Po tom, čo sa Markíza rozhodla bojkotovať aktuálny ročník najväčšej diváckej ankety OTO 2011, sme bývalých a súčasných riaditeľov televízií požiadali o stanovisko. Z ich vyjadrení je zrejmé, že nikdy nemali podozrenie, že by sa s hlasmi a nomináciami manipulovalo. Generálna riaditeľka Markízy
Bývalého riaditeľa televízie Markízy Václava Miku (48) sme zastihli na pracovnej ceste v Mexiku:
- Počas piatich rokov, pokiaľ som sa v úlohe generálneho riaditeľa televízie Markíza zúčastňoval ankety OTO, som nikdy nemal otázky ani pochybnosti o výsledkoch. Navyše, televízia Markíza v ankete OTO dopadla vždy dobre a získala väčšinu ocenení.
Richard Flimel (38), bývalý generálny riaditeľ televízie JOJ
- V histórii ankety OTO boli naše vzťahy s usporiadateľom niekedy horšie, niekedy lepšie. Ringier spolupracuje s televíziami, ktoré si navzájom konkurujú, preto nie je vždy jednoduché dosiahnuť konsenzus. Musím však povedať, že sme sa nakoniec vždy dohodli a výsledky sme nespochybňovali. Nepamätám si, že by sme niekedy požiadali o možnosť nahliadnuť do systému a boli sme odmietnutí.
Richard Rybníček (42), bývalý riaditeľ STV
- Nikdy sme sa nezaoberali otázkou hlasovania a výsledkami v ankete OTO, pretože sme jej dôverovali. Podľa môjho názoru každý ročník ankety vždy odzrkadľuje aktuálnu silu a postavenie jednotlivých televízií na trhu. Nikdy som nemal záujem nahliadať do systému spočítavania hlasov, anketu OTO som považoval a aj považujem za milú a korektnú.
Pavol Rusko (48), zakladateľ, bývalý majiteľ a generálny riaditeľ TV Markíza
- Myslím si, že Markíza spravila pred rokmi chybu, keď rezignovala na svoju vlastnú prvotriednu anketu TOM. Tú zrušila len preto, že bola akousi spomienkou na zakladateľov Markízy. Ale keď to už spravila a súhlasila s anketou OTO a roky na nej fungovala, nemala by sa teraz tváriť, že nie je niečo v poriadku len preto, lebo výsledky hlasovania nie sú podľa jej predstáv. Nemyslím si, že by anketu OTO ktokoľvek manipuloval. V prvom rade nie je v poriadku kvalita programu Markízy, začína sa prejavovať jej neschopnosť udržať si pozíciu lídra. Veď ak niekto nasadí Sultána a nemá plán B, tak to je iba dôkaz o programovej naivite a nezodpovednosti.
Bývalý generálny riaditeľ televízie Markíza Vladimír Repčík (50)
- Vnímam, čo sa deje. Zaujíma ma to, pochopiteľne, pracoval som v televíznom biznise veľa rokov. Nevidím do hĺbky tohto problému, ale pokiaľ môžem hovoriť za seba, my sme s organizátormi ankety spolupracovali vždy veľmi korektne. Nikdy sme ja ani ľudia, ktorí okolo mňa v Markíze boli, nemali pocit, že by sa tam diali veci, ktoré by nám boli proti srsti. Zúčastňovali sme sa ankety OTO a spolupráca bola veľmi korektná. Poviem to otvorene, nemali sme dôvod nedôverovať ankete. Nemali sme absolútne ani ambíciu spochybňovať výsledky, pretože anketa v našom období vždy dopadla pre Markízu brilantne. A dalo sa nahliadnuť do výsledkov, kto koľko diváckych hlasov získal.
Andrej Miklánek (39), riaditeľa Sekcie programu RTVS za o.z. STV
- Viackrát nás prekvapilo, že kategóriu Osobnosť TV športu vyhral niekto, kto so športom v živote nemal nič spoločné. Diváci by však pravdepodobne hlasovali aj za kaukazského ovčiaka alebo grónsku veľrybu, ak by títo v oblečkoch moderovali niekoľkominútové športové spravodajstvo na TV JOJ alebo TV Markíza. Ak by sme mali vážne pochybnosti o ankete OTO 2011, určite by sme tento program nevysielali. Nikdy sme o to nežiadali. Svojim zmluvným partnerom dôverujeme.
Milan Kňažko (66), bývalý riaditeľ televízie JOJ
- Keďže sme nemali pochybnosti o ankete OTO, nikdy sme nežiadali nahliadnuť do spočítavania hlasov.
František Borovský (36), riaditeľ televízie JOJ
- Každý rok sme viedli mnohé diskusie o ankete OTO, ale tie nikdy nesmerovali k spochybňovaniu konečných výsledkov. Od môjho pôsobenia v TV JOJ sme netrvali na účasti pri spočítavaní hlasov, aj keď o tej možnosti samozrejme vieme. Odvlani hlasovanie auditovala spoločnosť KPMG, takže táto otázka je navyše bezpredmetná.
-S anketou OTO zažívam v tomto roku premiéru, takže k akýmkoľvek pochybostiam sa nebudem vyjadrovať. To, či využijeme možnosť nahliadnuť do hlasovania, ešte zvážim.
Takto to vidia diváci!
Bojkot ankety OTO 2011 zo strany televízie Markíza vnímajú aj diváci. Tí svoje názory zverejnili v diskusiách na internete. V nich väčšina z nich uvádza, že markizácke hviezdy sú už opozerané a to je dôvod, prečo sa nedostali do finálnej nominácie. Čo si o tom všetkom myslia ľudia?
- Keď brala takmer väčšinu sošiek, tak sa zúčastňovala, a zrazu keď vidí, že to bude prepadák, tak obviňuje agentúru. Vážená pani riaditeľka Markízy, vaše preferencie už dávno klesajú, ak ste si nevšimli. Staré, okukané, arogantné, niektoré škandalózne tváre už ľudia nechcú vidieť na obrazovke. Chýba vám generačná obmena hlásateľov a moderátorov.
- Markíza by si mohla uvedomiť, že ľudia možno nechcú
- Markíza už niekoľko rokov stagnuje. Určite aj pre „večných moderátorov“, ktorých by bolo treba vymeniť za nových, neokukaných ľudí a nemusia to byť práve umelé tváre s modelkovskými postavičkami... Ďalší prepad vidím v programovej štruktúre. Šťastie, že sú aj iné stanice, ktoré napredujú!
- Markízu naštvalo, že nevie, kde a ako sa budú rátať hlasy, lebo ich nebude vedieť manipulovať... a ešte ju asi štve to, že sa do popredia dostáva Jojka.
- Mám pocit, že Markíza je jeden veľký „trucpodnik“. Je zaujímavé, že keď vyhrávali všetko a Jojka nič, tak sa vyškierali v prvých radoch.Teraz nevedia pochopiť, že sa situácia trochu mení, za čo si môže Markíza sama.
- Manipulácie pri rôznych hlasovaniach robí práve Markíza. Naposledy v nedeľnej relácii Na telo. A v súlade so „súdim teba podľa“ seba teda reagujú aj na výsledky OTO. Bolo by lepšie zamyslieť sa, či chyba nie je na ich strane.
- Nielen, že ľudia nechcú menovaných, ale ani riaditeľku Ťapákovú-
-Rozborilovú, odkedy títo dvaja vládnu v Markíze, tak to s ňou ide dolu H2O.