Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Slováci sú verní jednej značke

Je v podstate známy fakt, že ak je motorista spokojný s určitou automobilovou značkou, zostane jej verný aj pri kúpe ďalšieho auta. Toto pravidlo platí aj na trhu jazdených vozidiel.
12 príspevkov 19.04.2018 / TASR

Každý piaty Slovák si kúpi svoje ďalšie vozidlo tej istej značky, ako mal aj predtým. Priemerná vernosť značke sa v slovenských autocentrách AAA AUTO vlani pohybovala nad úrovňou 20 percent. Zo všetkých štyroch krajín, kde sieť pôsobí, sú najvernejší svojej značke Česi. Naopak najmenej motoristov, ktorí si kúpili tú istú značku auta, akú predávali, je v Poľsku. Rovnakú značku vozidla si tu zaobstaralo iba 14 percent zákazníkov.

Na Slovensku je dlhodobo najžiadanejšou značkou medzi "jazdenkami" Škoda zo susednej Českej republiky. Každý tretí zákazník, ktorý prišiel do autocentier AAA AUTO so škodovkou, si zaobstaral opäť vozidlo tejto značky. "Škodovka má u slovenských zákazníkov, rovnako ako aj u českých, v podstate neotrasiteľnú pozíciu. Ľudia ju vnímajú ako kvalitnú a rokmi preverenú značku a pri kúpe novšieho vozidla sú veľmi konzervatívni," hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA AUTO. Na opačnom konci rebríčka sa objavujú značky Seat, Hyundai a Fiat. Na Slovensku si tieto tri značky znova vybralo menej ako 10 percent zákazníkov. 

Škodovka vedie štatistiky aj v Českej republike. Tam si vozidlá domácej výroby opätovne kúpi takmer každý druhý zákazník. V Poľsku už ale majú preferencie odlišné. Škoda je až na štvrtom mieste, prvú pozíciu si drží Volkswagen. V Maďarsku sú ľudia najvernejší značke Suzuki, ktorá ako jediná prekonala vernostnú hranicu 30 percent.

"V podstate rovnaké výsledky, okrem značky Hyundai, sme zaznamenali aj v Českej republike. V Maďarsku desaťpercentnú hranicu neprekročili štyri značky a v Poľsku dokonca šesť značiek. V oboch prípadoch sa jednalo o autá francúzskej a ázijskej výroby," dopĺňa Vaněček.

(TASR)


Najnovšie články
Citroën C5 Aircross prichádza na starý kontinent

Najväčšie plány má aktuálne Škoda Auto, ktorá už v Indii pôsobí. Vlani dodala zákazníkom na tamojšom trhu 17 400 vozidiel.

České automobilky investujú v Indii

Rumunská firma ACF Track vystrojila populárne SUV gumenými pásmi, hlavnou nevýhodou tejto úpravy je cena.

Dacia Duster ako tank do ťažkého terénu

K zníženiu dochádza po obchodnom spore medzi Trumpovou administratívou a čínskymi predstaviteľmi, v ktorom však v posledných dňoch prišlo k uvoľneniu.

Čína zníži clo na dovoz áut z 25 % na 15 %

Kalifornský elektrický sedan prichádza s pohonom všetkých kolies, dostupný bude v dvoch modeloch: All-Wheel Drive a Performance.

Tesla Model 3: Na stovke pod 4 sekundy

Pri SUV segmentu B sa ako hlavná výčitka často skloňuje fakt, že nedisponujú pohonom všetkých kolies. Neplatí to vo všetkých prípadoch. Testovanému modelu...

Test Hyundai Kona: Aký je život s exotom?

Na slovenský trh prichádza konkurencieschopný francúzsky hot-hatch i najmenší člen rodiny Renault so športovými ambíciami.

Mégane R.S. a Twingo GT: Štartuje predaj
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×