Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test pneumatík pre malé autá: Tie drahšie sklamali

Popredné európske autokluby vždy koncom zimy zverejňujú test letných pneumatík pre daný kalendárny rok. Nebolo tomu inak ani toho roku. Ako tretí prinášame test rozmeru 175/65 R14 vhodného pre menšie autá.
17 9 príspevkov 16.03.2018 / Soňa Zverková

Nemecký autoklub ADAC v spolupráci s rakúskym ÖAMTC a švajčiarskym TCS otestovali 30 letných pneumatík, 14 plášťov rozmeru 175/65 R14 a 16 modelov rozmeru 205/55 R16. V treťom dieli prinášame test rozmeru vhodného pre malé autá. Pneumatiky majú rýchlostný index „T“ (do 190 km/h) a záťažový index 82 (475 kg na jednu pneumatiku).

Ilustračná snímka 17 fotografií v galérii Ilustračná snímka Zdroj: ÖAMTC

Najvyššiu možnú známku s piatimi hviezdičkami opäť nezískala ani jediná značka, no potešujúci je fakt, že ani jedna v teste úplne neprepadla ako „neodporúčaná“ a len jedna si odniesla dvojhviezdičkovú známku „podmienene odporúčaná“. Štvorhviezdičkovú známku „zvlášť odporúčaná“ získali len dva plášte, konkrétne Falken a Semperit. Nasleduje široké pole 11 modelov so známkou „odporúčaná“.

Je zaujímavé, že prémiové značky Goodyear a Continental sa ocitli až v dolnej polovici tabuľky. V teste chýbali tri značky. ADAC vysvetľuje, že Bridgestone a Hankook a ohlásili pre túto sezónu nové pneumatiky, preto nemalo význam testovať staršie modely. Michelin zas zrejme len plánuje nahradiť model tohto rozmeru iným, nie je však jasné, či pôjde o plášť daného alebo iného rozmeru.

Je výmena pneu nutná? Nečakané výsledky testu

Pneumatiky by sa mali meniť už pri polovičnej hĺbke dezénu, čiže zhruba pri štyroch milimetroch. Je to však naozaj pravda? Prekvapivé odpovede prináša jedinečný test redakcie AUTO BILD.

Ako testujú ÖAMTC a ADAC

Rakúsky klub so svojimi partnermi prediskutuje a stanoví testované rozmery podľa viacerých kritérií, predovšetkým podľa trhovej sily značky a situácie na trhu. Cieľom je podchytiť čo najväčšie cenové rozpätie, od lacných až po prémiové značky. Všetky pneumatiky majú podľa európskeho systému označovania vlastnosti za mokra triedy A, B alebo C a všetky modely musia byť na trhu voľne dostupné.

Ilustračná snímka 17 fotografií v galérii Ilustračná snímka Zdroj: ÖAMTC

Pneumatiky sa nakupujú vo viacerých etapách a na rôznych miestach, aby sa zabezpečilo, že ide skutočne o sériové produkty. Z každého modelu sa v piatich rôznych predajniach nakúpi celkovo 28 pneumatík z každého modelu a pred zverejnením výsledkov sa nakúpia ďalšie systémom náhodného výberu. Ak klub odhalí pokus o podvod s upravenými pneumatikami, model z testu vylúči.

Na suchom povrchu sa hodnotia tri faktory: jazdné vlastnosti, jazdná bezpečnosť a brzdná dráha. Jedinou zmerateľnou disciplínou je práve brzdná dráha. V prvej spomínanej disciplíne sa hodnotí správanie sa pneumatiky počas normálnej jazdy, napríklad, priama jazda, odozva na riadenie alebo rovnomernosť bočného zaťaženia v zákrute. V jazdnej bezpečnosti sa už hodnotí správanie sa pneumatiky v hraničných situáciách, akými sú okrem iného zmeny jazdného pruhu, vyhýbacie manévre alebo rýchla jazda v zákrute.

Šéf Michelinu: Takto sa klame s pneumatikami

Michelin šokoval konkurenciu, keď jeho šéf v rozhovore prezradil dôverné informácie zo zákulisia tejto branže. Niektoré môžu poslať výrobcov pneumatík na cestu, ktorou sa automobilky uberajú...

Modely sa radia podľa celkovej známky z jednotlivých disciplín a sú hodnotené známkami od 0,5 do 5,5. Ak niektorá pneumatika v testovaných disciplínach nezíska hodnotenie „zvlášť odporúčaná“ (známka horšia ako 2,5), celkové hodnotenie sa orientuje podľa najhoršej známky. V prípade, že viaceré pneumatiky získajú rovnakú celkovú známku, značky sú usporiadané abecedne. Z hľadiska spotrebiteľa platí, že najvhodnejší je model, ktorý vo všetkých disciplínach vykázal vyvážené vlastnosti. Inými slovami, vynikajúce výsledky v niektorých disciplínach nemôžu vykompenzovať nedostatky v iných.

ÖAMTC a ADAC označia pneumatiky jednou až piatimi hviezdičkami a hodnotením: vynikajúca, zvlášť odporúčaná, odporúčaná, podmienene odporúčaná a neodporúčaná. Výnimkou je rýchla jazda, v ktorej môže pneumatika uspieť, obmedzene uspieť alebo neuspieť.

Výsledná tabuľka testu 17 fotografií v galérii Výsledná tabuľka testu Zdroj: ADAC, ÖAMTC

Podrobný prehľad jednotlivých pneumatík

 

Falken Sincera SN832 Ecorun

Falken Sincera SN832 Ecorun 17 fotografií v galérii Falken Sincera SN832 Ecorun Zdroj: ADAC / ÖAMTC

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,6

Mokro: 2,2

Hlučnosť: 3,8

Rýchlostný test: uspela

Spotreba paliva: 2,3

Odolnosť: 2,5

Celková známka: 2,3

Odporúčanie ÖAMTC a ADAC: zvlášť odporúčaná

Záver ÖAMTC a ADAC:

Falken má v teste veľmi vyvážený plášť, ktorý sa osvedčil na suchom povrchu aj mokrom povrchu, pričom za sucha získal druhú najvyššiu známku v rámci testovaných plášťov. Za jedinú jeho nevýhodu možno považovať hlučnosť, ktorá patrí medzi najvyššie v teste.


Semperit Comfort-Life 2

Semperit Comfort-Life 2 17 fotografií v galérii Semperit Comfort-Life 2 Zdroj: ADAC / ÖAMTC

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 2,2

Mokro: 2,0

Hlučnosť: 3,5

Rýchlostný test: uspela

Spotreba paliva: 2,1

Odolnosť: 2,5

Celková známka: 2,4

Odporúčanie ÖAMTC a ADAC: zvlášť odporúčaná

Záver ÖAMTC a ADAC:

Semperit podobne ako Falken ponúka vyvážené vlastnosti na oboch povrchoch, na druhé miesto ho posunuli o niečo horšie vlastnosti na suchej vozovke. Na druhej strane hodnotenie vlastností za mokra je po Continentale druhou najlepšou v teste.


Dunlop Street Response 2

Dunlop Street Response 2 17 fotografií v galérii Dunlop Street Response 2 Zdroj: ADAC / ÖAMTC

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,8

Mokro: 2,6

Hlučnosť: 3,6

Rýchlostný test: uspela

Spotreba paliva: 1,9

Odolnosť: 2,5

Celková známka: 2,6

Odporúčanie ÖAMTC a ADAC: odporúčaná

Záver ÖAMTC a ADAC:

Dunlop je jednou z najúspornejších pneumatík v teste a patrí medzi najlepšie aj na suchom povrchu. V jeho prípade sa však už prejavila určitá nevyváženosť medzi suchým a mokrým povrchom. Za mokra sa mierne potýkal s handlingom a priečnou stabilitou.


Kleber Dynaxer HP3

Kleber Dynaxer HP3 17 fotografií v galérii Kleber Dynaxer HP3 Zdroj: ADAC / ÖAMTC

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,8

Mokro: 2,8

Hlučnosť: 4,1

Rýchlostný test: uspela

Spotreba paliva: 2,4

Odolnosť: 2,0

Celková známka: 2,8

Odporúčanie ÖAMTC a ADAC: odporúčaná

Záver ÖAMTC a ADAC:

Poľský Kleber sa bez pochybností osvedčil na suchom povrchu, za mokra už mal mierne slabiny, najmä z hľadiska handlingu a bočnej stability. K celkovému dojmu určite neprispela hlučnosť, za ktorú dostal spolu s predposledným Maxxisom najvyššiu známku v teste.


Vredestein T-trac 2

Vredestein T-trac 2 17 fotografií v galérii Vredestein T-trac 2 Zdroj: ADAC / ÖAMTC

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 2,5

Mokro: 2,8

Hlučnosť: 3,8

Rýchlostný test: uspela

Spotreba paliva: 1,8

Odolnosť: 2,0

Celková známka: 2,8

Odporúčanie ÖAMTC a ADAC: odporúčaná

Záver ÖAMTC a ADAC:

Holandský Vredestein patrí medzi najúspornejšie plášte v teste, zabodoval aj slušnou odolnosťou. I keď ide o vyváženú pneumatiku, za mokra už mala mierne problémy, najmä pri testovaní brzdnej dráhy.


Apollo Amazer 4G Eco

Apollo Amazer 4G Eco 17 fotografií v galérii Apollo Amazer 4G Eco Zdroj: ADAC / ÖAMTC

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,8

Mokro: 2,9

Hlučnosť: 3,5

Rýchlostný test: uspela

Spotreba paliva: 1,6

Odolnosť: 2,5

Celková známka: 2,9

Odporúčanie ÖAMTC a ADAC: odporúčaná

Záver ÖAMTC a ADAC:

Nestáva sa často, aby indický plášť preskočil renomované značky typu Continental alebo Goodyear. Tento rok sa to podarilo Apollu s modelom pre malé autá. V rámci testu ide suverénne o najúspornejší plášť, je jedným z najtichších a patrí aj medzi špičku na suchom povrchu. Za mokra sa však prejavili mierne slabiny, najmä s handlingom a bočnou stabilitou.


Pirelli Cinturato P1 Verde

Pirelli Cinturato P1 Verde 17 fotografií v galérii Pirelli Cinturato P1 Verde Zdroj: ADAC / ÖAMTC

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 2,4

Mokro: 2,9

Hlučnosť: 3,7

Rýchlostný test: uspela

Spotreba paliva: 2,0

Odolnosť: 2,5

Celková známka: 2,9

Odporúčanie ÖAMTC a ADAC: odporúčaná

Záver ÖAMTC a ADAC:

Pirelli síce patrí medzi viac-menej vyvážené pneumatiky, no na mokrom povrchu už test odhalil mierne nedostatky. Podobne ako predchádzajúce plášte aj Pirelli mal menšie problémy s handlingom a bočnou stabilitou.


Pneumant Summer ST2

Pneumant Summer ST2 17 fotografií v galérii Pneumant Summer ST2 Zdroj: ADAC / ÖAMTC

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 2,0

Mokro: 2,9

Hlučnosť: 3,6

Rýchlostný test: uspela

Spotreba paliva: 1,8

Odolnosť: 2,0

Celková známka: 2,9

Odporúčanie ÖAMTC a ADAC: odporúčaná

Záver ÖAMTC a ADAC:

Turecká značka sa objavila v teste pneumatík prvýkrát a preskočila oveľa známejšie mená. Úsporný plášť sa osvedčil na suchom povrchu, za mokra zápasil s handlingom a bočnou stabilitou.


Continental ContiPremiumContact 5

Continental ContiPremiumContact 5 17 fotografií v galérii Continental ContiPremiumContact 5 Zdroj: ADAC / ÖAMTC

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,7

Mokro: 1,9

Hlučnosť: 3,5

Rýchlostný test: uspela

Spotreba paliva: 1,9

Odolnosť: 3,0

Celková známka: 3,0

Odporúčanie ÖAMTC a ADAC: odporúčaná

Záver ÖAMTC a ADAC:

Continental sa osvedčil na oboch povrchoch, na mokrom dokonca získal najlepšiu známku v teste a na suchom patrí tiež k špičke. Na 9. miesto ho však poslala nízka odolnosť, za ktorú získala najhoršiu známku v teste. Vzhľadom na to, že spolu s Pirelli je najdrahším testovaným plášťom, je práve odolnosť veľmi dôležitý faktor.


Goodyear EfficientGrip Compact

Goodyear EfficientGrip Compact 17 fotografií v galérii Goodyear EfficientGrip Compact Zdroj: ADAC / ÖAMTC

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,9

Mokro: 3,1

Hlučnosť: 3,5

Rýchlostný test: uspela

Spotreba paliva: 2,1

Odolnosť: 2,0

Celková známka: 3,1

Odporúčanie ÖAMTC a ADAC: odporúčaná

Záver ÖAMTC a ADAC:

Nebývame často svedkami, aby renomovaná značka postavila do testu tak nevyváženú pneumatiku ako Goodyear v tomto rozmere. Proti špičkovým výkonom na suchom povrchu stojí priemerný výkon na mokrom. Čiastkové známky za handling a bočnú stabilitu boli horšie než u indického Apolla či tureckého Pneumantu.


Fulda EcoControl

Fulda EcoControl 17 fotografií v galérii Fulda EcoControl Zdroj: ADAC / ÖAMTC

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 2,4

Mokro: 3,2

Hlučnosť: 3,4

Rýchlostný test: uspela

Spotreba paliva: 2,1

Odolnosť: 2,0

Celková známka: 3,2

Odporúčanie ÖAMTC a ADAC: odporúčaná

Záver ÖAMTC a ADAC:

Model z Turecka sa osvedčil na suchom povrchu, za mokra už mal väčšie problémy než lepšie umiestnená konkurencia. Jeho najväčšou slabinou bol handling, mierne nedostatky zaznamenal test s bočnou stabilitou.


Firestone Multihawk 2

Firestone Multihawk 2 17 fotografií v galérii Firestone Multihawk 2 Zdroj: ADAC / ÖAMTC

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,6

Mokro: 3,3

Hlučnosť: 3,0

Rýchlostný test: uspela

Spotreba paliva: 2,4

Odolnosť: 2,5

Celková známka: 3,3

Odporúčanie ÖAMTC a ADAC: odporúčaná

Záver ÖAMTC a ADAC:

Firestone ponúkol neveľmi vyváženú pneumatiku. Na suchom povrchu síce získal druhú najlepšiu známku v teste, na mokrom asfalte sa už potýkal z vážnejšími nedostatkami. Na rozdiel od väčšiny konkurencie, ktorá zápasila s handlingom a bočnou stabilitou, Achillovou pätou tohto modelu sa stala brzdná dráha.


Maxxis Mecotra 3

Maxxis Mecotra 3 17 fotografií v galérii Maxxis Mecotra 3 Zdroj: ADAC / ÖAMTC

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,5

Mokro: 3,4

Hlučnosť: 4,1

Rýchlostný test: uspela

Spotreba paliva: 1,9

Odolnosť: 2,5

Celková známka: 3,4

Odporúčanie ÖAMTC a ADAC: odporúčaná

Záver ÖAMTC a ADAC:

Taiwanská pneumatika je dôkazom, čo bolo prioritou výrobcu: suchšie regióny s minimom zrážok. Dôkazom je suverénne najlepšia známka na suchom povrchu, ktorou preskočil všetky plášte v teste. Proti tomu však stojí druhá najhoršia známka za mokra, horšie je na tom už len Sava, ktorá uzatvára rebríček. Na mokrom povrchu mal Maxxis problémy s handlingom a mierne nedostatky sa ukázali aj pri priečnom aquaplaningu. Hoci ide o úsporný model, najhoršia známka za hlučnosť celkový dojem určite nevylepšila.


Sava Perfecta

Sava Perfecta 17 fotografií v galérii Sava Perfecta Zdroj: ADAC / ÖAMTC

Známky v jednotlivých kategóriách:

Sucho: 1,7

Mokro: 3,7

Hlučnosť: 3,6

Rýchlostný test: uspela

Spotreba paliva: 2,2

Odolnosť: 2,5

Celková známka: 3,7

Odporúčanie ÖAMTC a ADAC: podmienene odporúčaná

Záver ÖAMTC a ADAC:

V prípade značky Sava sa opakuje scenár Maxxisu: výborné výsledky na suchom povrchu, podstatné slabiny na mokrom. Za mokra Sava pozoruhodne zvládla priečny aj pozdĺžny aquaplaning, v ostatných čiastkových disciplínach sa jej už veľmi nedarilo. Pri teste brzdnej dráhy, handlingu aj bočnej stability dostala najhoršie známky v teste.


Najnovšie články
Česi vytvorili pre dvojicu BMW lak zo zlata

Jedno z najúspešnejších malých vozidiel sveta čoskoro dostane už svoju piatu generáciu. Veľká premiéra sa odohrá na jeseň, my však máme prvé informácie už...

Renault Clio: Prvé detaily o piatej generácii

Súdny proces s Volkswagenom zasiahol aj jeho najväčšieho dodávateľa Bosch. Súd mu totiž nariadil uvoľniť interné dokumenty, vrátane písomnej komunikácie s VW.

Dieselgate: Bosch musí zverejniť dokumenty

Hoci tradične je česká Škoda na Slovensku najpopulárnejšia, v kategórii SUV vyzerá rebríček inak. Na prvom mieste v júni aj za celý prvý polrok boduje Suzuki...

Vitara si udržiava popularitu

Woking prezradil, že zrýchlenie z pokoja na stovku zaberie novinke 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť ostrého Angličana je 328 km/h.

McLaren 600LT sa vyrovná svojmu bratovi

Zamestnanci martinskej fabriky VW spolu s odbormi žalujú vedenie Volkswagen Slovakia za diskrimináciu v súvislosti s finančnými benefitmi.

Martinskí zamestnanci VW žalujú vedenie

Marek Slobodník sa so svojou partiou dobrodruhov vydal do obrovských nadmorských výšok. Na počiatku cesty ani netušili, aké ťažké skúšky vôle na nich v horách...

Na motorke v Ázii: Štyri skúšky pevnej vôle
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×