenky môžu byť časovanou bombou, nie všetky sú naozaj spoľahlivé 47 fotografií v galérii Populárne jazdenky môžu byť časovanou bombou, nie všetky sú naozaj spoľahlivé Zdroj: AUTO BILD

Jazdené automobily s cenou ďaleko pod 10 000 eur sú preto jednou z najvyhľadávanejších komodít na trhu s vozidlami z druhej ruky. Dá sa však na takéto autá spoľahnúť? Nazreli sme do archívov nemeckého AUTO BILDu, aby sme zistili, ako na tom boli, keď boli úplne nové.

Teraz prinášame prehľad 23 modelov zoradených od najmenej spoľahlivého po majstra, ktorý test na 100 000 kilometrov zdolal absolútne bez závady. Finálne poradie automobilov určuje známkovanie našich nemeckých kolegov, ktoré do veľkej miery vychádza práve zo spoľahlivosti konkrétneho automobilu.


>>> Veľký rebríček jazdeniek podľa spoľahlivosti nájdete v galérii <<<


Pri dlhodobých testoch na 100 000 kilometrov však nie je rozhodujúcim faktorom len samotná spoľahlivosť. Známkovanie ovplyvňuje aj pomer cena/výkon, jazdné vlastnosti, komfort, výbava, úspora paliva či náklady na prevádzku daného automobilu. Práve poruchovosť je však v každom prípade faktorom, ktorý užívateľov koniec-koncov zaujíma najviac a preto má váhu aj v tvorbe finálneho výsledku.

Jazdené SUV: Ktoré z nich sa takmer nekazia?

Slováci čoraz častejšie siahajú po SUV z druhej ruky, nevyhýbajú sa pritom ani luxusným modelom prémiových automobiliek. Pri nich však hrozia zvýšené náklady v podobe drahého servisu. Na ktoré...

V zozname sa nájdu aj automobily, ktoré stotisícové testovanie neprežili bez ujmy. Niektoré z nich totiž museli byť dvakrát odtiahnuté, inde sa menila spojka či prevodovka. Samozrejme, po rokoch už na jazdenky vplývajú aj externé faktory, najmä pozornosť a servis predchádzajúcich majiteľov. Ak však model nebol spoľahlivý po 100 000 kilometroch, nie je dôvod veriť, že bude bezporuchový v druhej, tretej či dokonca štvrtej stotisícke.


Najnovšie články
Citroën C5 Aircross prichádza na starý kontinent

Najväčšie plány má aktuálne Škoda Auto, ktorá už v Indii pôsobí. Vlani dodala zákazníkom na tamojšom trhu 17 400 vozidiel.

České automobilky investujú v Indii

Rumunská firma ACF Track vystrojila populárne SUV gumenými pásmi, hlavnou nevýhodou tejto úpravy je cena.

Dacia Duster ako tank do ťažkého terénu

K zníženiu dochádza po obchodnom spore medzi Trumpovou administratívou a čínskymi predstaviteľmi, v ktorom však v posledných dňoch prišlo k uvoľneniu.

Čína zníži clo na dovoz áut z 25 % na 15 %

Kalifornský elektrický sedan prichádza s pohonom všetkých kolies, dostupný bude v dvoch modeloch: All-Wheel Drive a Performance.

Tesla Model 3: Na stovke pod 4 sekundy

Pri SUV segmentu B sa ako hlavná výčitka často skloňuje fakt, že nedisponujú pohonom všetkých kolies. Neplatí to vo všetkých prípadoch. Testovanému modelu...

Test Hyundai Kona: Aký je život s exotom?

Na slovenský trh prichádza konkurencieschopný francúzsky hot-hatch i najmenší člen rodiny Renault so športovými ambíciami.

Mégane R.S. a Twingo GT: Štartuje predaj
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×