Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mercedes E350d All-Terrain: Univerzál

Prvé zvýšené kombi zo Stuttgartu výborne zvládne rolu manažérskeho koča, partnera chalupárov i rýchleho hltača kilometrov.
63 7 príspevkov 12.04.2018 / Marek Pokrývka

V ostatných rokoch sa stali písmená SUV asi najčastejšie skloňovanou skratkou v automobilovom priemysle. Tento segment zažil nebývalú expanziu všetkými smermi, za čo môže viacero kľúčových vlastností. Okrem lepšieho rozhľadu oslovujú „esúvéčka“ zákazníkov aj vysokou bezpečnosťou, často pomerne výrazným imidžom či všestrannosťou vychádzajúcou z väčšej svetlej výšky.

Mercedes-Benz E350d All-Terrain je doma aj mimo asfaltu 63 fotografií v galérii Mercedes-Benz E350d All-Terrain je doma aj mimo asfaltu Zdroj: Marek Pokrývka

Rovnaké požiadavky však dokážu splniť aj niektoré automobily, ktoré nepatria do trendovej kategórie. Ide najmä o terénne štylizované kombi. Danú koncepciu poznáme vyše dve dekády, postupne po nej siahli viacerí výrobcovia. K dlhoročným klasikom ako Audi, Subaru či Volvo sa pridal aj Mercedes-Benz, ktorý zo svojej triedy E vytvoril vyhotovenie All-Terrain.

Mercedes E All-Terrain: Zdanie klame

PRVÁ JAZDA Nová verzia prémiového kombi zo Stuttgartu je schopnejšia, než sa podľa papiera zdá. Priemerná svetlá výška v jej prípade nie je problémom.

Táto novinka debutovala v druhej polovici roka 2016, o niekoľko mesiacov na to sme sa posadili za jej volant na medzinárodnej prezentácii. Príchod vozidla do slovenských obchodov však nejaký čas trval. Rande v domácich podmienkach sme s ním absolvovali až nedávno. K dispozícii sme mali luxusne vybavený model E350d, ktorý poháňa silnejší z dvojice dostupných naftových motorov.

Plast nenaštrbil eleganciu základu

Vizuálnej stránke vozidla sme sa venovali počas premiéry i našej prvej jazdy. Stuttgart síce siahol po výrazných prvkoch hovoriacich o ambíciách mimo asfaltu, ale eleganciu základu plastovými časťami bodykitu či maskou chladiča štylizovanou rovnako ako pri modeloch SUV prakticky nenaštrbil. Výsledok tak pôsobí ako doma na parkovisku nákupného centra i zablatenej poľnej ceste.

Interiér terénne štylizovaného vozidla je veľmi luxusný 63 fotografií v galérii Interiér terénne štylizovaného vozidla je veľmi luxusný Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem koberčekov s podpisom All-Terrain a prítomnosti nových možností v palubných systémoch sa interiér nezmenil. Z jedného uhla pohľadu je to dobre, nakoľko poskytuje množstvo priestoru, luxusné materiály i moderné vybavenie. No vec má aj druhú stranu. Kabína je miesto, do ktorého budete zablatené topánky pri jazdách po nespevnených povrchoch ťahať len s ťažkým srdcom...

Nastupovanie a vystupovanie svetlá výška zmenená o 29 milimetrov nijak zásadne neuľahčila, nakoľko vzduchový podvozok je v štandardnom stave zvýšený len kozmeticky. V rýchlostiach do 35 km/h ho však možno ešte o čosi prifúknuť. Ako sme sa už pri prvej jazde presvedčili, výsledný odstup od vozovky trochu prekvapujúco postačuje aj na ťažšie prekážky než sú nejaké vyjazdené koľaje. Na produkt danej koncepcie sú terénne schopnosti nemeckého modelu naozaj slušné.

Ani pri zvýšenom podvozku nie je svetlosť ktovieako veľká 63 fotografií v galérii Ani pri zvýšenom podvozku nie je svetlosť ktovieako veľká Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem regulácie svetlosti je výhodou pneumatického pruženia komfort. Nami skúšané vozidlo bolo vybavené príplatkovými dvadsaťpalcovými diskami, ktorých hmotnosť sa prejavila na veľkých nerovnostiach. Tie bolo trochu počuť i cítiť. Podvozok však väčšinu povrchov krásne žehlí a ponúka nadpriemerný komfort. V tomto ohľade nedošlo k žiadnym obmedzeniam. Rovnako to platí pre jazdné vlastnosti, ktoré mierne zvýšenie nesabotovalo. Nejaké výrazné tendencie na náklony v zákrutách sa nekonajú. Pri dynamickom nasadení si rozdiel v porovnaní s klasickým kombi možno všimnúť, no je pomerne zanedbateľný.

Turbodiesel s veľkou porciou sily

Rýchla jazda nebola skúšanému exempláru cudzia, z dvoch dostupných pohonných jednotiek mal totiž tú silnejšiu. Za modelovým označením E350d treba hľadať dieselový trojlitrový šesťvalec produkujúci maximálny výkon 190 kW (258 k) a krútiaci moment 620 Nm. Agregát dopĺňa deväťstupňová samočinná prevodovka, štandardom je tiež systém 4Matic.

Vznetový šesťvalec nás potešil výkonom i kultivovanosťou 63 fotografií v galérii Vznetový šesťvalec nás potešil výkonom i kultivovanosťou Zdroj: Marek Pokrývka

Tento motor sme v minulosti testovali pod kapotou sedanu, nemal nás teda veľmi čím prekvapiť. V zvýšenom kombi sme s ňou boli opäť veľmi spokojní. Turbodiesel ponúka veľkú porciu sily už od nízkych otáčok, pričom napriek spaľovaniu nafty pracuje vo väčšine podmienok príjemne ticho. Jeho vznetový charakter vynikne akurát pri prudšom zrýchľovaní.

Test Mercedes E350d: Špičkový manažér

Nový sedan trieda E je priestrannejší, má luxusný interiér s množstvom prvkov vybavenia a úspornejší šesťvalec. Podvozok vyniká úrovňou pohodlia.

Vinou vyššej hmotnosti je síce model All-Terrain trochu pomalší než jeho štvordverový príbuzný, no rozdiel troch desatín na stovku subjektívne necítiť. Záťah naftovej strojovne je naozaj razantný. K dynamickým schopnostiam vozidla prispieva rýchlo pracujúci automat i pohon všetkých kolies, ktorý dobre reaguje na asfalte i nespevnených povrchoch.

V mestskom režime chcel šesťvalec vyše desať litrov nafty 63 fotografií v galérii V mestskom režime chcel šesťvalec vyše desať litrov nafty Zdroj: Marek Pokrývka

Prítomnosť pohonu všetkých kolies sa spolu s vyššou hmotnosťou a použitím zimných pneumatík odrazila na spotrebe skúšaného auta. Terénne ladenej verzii sme namerali podstatne vyššie čísla než sedanu bez systému 4Matic a výrazne preliezli oficiálne údaje. Šlo najmä o mesto. Dosiahli sme v ňom 10,5-litrový priemer, papierová osmička teda zostala v ríši snov. Na diaľnici vykázalo vozidlo príjemnejší výsledok 7,9 l/100 km. Pri jazde okresnými cestami skóre podliezlo sedmičku, čo je fajn.

O štyri tisícky viac než klasické kombi

Limitovanú ponuku motorov reflektuje základná cena. Kým sedan možno na Slovensku kúpiť v benzínovej verzii E200 od 43 836 eur a kombi štartujúce modelom E200d od 48 540 eur, variant All-Terrain so základným vyhotovením E220d stojí o takmer desaťtisíc viac. Šesťvalec je ešte výrazne drahší. Mercedes-Benz si zaň pýta presne 66-tisíc, čo je zhruba o štyri tisícky viac než pri klasickom kombíku s rovnakým pohonom. Spomínané sumy sú bez príplatkov.

Mimo asfaltu sme ocenili aj kvalitný kamerový systém 63 fotografií v galérii Mimo asfaltu sme ocenili aj kvalitný kamerový systém Zdroj: Marek Pokrývka

Testovaný automobil disponoval početnými extra prvkami so štvorcifernou cenovkou. Platí to pre červenú metalízu, komfortnejšie sedadlá, kožené čalúnenie, adaptívne diódové svetlomety, multimediálny systém Comand Online i panoramatickú strechu, ktorá sama stála 1 770 eur. K tomu sa pridalo viacero komplexných balíkov. Účet vinou toho výrazne narástol a mierne prekročil magickú 100-tisícovú hranicu.

Mínusom je snáď len väčšia spotreba

Cena môže niektorých záujemcov odradiť, najmä pri bohatom vybavení sa vie vyšplhať poriadne vysoko. Skúšané vozidlo je toho príkladom. Reálny rozdiel oproti klasickému kombi je 4-tisíc, za ktoré dostane majiteľ okrem špecifického štýlu aj štandardný vzduchový podvozok a súvisiace lepšie schopnosti mimo spevnených ciest bez výraznejších mínusov. Snáď len väčšia spotreba paliva skutočne stojí za spomenutie.

Off-road to nie je, ale ponuku triedy E zaujímavo obohacuje 63 fotografií v galérii Off-road to nie je, ale ponuku triedy E zaujímavo obohacuje Zdroj: Marek Pokrývka

Kozmetické nafúknutie svetlej výšky diskvalifikuje All-Terrain z nejakých vážnych off-road ambícií, na druhej strane však prináša minimálne obete z hľadiska jazdných vlastností. A na bežné výlety mimo ciest bohato stačí. Prvé zvýšené kombi zo Stuttgartu vďaka tomu výborne zvládne rolu manažérskeho koča, partnera chalupárov i rýchleho hltača kilometrov, najmä v prípade silnej šesťvalcovej verzie. Modelový rad triedy E teda obohatil zaujímavý univerzál.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
V6
Zdvihový objem
2 987 cm3
Max. výkon
190 kW/258 k
pri otáčkach
3 400/min
Max. krútiaci moment
620 Nm
pri otáčkach
1 600-2 400/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
9-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 947 mm
Šírka
1 861 mm
Výška
1 497 mm
Rázvor náprav
2 939 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 935 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
2 010 kg
Užitočná hmotnosť
745 kg
Celková hmotnosť
2 680 kg
Objem batožinového priestoru
640/1 820 l
Objem palivovej nádrže
66 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
6,2 s
Spotreba
Mesto - normovaná
8,1 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,8 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,8 l/100 km
Mesto - počas testu
10,5 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,8 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
179 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 58 362 €
Základná cena verzie
od 66 000 €
Cena testovaného exemplára
101 598 €

Najnovšie články
Nový typ priechodu z Ruska: Je nebezpečný?

Opel doteraz nebol v centre pozornosti vyšetrovania v súvislosti s emisným škandálom. Situácia sa však zmenila a úrady začínajú preverovať aj jeho systémy...

Dieselgate: Opel v centre pozornosti

Francúzskemu prezidentovi chýba priestranná a veľká limuzína, ktorá by sa hodila na vykonávanie služby hlave štátu. Zdá sa, že luxusná značka DS sa už pustila...

DS 8: Nová vlajková loď francúzskej prémiovky

Otvorené vozidlo má aerodynamicky vylepšenú karbónovú karosériu a štvorvalec z modelu Civic Type R, stovku strieľa za 2,8 sekundy.

Ariel uvádza Atom štvrtej generácie

Finálne vozidlo pôjde vizuálne v stopách vlani odhaleného konceptu. Pohon preň budú vyrábať závody materského BMW.

MINI: Sériový elektromobil na budúci rok

Čoraz tvrdšia rétorika Donalda Trumpa voči obchodným partnerom vyvoláva obavy ropných trhov. A to by mohlo, aspoň v súvislosti s tankovaním, nahrať európskym...

Benzín a nafta: Kam sa pohne cena palív u nás?

Tri čínske automobilky vytvoria platformu pre spoločné cestovanie, tzv. zdieľanie jázd. Pre služby mienia využívať aj robotické vozidlá.

Čínske automobilky podporujú zdieľanie jázd
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×