Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

23 lacných jazdeniek: Ktorá sa vám nepokazí?

FOTO
Kúpu jazdeného automobilu mnohí preferujú z princípu, iní si zasa nové vozidlo jednoducho dovoliť nemôžu. Nech už je to akokoľvek, aj medzi autami z druhej ruky sa nájdu také, ktoré vás spoľahlivosťou prekvapia. Či už v dobrom, alebo zlom.
47 34 príspevkov 10.05.2018 / Filip Kadlečík

Medzi motoristami sa nájdu mnohí, ktorí si nový automobil nekúpia už len z princípu. Podľa jednej časti vodičov totiž ide o zbytočnú investíciu. Na druhú stranu sú však medzi nami aj takí, ktorí si potrpia na nové auto. Ďalšia skupina zasa do automobilu nechce, alebo jednoducho nemôže, investovať zbytočne veľa.

Populárne jazdenky môžu byť časovanou bombou, nie všetky sú naozaj spoľahlivé 47 fotografií v galérii Populárne jazdenky môžu byť časovanou bombou, nie všetky sú naozaj spoľahlivé Zdroj: AUTO BILD

Jazdené automobily s cenou ďaleko pod 10 000 eur sú preto jednou z najvyhľadávanejších komodít na trhu s vozidlami z druhej ruky. Dá sa však na takéto autá spoľahnúť? Nazreli sme do archívov nemeckého AUTO BILDu, aby sme zistili, ako na tom boli, keď boli úplne nové.

Teraz prinášame prehľad 23 modelov zoradených od najmenej spoľahlivého po majstra, ktorý test na 100 000 kilometrov zdolal absolútne bez závady. Finálne poradie automobilov určuje známkovanie našich nemeckých kolegov, ktoré do veľkej miery vychádza práve zo spoľahlivosti konkrétneho automobilu.


>>> Veľký rebríček jazdeniek podľa spoľahlivosti nájdete v galérii <<<


Pri dlhodobých testoch na 100 000 kilometrov však nie je rozhodujúcim faktorom len samotná spoľahlivosť. Známkovanie ovplyvňuje aj pomer cena/výkon, jazdné vlastnosti, komfort, výbava, úspora paliva či náklady na prevádzku daného automobilu. Práve poruchovosť je však v každom prípade faktorom, ktorý užívateľov koniec-koncov zaujíma najviac a preto má váhu aj v tvorbe finálneho výsledku.

Jazdené SUV: Ktoré z nich sa takmer nekazia?

Slováci čoraz častejšie siahajú po SUV z druhej ruky, nevyhýbajú sa pritom ani luxusným modelom prémiových automobiliek. Pri nich však hrozia zvýšené náklady v podobe drahého servisu. Na ktoré...

V zozname sa nájdu aj automobily, ktoré stotisícové testovanie neprežili bez ujmy. Niektoré z nich totiž museli byť dvakrát odtiahnuté, inde sa menila spojka či prevodovka. Samozrejme, po rokoch už na jazdenky vplývajú aj externé faktory, najmä pozornosť a servis predchádzajúcich majiteľov. Ak však model nebol spoľahlivý po 100 000 kilometroch, nie je dôvod veriť, že bude bezporuchový v druhej, tretej či dokonca štvrtej stotisícke.


Najnovšie články
Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce

Moderné automobily sú plné asistenčných systémov, dostávajú sa už aj do najlacnejších modelov a čoskoro budú mnohé z nich povinnou výbavou. Používajú ich však...

Asistenčné systémy: Používajú ich vodiči?

Na záberoch zverejnených na sociálnych sieťach môžeme vidieť čierny a červený exemplár SUV, oba mali putovať do arabského sveta.

Cullinan: Prvé kusy už Rolls-Royce dodal

Manipulácia s odometrom je na Slovensku starým známym fenoménom, ktorý však mala z našej reality vymazať novela zákona z roku 2016. Podarilo sa jej to? Aká je...

Pravda o stáčaní km: 20 populárnych jazdeniek

Novinka má rozmermi tesne podliezť klasický Tiguan, predávať sa bude pravdepodobne výhradne na čínskom trhu.

Tharu: Volkswagen pripravuje ďalšie SUV

Omladená verzia SUV vyrábaného aj v Žiline prichádza s odlišnými svetlami, nárazníkmi či volantom. Hlavnou novinkou je sústava EcoDynamics+.

Kia Sportage: Bestseller prešiel faceliftom

Po minuloročnom uvedení na autosalóne v Šanghaji by malo SUV z francúzskej dielne koncom tohto roka zaútočiť aj na európske trhy. V čele útoku bude najsilnejší...

Citroën C5 Aircross prichádza na starý kontinent
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×