Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Honda Jazz 1.5 i-VTEC: Ide proti prúdu

Japonský hatchback má vo vyhotovení Dynamic upravený bodykit a objemnejší agregát, s ktorým dokáže jazdiť pomerne svižne.
41 15 príspevkov 27.03.2018 / Marek Pokrývka

Do európskych obchodov prišla Honda Jazz tretej generácie až počas roka 2015, na niektorých zahraničných trhoch však bola pod označením Fit k dispozícii podstatne skôr. Už vlani preto reprezentant segmentu B prešiel medzigeneračným omladením. To rozsahom kozmetických úprav neprekvapilo, no prinieslo aj jednu zásadnú technickú zmenu.

Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic možno spoznať aj podľa červených detailov 41 fotografií v galérii Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic možno spoznať aj podľa červených detailov Zdroj: Marek Pokrývka

Na starom kontinente bol japonský hatchback donedávna ponúkaný výhradne s 1,3-litrovým atmosférickým benzínom, ku ktorému si bolo možné vybrať šesťstupňový manuál alebo prevodovku CVT. Našu redakčnú skúšku absolvovali postupne oba varianty. Vďaka faceliftu sa drobec vrátil do testovacej garáže, keďže pod kapotou mal doposiaľ neponúkaný agregát 1.5 i-VTEC.

Silnejší motor je vidieť aj navonok

Polčasové osvieženie typu Jazz nebolo nijak radikálne. Dizajnéri sa držali klasickej príručky, svojou ceruzkou sa dotkli masky chladiča, nárazníkov a grafiky svetiel. Tie predné môžu byť teraz kompletne diódové. Fungujú dobre, ale vzhľadom na ich jednoduchú architektúru netreba čakať žiadne zázraky či schopnosť modulovať svetelný lúč. K iným vizuálnym zásahom nedošlo. Na prvý pohľad si možno omladenú verziu pokojne zmýliť s tou doterajšou, no testovanému modelu to nehrozí.

Súčasťou prepracovanej karosérie je drobná imitácia zadného difúzora 41 fotografií v galérii Súčasťou prepracovanej karosérie je drobná imitácia zadného difúzora Zdroj: Marek Pokrývka

Silnejší motor prítomný pod kapotou skúšaného vozidla je zviazaný s úrovňou Dynamic, ktorú charakterizujú špecifické čierne kolesá, rovnako sfarbené spätné zrkadlá i upravený bodykit. Popri väčšom strešnom spojleri obsahuje nadstavce prahov a najmä ostrejšie nárazníky s čierno-červenými akcentmi. Súčasťou zadného dielca je navyše drobná imitácia difúzora.

Prítomnosť 1,5-litrového štvorvalca je teda vidieť aj navonok. Červená farba nechýba ani v interiéri danej verzie, výrazný odtieň má niť použitá na prešívanie čalúnenia volantu, radiacej páky s upravenou hlavicou, centrálnej lakťovej opierky i poťahov sedadiel. Tie sú pôvodné vpredu i vzadu. Žiadne anatomické tvarovanie výplní sa nekoná, športová atmosféra zostala v drobných náznakoch.

Interiér testovanej verzie sa vyznačuje výrazným červeným prešívaním 41 fotografií v galérii Interiér testovanej verzie sa vyznačuje výrazným červeným prešívaním Zdroj: Marek Pokrývka

Samotný facelift nepriniesol do interiéru prakticky nič podstatné, okrem špecifík vyhotovenia Dynamic sa týkal akurát odlišných materiálov. Na svojom mieste sú všetky komponenty i zastaralo pôsobiaca grafika multimediálneho systému. Ten neohúri ani rýchlosťou svojich reakcií. Zachované ale zostali aj všetky praktické plus vozidla, rovnako ako jeho nadpriemerný vnútorný priestor.

Veľký elán, no apetít vyšší než v HR-V

Hlavnou hviezdou polčasových modifikácii je jednoznačne motor. Jazz ho prebral od svojho väčšieho súrodenca HR-V s nezmenenými parametrami, má teda výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 155 Nm. Štandardne je skombinovaný so šesťstupňovou mechanickou prevodovkou. Zvoliť si k nemu možné aj CVT, no my sme mali k dispozícii manuálnu klasiku.

Napriek dnešným trendom stavila Honda opäť na atmosférický motor 41 fotografií v galérii Napriek dnešným trendom stavila Honda opäť na atmosférický motor Zdroj: Marek Pokrývka

Vzhľadom na pomerne nízku hmotnosť japonského vozidla je stotridsať koní dosť na to, aby dokázalo jazdiť pomerne svižne. Podľa papiera je stovka vecou 8,7 sekundy. Subjektívna dynamika je na veľmi slušnej úrovni, treba však pamätať na neprepĺňaný charakter agregátu.

Test Honda HR-V: Trendsetter je späť

Malé japonské SUV so staronovým označením sme si vyskúšali so základným benzínovým motorom. Má čo ponúknuť súčasnému trhu?

Na získanie maxima treba Jazz 1.5 i-VTEC točiť do výšok. Pri správnom miešaní pákou sa atmosféra odvďačí veľkým elánom i celkom príjemným zvukom. Na diaľnici nám však jeho akustický prejav prekážal. V rovine legálneho maxima 130 km/h má pohonná jednotka približne 3 800 otáčok a do interiéru preniká jej chod viac, než by sa nám páčilo.

Oproti variantu 1.3 i-VTEC je objemnejší agregát citeľne smädnejší 41 fotografií v galérii Oproti variantu 1.3 i-VTEC je objemnejší agregát citeľne smädnejší Zdroj: Marek Pokrývka

Celkom spokojní sme neboli ani so spotrebou paliva. Jazz je s daným motorom prekvapujúco smädnejší než jeho väčší a ťažší príbuzný HR-V, tvrdia to oficiálne hodnoty i naša testovacia skúsenosť. Výrazne viac spapá aj oproti 1,3-litrovému modelu. Počas mestského i diaľničného režimu sme dosiahli identický apetít 7,1 l/100 km a na vidieku si motor pýtal v priemere 5,5 litra na sto. K veľkému rozdielu medzi dvomi verziami typu Jazz však nepochybne prispelo odlišné sezónne obutie.

Dynamic stojí rovnako ako Elegance

Jazz počas svojho omladenia zdražel, pričom nešlo len o kozmetickú úpravu cien. Základná suma stúpla o celých osem stoviek. Aktuálne tak leží tesne pod hranicou 14-tisíc, čo je na automobil segmentu B naozaj dosť. Voľba vyhotovenia Dynamic previazaného s 1,5-litrovým motorom pridáva ďalšie dve tisícky. Stojí teda rovnakých 16 990 eur ako model Elegance, ktorý má slabšie srdce.

Manuálnu klimatizáciu by sme v malom aute za takúto cenu nečakali 41 fotografií v galérii Manuálnu klimatizáciu by sme v malom aute za takúto cenu nečakali Zdroj: Marek Pokrývka

Zákazníci si tak môžu vybrať v jednej sume vyšší výkon alebo viacero prvkov zahrnutých vo vybavení. Navyše sú tmavé zadné sklá, parkovacia kamera, automatická klimatizácia, bezkľúčový systém, alarm a výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, pričom tieto prvky si v prípade modelu 1.5 i-VTEC nemožno objednať ani za príplatok. Opcie sú obmedzené na lakovanie (metalíza/perleť) a navigáciu. Testované vozidlo malo zvolené obe položky, výsledkom čoho sa účet prehupol cez 18-tisícovú hranicu.

Základ vidíme ako racionálnu voľbu

Táto čiastka je vzhľadom na triedne zaradenie typu Jazz pomerne vysoká. V prípade identicky stojacej verzie Elegance ho možno ešte ako-tak ospravedlniť bohatým vybavením, no dať osemnásť za malé auto bez automatickej klimatizácie a ďalších prvkov nám príde ako prehnané. Aj napriek prítomnosti motora s nadpriemerným výkonom na danú kategóriu.

Napriek kvalitám 1,5-litrového motora by sme radšej brali ten menší 41 fotografií v galérii Napriek kvalitám 1,5-litrového motora by sme radšej brali ten menší Zdroj: Marek Pokrývka

Honda jazdí s objemnejším atmosférickým štvorvalcom 1.5 i-VTEC veľmi svižne a nechýba jej dynamický akcent, ale žiaden Type R to zasa nie je. Oproti menšiemu agregátu je navyše táto pohonná jednotka výrazne smädnejšia. Facelift prinášajúci rozšírenie palety motorov na dva nemôžeme kritizovať, japonská firma ním ide proti prúdu downsizingu a určite tým poteší mnohých svojich fanúšikov. No základ s 1,3-litrovým srdcom vidíme naďalej ako racionálnu voľbu. Je o dvetisíc lacnejší, má citeľne nižšiu spotrebu a v bežných podmienkach je na jazdenie prakticky rovnako príjemný.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 498 cm3
Max. výkon
96 kW/130 k
pri otáčkach
6 600/min
Max. krútiaci moment
155 Nm
pri otáčkach
4 600/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 051 mm
Šírka
1 694 mm
Výška
1 550 mm
Rázvor náprav
2 530 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 101 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 176 kg
Užitočná hmotnosť
504 kg
Celková hmotnosť
1 605 kg
Objem batožinového priestoru
354 l/1 314 l
Objem palivovej nádrže
40 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
190 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,7 s
Spotreba
Mesto - normovaná
7,2 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,1 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,9 l/100 km
Mesto - počas testu
7,1 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,1 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,5 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
133 g/km
Emisná norma
Euro 6
Aktuálne cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 13 990 €
Základná cena verzie
od 16 990 €
Cena testovaného exemplára
18 069 €

Najnovšie články
Česi vytvorili pre dvojicu BMW lak zo zlata

Jedno z najúspešnejších malých vozidiel sveta čoskoro dostane už svoju piatu generáciu. Veľká premiéra sa odohrá na jeseň, my však máme prvé informácie už...

Renault Clio: Prvé detaily o piatej generácii

Súdny proces s Volkswagenom zasiahol aj jeho najväčšieho dodávateľa Bosch. Súd mu totiž nariadil uvoľniť interné dokumenty, vrátane písomnej komunikácie s VW.

Dieselgate: Bosch musí zverejniť dokumenty

Hoci tradične je česká Škoda na Slovensku najpopulárnejšia, v kategórii SUV vyzerá rebríček inak. Na prvom mieste v júni aj za celý prvý polrok boduje Suzuki...

Vitara si udržiava popularitu

Woking prezradil, že zrýchlenie z pokoja na stovku zaberie novinke 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť ostrého Angličana je 328 km/h.

McLaren 600LT sa vyrovná svojmu bratovi

Zamestnanci martinskej fabriky VW spolu s odbormi žalujú vedenie Volkswagen Slovakia za diskrimináciu v súvislosti s finančnými benefitmi.

Martinskí zamestnanci VW žalujú vedenie

Marek Slobodník sa so svojou partiou dobrodruhov vydal do obrovských nadmorských výšok. Na počiatku cesty ani netušili, aké ťažké skúšky vôle na nich v horách...

Na motorke v Ázii: Štyri skúšky pevnej vôle
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×