Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Naftové jazdenky: Stratili už o ne Slováci záujem?

FOTO
Upadajúca popularita dieselových agregátov je dnes jednou z hlavných tém motoristických médií. Ako však na ňu reaguje bežný spotrebiteľ? Zisťovali sme to prostredníctvom štatistiky, ktorá odhaľuje vývoj na trhu s jazdenkami.
21 130 príspevkov 22.03.2018 / Filip Kadlečík

Naftové motory už nie sú trendy. Nie je to tak dávno, čo sa tešili obrovskej popularite a po “tédéíčku” túžil takmer každý vodič. Dnes už ľudia pri kúpe naftiaku váhajú podstatne viac. Aspoň to tak vyzerá, keď sa človek pozrie na správy, ktoré sa okolo nás šíria. Je to ale tak aj v realite? Stratili už Slováci záujem o automobily so vznetovými pohonnými jednotkami?

Aféra Dieselgate odštartovala vlnu odporom voči vznetovým agregátom 21 fotografií v galérii Aféra Dieselgate odštartovala vlnu odporom voči vznetovým agregátom Zdroj: AUTO BILD

Rozhodli sme sa hľadať pravdu na trhu s jazdenkami. Tam sa totiž dobre ukáže, po akých vozidlách na Slovensku siahajú bežní spotrebitelia. Mnohí z nás si totiž kúpu nového dieselového automobilu nemôžu dovoliť, vozidlo z druhej ruky však už máva podstatne atraktívnejšiu cenovku. V spolupráci s portálom Autobazar.SK sme za týmto účelom analyzovali výkyvy v dopyte po desiatke najobľúbenejších dieselových jazdeniek v našej krajine.

Aj kvôli správam, ktoré prichádzajú z Nemecka, o zákaze vjazdu automobilov so staršími vznetovými agregátmi do niektorých miest, už pri kúpe dieselov Slováci vedia zaváhať. Spomedzi top desiatky predávaných naftiakov roka 2016 zaznamenalo za rok 2017 pokles hneď sedem obľúbených modelov, pričom len tri na popularite vzrástli.


Ako sa menia ceny či dopyt po najžiadanejších dieselových jazdenkách na Slovensku? Pre všetky informácie a detaily kliknite sem!


Dopyt po sedmičke populárnych vozidiel sa priemerne znížil o 12,6 %, pre celú desiatku (po započítaní áut s vyšším predajom) potom platí priemerný pokles na úrovni 6,6 %. Najviac si za minulý rok polepšil Volkswagen Touran. Predaj rodinného VW z druhej ruky vzrástol o 10,4 %. Najhoršie na tom je Ford Mondeo Combi, ktoré sa medziročne prepadlo až o 21,6 %.

V súvislosti s pomerne výrazným prepadom dopytu niektorých dieselových jazdeniek by bolo na mieste očakávať aj zníženie ceny daných vozidiel. V skutočnosti však oproti roku 2016 ušetríte len pri kúpe dvoch z nich, aj v tom prípade ale ide len o desiatky či stovky eur. Celkovo boli v roku 2017 top naftové jazdenky drahšie v priemere o 1 347 eur. Na cene medziročne najviac stúpla Škoda Superb, konkrétne až o 3 588 eur. Najväčší prepad ceny zasa zaznamenal Ford Focus Kombi, v jeho prípade však ide len o pokles v hodnote 307 eur.

Dilema: Oplatí sa vôbec ešte kúpiť naftové auto?

Je iróniou osudu, že Volkswagen, ktorý okrem iného impérium vybudoval na motoroch so skratkou TDI, môže byť tým, kto diesel nakoniec aj pochová. Oplatí sa ešte v dnešnej dobe vôbec kupovať naftové...

Proti presnosti údajov by sa dalo namietať tým, že v štatistike nie sú obsiahnuté všetky naftové automobily, ktoré sú aktuálne v predaji. Top desiatka modelov sa však na Slovensku z roka na rok mení len minimálne, ide preto o pomerne reprezentatívnu vzorku áut. Zároveň predstavuje vozidlá, o ktoré je u nás stabilne najvyšší záujem a vrtochy doby sa na nich nemusia nevyhnutne prejaviť natoľko výrazne. Trhový podiel naftovej verzie jazdeného modelu Volkswagen Passat sa v roku 2016 pohyboval na hodnote 1,52 %. Rok 2017 priniesol zníženie na úroveň 1,22 %, čo predstavuje pokles o 19,7 %. 21 fotografií v galérii Trhový podiel naftovej verzie jazdeného modelu Volkswagen Passat sa v roku 2016 pohyboval na hodnote 1,52 %. Rok 2017 priniesol zníženie na úroveň 1,22 %, čo predstavuje pokles o 19,7 %. Zdroj: AUTO BILD

Celkovo sa zdá, že pokles dopytu o 6,6 % naftovým vozidlám zo slovenských bazárov zatiaľ neublížil. Priemerná cena desiatky najpredávanejších jazdeniek medziročne dokonca stúpla a to o nemalú čiastku. Perličkou na záver môže byť fakt, že z roka na rok sa pokles objavil aj čo sa vyhľadávania naftových vozidiel týka. Ten pomerne presne kopíruje znížený dopyt, ľudia do vyhľadávača autá so vznetovým agregátom zadávali o 6,3 % zriedkavejšie.

Zákaz vjazdu dieselov: Zoznam rizikových áut

V Nemecku akútne hrozia zákazy vjazdu starších dieselov, ktoré spĺňajú emisné normy Euro 1 až 5, hoci väčšina miest sa tomu chce vyhnúť. Ponúkame zoznam vyše 10 000 ohrozených modelov.

Detailné dáta k jednotlivým modelom top desiatky nájdete v obšírnej galérii. Týkajú sa trhového podielu naftovej verzie modelu počas rokov 2016 a 2017, poklesu či nárastu dopytu a zmeny ceny. Ako správy o zákaze dieselových agregátov vnímate vy? Zmenili váš pohľad a ste teraz viac naklonení benzínovým či hybridným vozidlám? Budeme vďační, ak nám svoj názor dáte vedieť v diskusii.


Najnovšie články
Mercedes-Benz triedy A vo forme sedanu

Chcete si nechať skontrolovať pneumatiky bez toho, aby ste museli navštíviť pneuservis? Continental ponúkne slovenským motoristom kontrolu v rámci svojho...

Continental vám skontroluje pneumatiky

NDS počas prvého májového víkendu uzatvorí niekoľko kilometrov diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Diaľnica bude neprejazdná a vodiči budú musieť zvoliť...

Vodiči, pripravte sa na uzavretie D1

Na pôde výstaviska Incheba sa koná najväčší motoristický sviatok na Slovensku. Dnes svoje brány otvoril autosalón v Bratislave a my sme na ňom nemohli chýbať...

Autosalón v Bratislave: Top debuty ročníka 2018

S najsilnejšou verziou prepĺňaného štvorvalca zrýchli šelma na stovku v priebehu 5,7 sekundy, motor sa nasťahoval aj do typu XF.

Jaguar XE 300 Sport: Nový vrchol ponuky

Dátum premiéry štyri kruhy neprezradili, teoretickou možnosťou je odhalenie na pôde pekinského autosalóna v najbližších dňoch.

Audi Q8: Debut vlajkového SUV prichádza

Bez zveličovania môžeme tvrdiť, že Huayra prinúti každého automobilového nadšenca nechať na nej zrak. V prípade, že by uzrel svetlo sveta návrh jej terénnej...

Pagani Huayra: Off-road  z ríše fantázie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×