Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ďalší tuningový skvost našich ciest: Stará Nexia

FOTO
Našinci sa v mnohých prípadoch s tuningovými automobilmi vedia vyhrať parádne. V tomto prípade to však vôbec nevyšlo. Pozrite sa, ako dopadlo toto Daewoo Nexia.
2 19 príspevkov 17.04.2018 / Filip Kadlečík

Len pred niekoľkými dňami sme informovali o obľúbenom SUV Kia Sportage, ktoré prešlo veľkou tuningovou transformáciou. Tá však nedopadla úplne dobre a tak sa športovo-úžitkové auto zaradilo medzi nepodarené tuningové skvosty Slovákov. Do tohto zoznamu teraz pribúda ďalšia perla.

Miera úprav na tomto aute je až neuveriteľná, to isté ale platí aj o ich prevedení 2 fotografie v galérii Miera úprav na tomto aute je až neuveriteľná, to isté ale platí aj o ich prevedení Zdroj: AUTO BILD

Daewoo Nexia u nás bolo populárne najmä koncom minulého a začiatkom aktuálneho tisícročia. Kórejský sedan prišiel na trh v roku 1995 a ponúkal sa so zážihovými agregátmi so zdvihovým objemom 1,5, resp. 1,6 l. Maximálna rýchlosť kórejského automobilu sa pohybovala nad úrovňou 170 km/h a šprint na stovku bol otázkou približne jedenástich sekúnd. Zaujímavosťou je, že tvary jeho karosérie navrhovala dizajnová dielňa Bertone.

Ani renomovaná firma však svojim prístupom k vozidlu, zdá sa, nedokázala naplniť predstavy tohto tunera. Automobil registrovaný na slovenských EČV je totiž hotovým tuningovým skvostom. Prednú časť “zdobí” poriadne obúchaný nárazník so špeciálnou lištou. Kuriozitou je okrem iného aj prítomnosť dvojice znakov automobilky. Jeden hrdo tróni na kapote, druhý sa skrýva nižšie na nárazníku.

Najhorší tuning v SR? Máme kandidáta

Tuning na Slovensku má tradíciu a v mnohých prípadoch i vysokú úroveň. Nájde sa u nás množstvo automobilov, ktoré vyrážajú dych. Bohužiaľ tu však jazdia aj menej podarené. Môže sa táto Kia Sportage...

Podobne bizarné sú aj reflexné nálepky obohnané oklo celého automobilu či všadeprítomné nálepky loga známeho výrobcu energetických nápojov. Celú grotesku zvýrazňuje aj čelná maska, ktorá tu nadväzuje na staré dobré mračidlá predných svetlometov. “Štýlový” doplnok zjavne znižuje ich výkonnosť - preto majiteľ svojmu tátošovi doprial pár prídavných reflektorov umiestnených v spodnej časti obúchaného nárazníka.

Veľká šou sa odohráva aj na profile automobilu. Dvojité spätné zrkadlá, nálepky Nexia či pneumatiky s bielymi nápismi zďaleka nie sú vrcholom “tuningu”. Úlohy korunného šperku sa tu totiž zhostili prídavné bočné lišty, ktoré sú na vozidlo nalepené extrémne neprofesionálne a dokonca ani nie sú jednofarebné. Vďaka tomu však dobre ladia so strakatým zvyškom vozidla.

Zadná časť je už pomerne umiernená, v interiéri to však musí stáť za to 2 fotografie v galérii Zadná časť je už pomerne umiernená, v interiéri to však musí stáť za to Zdroj: AUTO BILD

Zadná časť je už pomerne umiernená, viac-menej ju osviežili len chrómové koncovky výfukového potrubia či ďalšia sada reflexných nálepiek. Za zmienku by určite stál aj interiér, do neho však nazrieť nemožno. Tiger či mimoň zavesení nad zadnými sedadlami však o ňom čo-to prezrádzajú. O decentných zásahoch sa tu asi hovoriť dať nebude.

Galéria: Najhoršie tuningové autá Slovákov

Proti gustu žiaden dišputát. Okrídlená veta platí aj v dnešnej dobe, ale aj ona musí poznať svoje hranice. Vnímanie krásy je síce subjektívne, no tieto vozidlá sa nepáčia snáď nikomu.

Nie je zrejmé, čo je pod kapotou tohto tuningového “skvostu”. Dodatočné budíky na A-stĺpiku tu navodzujú atmosféru výkonného automobilu, vzhľadom na atmosférický charakter agregátov Nexie tu však netreba čakať žiadne zázraky. Koniec-koncov, samotný exteriér veľa prezrádza o šikovnosti či vkuse úpravcu. Pri takto znetvorenom aute sa dokonca natíska otázka, či vlastne nejde len o recesiu. Bol by to totiž ten lepší prípad.


Najnovšie články
Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur

Špeciálne vozidlo disponujúce 4,7-litrovým motorom dosiahne stovku za 4,2 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť je 274 km/h.

Aston Martin postavil osemvalcový Cygnet

Čínska stránka publikovala fotografie, ktoré ukazujú druhý karosársky variant medveďa bez kamufláže. Uvádza aj technické údaje.

Škoda Kodiaq GT: České SUV-kupé naživo

Talianskemu elektromobilu prorokujú dobre informované zdroje nekompromisné dynamické schopnosti, stovku zhltne pod dve sekundy.

Pininfarina avizuje elektrický hyperšport

Priechody pre chodcov sa výraznejšie nemenili už poriadne dlho. Môže nevídaná revolúcia prísť napríklad z Ruska? V Kazani sa objavili 3D priechody pre chodcov.

Nový typ priechodu z Ruska: Je nebezpečný?

Opel doteraz nebol v centre pozornosti vyšetrovania v súvislosti s emisným škandálom. Situácia sa však zmenila a úrady začínajú preverovať aj jeho systémy...

Dieselgate: Opel v centre pozornosti
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×