Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

SF Motors SF5/SF7: Výkon až 1 000 koní

Pod neznámou značkou SF Motors debutovali dve príbuzné elektrické SUV, ich produkcia bude prebiehať na americkom i čínskom území.
10 8 príspevkov 11.04.2018 / Marek Pokrývka

V ostatných rokoch sa vyrojilo množstvo výrobcov áut, ktoré chcú konkurovať tradičným menám. Ako huby po daždi rastú najmä na poli elektromobility. Veľkú rolu v tomto smere hrá Čína, ktorá stojí aj za najnovším prírastkom v segmente menom SF Motors. Táto americká firma totiž vznikla za čínske peniaze. Aktuálne predstavuje svoje prvé produkty, ktoré sa volajú SF5 a SF7.

SF Motors SF5 sa má začať vyrábať počas budúceho roka 10 fotografií v galérii SF Motors SF5 sa má začať vyrábať počas budúceho roka Zdroj: SF Motors

Za týmito označeniami sa skrývajú príbuzné elektrické SUV, ktoré majú mnoho spoločného. Ich vzťah pripomína originálny recept na dvojicu BMW X5 a X6. Vozidlo označené päťkou má totiž viac-menej konvenčne tvarovanú karosériu, kým sedmička disponuje podstatne výraznejšie klesajúcou strechou. Športovejší akcent jej dávajú aj odvetrávané predné blatníky.

Tvár dvojice je prakticky zhodná. Chýba v nej tradičná maska chladiča a obsahuje len otvor v nárazníku doplnený tenkými LED linkami prepojených svetlometov označených ako Sigma. Neprerušený diódový pás sa nachádza aj vzadu. Vozidlá upútajú stúpajúcou spodnou líniou okien, zapustenými kľučkami dverí či kamerami, ktoré zastupujú spätné zrkadlá. Nejde o jediný moderný kus techniky na karosérii. SUV sú okrem toho údajne vybavené dostatkom senzorov na to, aby zvládli čiastočne autonómnu prevádzku.

Model s označením SF7 má športovejšie tvary karosérie 10 fotografií v galérii Model s označením SF7 má športovejšie tvary karosérie Zdroj: SF Motors

Platforma modelov SF5/SF7 je zhodná a môže obsahovať dva, tri alebo štyri elektromotory. Ich výkon sa má pohybovať v rozmedzí od 100 kW (136 k) do 400 kW (544 k). Firma uvádza, že spojenie viacerých silných agregátov môže vyústiť vo výkon až 1 000 elektrických koní. To by znamenalo šprint na 100 km/h pod tri sekundy. Autori okrem toho hovoria o rýchlom nabíjaní a dojazde okolo 500 kilometrov, detaily o použitom akumulátore sme sa však zatiaľ nedozvedeli.

Daimler odhalil nový elektromobil pre Čínu

Batériami poháňané vozidlo Denza 500 nevzniklo na zelenej lúke, ale ide o evolúciu dva roky starej štyristovky. Zmena označenia reflektuje úpravu techniky.

SF Motors využíva techniku spoločnosti Inevit, za ktorou stojí bývalý riaditeľ Tesla Motors. Čínsko-americká značka ju vlani odkúpila. Okrem toho získala aj bývalú fabriku AM General v štáte Indiana, tá v minulosti produkovala napríklad Hummer H2. Počas budúceho roka začne vyrábať model SF5 spolu so závodom v Čchung-čchingu. Objednávky na elektrické SUV chce firma začať prijímať počas tohto roka, dynamickejší súrodenec SF7 sa má pridať o niečo neskôr. Automobilka plánuje ročne zmontovať približne 200-tisíc exemplárov dvojice príbuzných elektromobilov.


Najnovšie články
Dendrobium D-1: Predátor poháňaný elektrinou

Českí umelci aplikovali na karosériou modelov i3 a i8 státisíce zrniek zlatého prachu, výsledok má pripomínať nočnú oblohu.

Česi vytvorili pre dvojicu BMW lak zo zlata

Jedno z najúspešnejších malých vozidiel sveta čoskoro dostane už svoju piatu generáciu. Veľká premiéra sa odohrá na jeseň, my však máme prvé informácie už...

Renault Clio: Prvé detaily o piatej generácii

Súdny proces s Volkswagenom zasiahol aj jeho najväčšieho dodávateľa Bosch. Súd mu totiž nariadil uvoľniť interné dokumenty, vrátane písomnej komunikácie s VW.

Dieselgate: Bosch musí zverejniť dokumenty

Hoci tradične je česká Škoda na Slovensku najpopulárnejšia, v kategórii SUV vyzerá rebríček inak. Na prvom mieste v júni aj za celý prvý polrok boduje Suzuki...

Vitara si udržiava popularitu

Woking prezradil, že zrýchlenie z pokoja na stovku zaberie novinke 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť ostrého Angličana je 328 km/h.

McLaren 600LT sa vyrovná svojmu bratovi

Zamestnanci martinskej fabriky VW spolu s odbormi žalujú vedenie Volkswagen Slovakia za diskrimináciu v súvislosti s finančnými benefitmi.

Martinskí zamestnanci VW žalujú vedenie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×