Ktoré SUV majú vysokú spotrebu? 17 modelov
V dnešnej dobe sa už nájde množstvo vodičov, ktorých spotreba ich automobilu reálne ani len nezaujíma. Na druhú stranu však je stále mnoho šoférov, pre ktorých je tento údaj popri spoľahlivosti doslova svätým grálom informácií o vozidle. Ak má nejaký model vyššiu spotrebu, nikdy by po ňom nesiahol.
Nemusíte patriť medzi “extrémistov” prvej či druhej skupiny, no ruku na srdce, pred kúpou automobilu jeho spotrebu zohľadní takmer každý motorista. Preto sa aj tejto téme venujeme pomerne často. Len pred týždňom sme priniesli prehľad 45-tich najúspornejších SUV rozdelených do jednotilvých kategórií, tentokrát sme nazreli do opačnej strany spektra.
Z testov AUTO BILDu vyberáme dvadsať modelov roztriedených do troch kategórií, ktorých spotreba vás môže nepríjemne prekvapiť. Najmä s prihliadnutím na fakt, že papierové údaje sú aj v týchto prípadoch na míle vzdialené realite. Veľké, no v podstate legálne, zavádzanie výrobcami totiž ukázali nielen testy AUTO BILDu, ale najnovšie i prieskum spoločnosti Carly.
>>> Kompletný zoznam modelov nájdete v galérii <<<
Treba podotknúť, že žiadne z týchto SUV rozhodne nepatrí medzi pomalé a vyššia spotreba sa tu dá očakávať. Presná cifra je pri niektorých automobiloch aj tak prekvapivá. Tipovali by ste napríklad, že Hyundai Kona môže na sto kilometrov spotrebovať až 8,9 l benzínu v kombinovanom jazdnom režime? Ďalšie nečakané výsledky nájdete v podrobných popiskoch fotografií v galérii.

45 najúspornejších SUV v testoch AUTO BILDU
Odporcovia športovo-úžitkových vozidiel proti nim argumentujú tým, že majú zbytočne vysokú spotrebu. Čo je na tom v skutočnosti pravdy? Existujú aj úsporné SUV? Pozreli sme sa na apetít 45-tich,...Na záver musíme pripomenúť, že každý jeden automobil bol testovaný na rovnakom okruhu. Odlišnosti nájdete len v mesiacoch uskutočnenia testov. Tie však markantnú úlohu nezohrávajú - všetky autá totiž na jazdu vyrážajú so zahriatym pohonným ústrojenstvom. Samotný testovací okruh meria 155 km, pričom ho tvorí 54 km diaľnice, 61 km okresiek a 40 km jazdy po meste. Počas merania apetítu sa s vozidlami nejazdí “na spotrebu”, na diaľnici dokonca dostanú zabrať aj pod plným plynom.