Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Subaru Outback: V znamení pohody

Obrnené japonské kombi má po facelifte trochu výraznejší dizajn a lepší interiér, jeho kľúčové vlastnosti sa však nezmenili.
46 16 príspevkov 02.05.2018 / Marek Pokrývka

Napriek histórii úzko previazanej so šampionátom rely zarába Subaru na úplne iných vozidlách než je športový sedan WRX STI (predtým súčasť modelového radu Impreza). Jeho globálne najpopulárnejším produktom je Outback, pekným trhovým podielom disponuje najmä v Spojených štátoch. Silnú pozíciu však má aj v európskych končinách. Zastáva síce pozíciu vlajkovej lode, napriek tomu drží v rámci značky predajné prvenstvo. Táto netradičná situácia sa okrem iných týka aj slovenského trhu.

Subaru Outback svojou omladenou tvárou pripomína typ Ascent 46 fotografií v galérii Subaru Outback svojou omladenou tvárou pripomína typ Ascent Zdroj: Marek Pokrývka

Do tuzemských obchodov prichádza v týchto dňoch omladená verzia terénneho kombi. Od jej premiéry uplynul už rok, debutovala totiž na vlaňajšom autosalóne v New Yorku. V štarte predaja bolo USA prioritou. Teraz prišlo vozidlo aj k nám, preto sme ho podrobili testu v dobre vybavenej verzii s klasickým pohonom: benzínovým boxerom, prevodovkou CVT a pohonom oboch náprav.

Oživená tvár a zmeny v interiéri

V poradí piata generácia typu Outback debutovala s pomerne konzervatívnym dizajnom, ktorý chcela automobilka pri facelifte osviežiť. Zásahy evidentne inšpirované veľkým SUV Ascent koncentrovala v prednej časti. Subaru dostalo upravenú masku chladiča s pochrómovanou priečkou, prepracovaný nárazník a ostrejšie rezané svetlomety. Tie disponujú technológiu natáčania v zákrutách. Zmeny neboli nijako radikálne, tvár automobilu napriek tomu ožila. Zadné partie zostali naopak zachované.

Zozadu nemožno zmodernizovanú verziu kombi nijak spoznať 46 fotografií v galérii Zozadu nemožno zmodernizovanú verziu kombi nijak spoznať Zdroj: Marek Pokrývka

Kombík naďalej disponuje bohatým plastovým brnením, nadpriemernou svetlou výškou i trojicou kamier skrývajúcich sa za čelným sklom. Bezpečnostný balík EyeSight zostáva štandardom. Občas síce dokáže hnevať častým pípaním upozorňujúcim na hrozbu kolízie, no inak funguje výborne. A jeho výhodou oproti konkurencii zostáva upozorňovanie na rozjazd auta pred vami.

Test Subaru Outback: Synonymum komfortu

V žilách Subaru koluje z pohľadu motoristického nadšenca modrá krv získaná mnohými víťazstavmi v rely. Tentokrát však prím nehrajú pretekárske vlohy, ale nevídaný komfort. Prinášame test Subaru...

Na rozdiel od minulosti nájdeme elektronické oko aj v prednom grile a ďalšie trčí zo spätného zrkadla na strane spolujazdca, čo vytvára netradičnú asymetriu. Ide o súčasť kamerového systému pokrývajúceho takmer celé okolie auta. Ten sa zíde, parkovacie senzory totiž nepochopiteľne stále chýbajú. Obraz kamier sa môže prenášať na väčšiu obrazovku systému Starlink. Ten je kompletne prepracovaný a teraz prináša okrem jemnejšej grafiky aj rýchlejšie reakcie či rozšírený počet funkcií.

Facelift priniesol vozidlu prepracovaný volant a centrálnu konzolu 46 fotografií v galérii Facelift priniesol vozidlu prepracovaný volant a centrálnu konzolu Zdroj: Marek Pokrývka

Osempalcový panel je súčasťou prepracovanej stredovej konzoly obsahujúcej modernejšie vyzerajúce centrum klimatizácie s teplotou uvedenou na displejoch priamo v kruhových ovládačoch. Výmenu absolvoval aj volant disponujúci väčšími tlačidlami uľahčujúcimi ich používanie.

Odhliadnuc od týchto prvkov sa základná architektúra interiéru nezmenila. Outback ponúka naďalej nadpriemernú porciu miesta v oboch radoch sedadiel, v tomto smere patrí na špičku. Batožinový priestor s objemom 559 litrov je skôr priemerný. Oproti minulosti je vnútro automobilu ešte tichšie, za čo môžu hrubšie sklá a prídavná izolácia. Úroveň odhlučnenia je naozaj dobrá.

Jedinou voľbou je benzínový motor

V kokpite vládlo ticho aj vďaka prítomnosti zážihového motora. Plochý atmosférický štvorvalec so zdvihovým objemom 2,5 litra je momentálne jedinou možnou voľbou, turbodiesel dostal v rámci faceliftu stopku. Parametre benzínu sa nezmenili. Naďalej dosahuje maximálny výkon 129 kW (175 k) a krútiaci moment 235 Nm, ktoré dávajú kombi prijateľnú dynamiku. Nestratí sa v meste ani mimo neho. Šprintér to však nie je a subjektívne pocity zo zrýchlenia trochu obmedzuje štandardná bezstupňová prevodovka.

Plochý štvorvalec si zachoval atmosférický charakter i parametre 46 fotografií v galérii Plochý štvorvalec si zachoval atmosférický charakter i parametre Zdroj: Marek Pokrývka

CVT japonského výrobcu sme už v minulosti chválili, za čo môže najmä použitie siedmich prednastavených pomerov. Tie simulujú prácu klasického automatu. Vďaka tomu pôsobí akcelerácia celkom prirodzene, bez typického efektu vysávača. Skriňa navyše prešla zmenami. Dostala odlišnú reťaz, vďaka ktorej pracuje o niečo tichšie. Prijateľná rýchlosť jej reakcii zostala zachovaná.

Bez zmien zostala spotreba, pričom jej papierové hodnoty opäť celkom presne reflektujú realitu. V dnešnej dobe ide o raritu. Mestský režim boxer zvládol v našom teste za 8,8 litra a oficiálny údaj tak podliezol o deciliter. Ešte výraznejší rozdiel sme zaznamenali so 6,1-litrovým výsledkom na vidieku. Diaľničné tempo znamenalo dva navyše, priemer teda dosiahol 8,1 l/100 km.

Na komfortnom prejave vozidla majú svoj podiel vysoké gumy 46 fotografií v galérii Na komfortnom prejave vozidla majú svoj podiel vysoké gumy Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem prevodovky modifikovalo Subaru aj ďalšie komponenty techniky. Napríklad podvozok dostal o niečo mäkšie tlmiče, aby bol ešte komfortnejší. V tejto oblasti pritom exceloval už pred faceliftom. Aktuálne ho možno zaradiť k najpohodlnejším autám vôbec, pokojne znesie aj porovnanie so zástupcami prémiových značiek. Nerovnosti filtruje naozaj perfektne.

Napriek svojmu plavnému charakteru si kombi naďalej zachovalo slušné jazdné vlastnosti, ktoré profitujú najmä z nízko položeného ťažiska. Rýchle rezanie zákrut nie je tomuto kombi cudzie. Vodič má z tejto disciplíny po modernizácii lepší pocit, japonské vozidlo totiž dostalo do vienka priamejšie riadenie. Automobilka okrem toho hovorí aj o upravených brzdách. Zmeny v tomto smere sme si však nevšimli, spomaľovanie zvládalo Subaru veľmi solídne už v minulosti.

Cenník je ešte jednoduchší než bol

Za porciu komfortu zaplatia majitelia na prvý pohľad veľa, základná cena typu Outback je totiž až 33 990 eur. Nejde však o žiaden „holobyt“ ako v prípade niektorých súperov. Už štandard totiž obsahuje okrem 2,5-litrového benzínového motora či pohonu 4x4 aj také prvky ako natáčajúce sa svetlomety, trio parkovacích kamier či kompletný bezpečnostný balík EyeSight.

Inovovaný systém Starlink patrí k hlavným bodom modernizácie 46 fotografií v galérii Inovovaný systém Starlink patrí k hlavným bodom modernizácie Zdroj: Marek Pokrývka

Pre škrtnutie naftovej verzie sa štartovacia priečka posunula o tisícku vyššie a počet modelov scvrkol len na dva, reálne možno siahnuť akurát po vyššom vybavení Business Navi. To prináša popri navigačnom systéme aj 18-palcové kolesá, bezkľúčové rozhranie, panoramatické strešné okno či ozvučenie Harman-Kardon. Predáva sa za necelých 39-tisíc a výrazne vyššie už s cenou ísť nemožno. Priplatiť sa dá potom už len 450 eur za metalízu alebo 750 eur za predĺženú 5-ročnú záruku. Bohužiaľ, v cenníku naďalej nefigurujú už spomínané parkovacie senzory ani ako opcia.

Všestranné auto bez veľkých slabín

Outback má všetky predpoklady na to, aby bol naďalej bestsellerom značky. Automobilka ho nasilu neprerábala. Obrnené japonské kombi má po facelifte trochu výraznejší dizajn prednej časti a lepší interiér disponujúci moderne vyzerajúcou centrálnou konzolou s osempalcovým displejom, jeho kľúčové vlastnosti sa však nezmenili. Naďalej teda ide o všestranné auto bez veľkých slabín. Subaru síce kompletne chýbajú nejaké emócie, ale z racionálneho hľadiska mu takmer niet čo vyčítať.

Terénne kombi emócie nevyvoláva, ale používateľsky exceluje 46 fotografií v galérii Terénne kombi emócie nevyvoláva, ale používateľsky exceluje Zdroj: Marek Pokrývka

Japonec sa naďalej nesie v znamení pohody. Majitelia tohto kombíka takmer vôbec nemusia riešiť povrch vozovky, starať sa o fungovanie overenej techniky so samočinnou prevodovkou a taktiež sa môžu spoľahnúť na bezpečnostný balík EyeSight. Okrem toho môžu rátať s nadpriemerným priestorom pre pasažierov a komfortom porovnateľným s prémiovými modelmi. A tieto aspekty sú pre mnohých bežných vodičov podstatne dôležitejšie než nejaké športové ambície...

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
B4
Zdvihový objem
2 498 cm3
Max. výkon
129 kW/175 k
pri otáčkach
5 800/min
Max. krútiaci moment
235 Nm
pri otáčkach
4 000/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
bezstupňová CVT
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 820 mm
Šírka
1 840 mm
Výška
1 605 mm
Rázvor náprav
2 745 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 556 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 631 kg
Užitočná hmotnosť
544 kg
Celková hmotnosť
2 100 kg
Objem batožinového priestoru
559/1 848 l
Objem palivovej nádrže
60 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
198 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,2 s
Spotreba
Mesto - normovaná
8,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
7,3 l/100 km
Mesto - počas testu
8,8 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,1 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,1 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
166 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 33 990 €
Základná cena verzie
od 38 990 €
Cena testovaného exemplára
39 440 €

Najnovšie články
Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce

Moderné automobily sú plné asistenčných systémov, dostávajú sa už aj do najlacnejších modelov a čoskoro budú mnohé z nich povinnou výbavou. Používajú ich však...

Asistenčné systémy: Používajú ich vodiči?

Na záberoch zverejnených na sociálnych sieťach môžeme vidieť čierny a červený exemplár SUV, oba mali putovať do arabského sveta.

Cullinan: Prvé kusy už Rolls-Royce dodal

Manipulácia s odometrom je na Slovensku starým známym fenoménom, ktorý však mala z našej reality vymazať novela zákona z roku 2016. Podarilo sa jej to? Aká je...

Pravda o stáčaní km: 20 populárnych jazdeniek

Novinka má rozmermi tesne podliezť klasický Tiguan, predávať sa bude pravdepodobne výhradne na čínskom trhu.

Tharu: Volkswagen pripravuje ďalšie SUV

Omladená verzia SUV vyrábaného aj v Žiline prichádza s odlišnými svetlami, nárazníkmi či volantom. Hlavnou novinkou je sústava EcoDynamics+.

Kia Sportage: Bestseller prešiel faceliftom

Po minuloročnom uvedení na autosalóne v Šanghaji by malo SUV z francúzskej dielne koncom tohto roka zaútočiť aj na európske trhy. V čele útoku bude najsilnejší...

Citroën C5 Aircross prichádza na starý kontinent
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×