Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

McLaren Senna GTR: Extrémnejší extrém

ZO ŽENEVY
Karoséria kupé je v spodnej časti kompletne prepracovaná, vyvinúť dokáže prítlak presahujúci 1 000 kilogramov. Špeciál dostane aj konské sily navyše.
17 2 príspevky 09.03.2018 / Marek Pokrývka

Decembrová premiéra hyperšportu McLaren Senna vzbudila veľký ohlas najmä pre dizajn, ktorý má mnoho odporcov. Krása však pri stavbe tohto vozidla nebola prioritou. Britská automobilka jasne deklarovala, že absolútnu prednosť mala funkčnosť. Vďaka tomu má byť toto kupé na okruhu rýchlejšie než okruhový model P1 GTR. Aký teda bude variant, ktorý je taktiež určený len na trate?

McLaren prekvapil v Ženeve premiérou konceptu Senna GTR 17 fotografií v galérii McLaren prekvapil v Ženeve premiérou konceptu Senna GTR Zdroj: Filip Kadlečík

Na zodpovedanie tejto otázky si ešte počkáme, podobu stroja však už poznáme. Anglický výrobca ho priniesol do Ženevy. Šlo o prekvapenie, avizovaná totiž bola len premiéra štandardného modelu a jeho karbónovej verzie od oddelenia MSO. Vyhotovenie bez homologizácie na prevádzku v bežnej premávke preto vzbudilo poriadnu pozornosť.

So štítkom GTR je extrém menom McLaren Senna ešte o niečo extrémnejší. Nekompromisné tvary východiskového vozidla posúva ďalej, v spodnej časti je jeho karoséria kompletne prepracovaná. V prvom rade disponuje ohromne veľkým predným spojlerom. Na ten nadväzujú prahy, odlišné blatníky a gigantický difúzor. Prítlačné krídlo zostalo zachované. Aerodynamike boli prispôsobené niektoré detaily, kupé je okrem toho evidentne znížené a disponuje špecifickými diskami kolies i pneumatikami.

Okrem lepšej aerodynamiky možno rátať aj s vyšším výkonom 17 fotografií v galérii Okrem lepšej aerodynamiky možno rátať aj s vyšším výkonom Zdroj: McLaren

Všetky vykonané zmeny znamenajú, že kupé dokáže vyvinúť prítlak presahujúci 1 000 kilogramov. Okrem toho očakávame ďalšie zníženie už tak absurdnej hmotnosti 1 198 kg. Špeciál dostane ešte aj nejaké konské sily navyše, z pôvodných ôsmich stoviek má byť minimálne 607 kW (825 k). Dynamické parametre budú úplne šialené.

McLaren Senna: Pocta velikánovi Formuly 1

Britské kupé stojí na rovnakom základe ako model 720S, no má extrémnu aerodynamiku, nižšiu hmotnosť, silnejší motor a špecifický podvozok.

McLaren Senna GTR zatiaľ oficiálne nesie štítok Concept, no s veľkou pravdepodobnosťou ide len o formalitu. Výrobu jeho malej série už totiž automobilka potvrdila. V porovnaní s klasickým modelom má byť okruhový variant ešte podstatne exkluzívnejší, vzniknúť z neho má iba 75 exemplárov. Ich cena bude bez najmenších pochybností astronomická.


Najnovšie články
Slabina SUV? Vodiči o nej však príliš nevedia

Ropné trhy vyčkávali na dohodu významných producentov ohľadne výpadku iránskeho exportu. Ich rozhodnutie je vskutku šalamúnske a nepotešilo trhy. A zrejme...

Benzín a nafta: Aké budú nové ceny za tankovanie

Dacia je známa tým, že predáva cenovo dostupné automobily. Napriek tomu však zákazníkom dokáže ponúknuť niečo, na čo sa nechytajú ani prémiové značky. Pozrite...

Dacia Piknik 2018: Ako sa odvďačiť klientom

Automobilka ukázala aj terénne orientované vyhotovenie Trailhawk. Zmenám sa popri karosérii nevyhol ani interiér, pod kapotu sa nasťahoval trojvalec.

Jeep kompletne odhalil omladený Renegade

Rekordnú cenu na dražbe môže dosiahnuť tretí vyrobený kus modelu 250 GTO, ktorý má bohatú históriu a vo veľkej miere originálnu kondíciu.

Ferrari 250 GTO môže prepísať históriu

Kia pri modeli Ceed odjakživa dbala na potreby a nároky európskych klientov, až teraz však svoju snahu dotiahla takmer k dokonalosti. Na tretej generácii...

Nová Kia Ceed: Stvorená na obraz Európana

Najmenšie SUV americkej značky má kontroverzný dizajn a priestorom neohúri, ale disponuje dobrým podvozkom i motorom.

Test Ford EcoSport: Fiesta na steroidoch
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×