Keď sa hlasovanie prestalo vyvíjať v prospech televízie Markíza, v Záhorskej Bystrici sa rozhodli cenné sošky od divákov bojkotovať. Situácia na televíznom trhu sa totiž v poslednom čase výrazne mení a viaceré markizácke stálice neprešli ani do druhého kola hlasovania a z ankety vypadli. A tak sa história opakuje, Markíza vyvolala hystériu a anketu OTO odbojkotovala už v roku 2004.
Populárna anketa OTO, ktorej organizátorom a garantom je agentúra APA a hlavným mediálnym partnerom týždenník Život, vyvolala tento rok nebývalý rozruch. Po tom, čo sa uzavrelo prvé kolo obľúbenej diváckej ankety, vedenie televízie v Záhorskej Bystrici zúri!
Markizácke stálice, ktoré sa po minulé roky umiestňovali na popredných priečkach, tentoraz neprešli sitom prvého kola a z hlasovania vypadli. Stalo sa to napríklad spravodajskému triu
Šéfom v Záhorskej Bystrici zrejme neurobila radosť ani kategória Program roka, kde sú sily vzácne vyrovnané. O sošku totiž bojujú dva formáty Markízy, dva formáty Jojky a tri programy verejnoprávnej televízie. Nelichotivé výsledky televíziu nepotešili, a tak sa rozhodla z ankety, ktorá sa už viac ako 10 rokov odvíja výlučne od hlasov divákov, vycúvať. Ešte koncom minulého roka žiadala o vyradenie svojich redaktorov, moderátorov a relácií z nominačnej listiny. Teraz podľa zákulisných informácií dokonca vedenie Markízy zakazuje svojim zamestnancom zúčastniť sa na galavečere a preberať sošky.
Ľudí z brandže pritom toto konanie televízie prekvapuje. Je totiž prirodzeným javom na trhu, že divácke preferencie sa preskupujú a menia. Ukazujú to aj počty. Kým vlani mala Markíza v druhom kole dokopy 45 nominácií, tento rok je to 34. Faktom však je, že v niektorých prípadoch to pre Markízu vyzerá veľmi sľubne. Napríklad kategóriu Publicistika markizáci valcujú. Okrem Patrika Hermana, Romana Juraška a Lenky Šoóšovej môžu ocenenie získať aj Jana Hospodárová či Pavel Bruchala. Slušne našliapnuté to má aj moderátorka Zlatica Puškárová, ktorá by mohla zahviezdiť hneď dvakrát. Je totiž nominovaná v kategórii Spravodajstvo aj v Publicistike.
Moderátori, ktorým sa podarilo postúpiť do druhého kola, už vedia, že im hrozí zákaz zúčastniť sa na slávnostnom vyhlásení. Napriek tomu sú radi, že diváci za nich hlasovali. „Všetci sme vďační za priazeň a podporu divákov,“ povedala včera Zlatica Puškárová. Jej kolega Roman Juraško si takisto priazeň divákov váži: „Je to strašne príjemné byť nominovaný. Ankety, ktoré sú o ľuďoch, vyjadrujú ich náklonnosť, sú vždy príjemné.“ Aj moderátor Pavel Bruchala si myslí, že jeho práca je hlavne o divákoch: „Robíme to pre divákov, a keď oni ocenia našu prácu, je to to najviac, čo môžeme ako moderátori dostať. Som len rád, keď sa v ankete dostanem na nejaké popredné miesta...“
Premení teda Markíza svoje hrozby na realitu a zakáže svojim ľuďom prísť na záverečné vyhlásenie? Z vyjadrení moderátorov vyplýva, že to nebude ľúto len divákom Markízy, ale aj samotným tváram televízie.
Hlasovanie sledujú audítoriTento rok to nie je prvýkrát, čo TV Markíza prestížnu anketu OTO bojkotuje. Záverečného vyhlasovania sa nezúčastnila už v roku 2004, keď ceremo-
niál odvysielala konkurenčná TV JOJ po tom, čo sa ho verejnoprávna televízia musela zriecť z dôvodu reštrukturalizácie. Aj vtedy si našli zámienku, prečo hlasovanie divákov odignorovať. Faktom však je, že po vzájomnej dohode zúčastnených strán celý priebeh od nominácií cez hlasovanie a vyhlásenie výsledkov je monitorovaný renomovanou audítorskou firmou KPMG, ktorá patrí k svetovej špičke vo svojom odbore. KPMG aj vlani potvrdila, že priebeh hlasovania bol v poriadku. Výsledky kontroly má organizátor ankety, samozrejme, k dispozícii a televízie do nich môžu kedykoľvek nahliadnuť.
Kompletný zoznam nominácií do druhého kola ankety OTO 2011 nájdete TU >>