Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

VW po úprave softvéru produkujú nadmerné emisie

Pri analýze emisií sa zistilo, že skúmané dieselové vozidlo VW po úprave v servise spotrebovalo až o 14 % viac motorovej nafty.
16 príspevkov 13.03.2018 / TASR

Vozidlá, ktoré nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) po vypuknutí emisného škandálu zvolal do servisov na opravu, spotrebujú viac paliva a stále nespĺňajú emisné normy. Vyplýva to zo štúdie austrálskej monitorovacej organizácie, ktorú zverejnila v pondelok.

VW sa v septembri 2015 priznal, že približne 11 miliónov jeho automobilov po celom svete má namontovaný softvér, ktorý im pri testoch v laboratóriách umožnil zamaskovať skutočné hodnoty emisií škodlivého oxidu dusíka. Tieto vozidlá počas jazdy na cestách až 40-násobne prekročili povolenú úroveň emisií oxidu dusíka.

VW musel tieto automobily zvolať do servisov a nelegálny softvér opraviť. Austrálska automobilová asociácia (AAA) však tvrdí, že testy vozidiel pred aj po aktualizácii softvéru ukázali, že ich emisie pri jazde v reálnych podmienkach stále prekračujú povolené limity.

Pri analýze emisií sa zistilo, že skúmané dieselové vozidlo VW po úprave v servise spotrebovalo až o 14 % viac motorovej nafty. A na cestách stále produkuje nadmerné emisie. Ich úroveň je až o 400 % vyššia ako pri laboratórnych testoch, uviedla AAA vo vyhlásení.

Asociácia pripustila, že po návšteve servisu bolo síce množstvo emisií nižšie ako pred úpravou, ale stále prekračuje limity povolené v Austrálii. AAA uskutočnila testy v spolupráci s medzinárodnou motoristickou organizáciou Federation Internationale de l'Automobile (FIA).

Volkswagen v pondelok odmietol toto porovnanie a povedal, že nemecký Spolkový úrad pre motorové vozidlá (KBA) schválil aktualizáciu softvéru a upravené vozidlá spĺňajú európske a austrálske emisné normy.

Hovorca VW uviedol pre agentúru AFP povedal, že automobilové organizácie v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku testovali autá s aktualizovaným softvérom a potvrdili, že "fungujú podľa očakávania".

Podľa AAA jej výsledky ukazujú, že iba testy na skutočných cestách, a nie v laboratóriách umožnia politikom stanoviť normy tak, aby odrážali reálne podmienky.

Na austrálskych cestách jazdí "iba" 42.000 modelov VW, ktoré mali nelegálny softvér. Nemecký koncern už zvolal na úpravu softvéru vyše 6 miliónov áut po celom svete.

Emisný škandál stál doteraz Volkswagen zhruba 25 miliárd eur na pokuty a aktualizáciu softvéru. Koncern však stále čelí množstvu žalôb po celom svete. V Austrálii sa s VW súdi organizácia zastupujúca spotrebiteľov aj jednotlivci.

(TASR)


Najnovšie články
Slabina SUV? Vodiči o nej však príliš nevedia

Ropné trhy vyčkávali na dohodu významných producentov ohľadne výpadku iránskeho exportu. Ich rozhodnutie je vskutku šalamúnske a nepotešilo trhy. A zrejme...

Benzín a nafta: Aké budú nové ceny za tankovanie

Dacia je známa tým, že predáva cenovo dostupné automobily. Napriek tomu však zákazníkom dokáže ponúknuť niečo, na čo sa nechytajú ani prémiové značky. Pozrite...

Dacia Piknik 2018: Ako sa odvďačiť klientom

Automobilka ukázala aj terénne orientované vyhotovenie Trailhawk. Zmenám sa popri karosérii nevyhol ani interiér, pod kapotu sa nasťahoval trojvalec.

Jeep kompletne odhalil omladený Renegade

Rekordnú cenu na dražbe môže dosiahnuť tretí vyrobený kus modelu 250 GTO, ktorý má bohatú históriu a vo veľkej miere originálnu kondíciu.

Ferrari 250 GTO môže prepísať históriu

Kia pri modeli Ceed odjakživa dbala na potreby a nároky európskych klientov, až teraz však svoju snahu dotiahla takmer k dokonalosti. Na tretej generácii...

Nová Kia Ceed: Stvorená na obraz Európana

Najmenšie SUV americkej značky má kontroverzný dizajn a priestorom neohúri, ale disponuje dobrým podvozkom i motorom.

Test Ford EcoSport: Fiesta na steroidoch
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×