Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mazda6 Wagon: Stále má čo ponúknuť

Japonské kombi sme pred príchodom omladenej verzie preverili so silnejším dieselom, ktorý prináša nadpriemernú dynamiku a prijateľnú spotrebu.
50 19 príspevkov 14.02.2018 / Marek Pokrývka

Koncom minulého roka debutovala v LA omladená Mazda6, ktorá prešla početnými dizajnovými i technickými úpravami. Na ženevskom autosalóne sa k sedanu pridá kombi. Jeho debut ohlásil výrobca pred niekoľkými dňami a prezradil príchod zaujímavého motora SkyActiv-X.

Mazda6 Wagon prešla našimi rukami s naftou a automatom 50 fotografií v galérii Mazda6 Wagon prešla našimi rukami s naftou a automatom Zdroj: Marek Pokrývka

Dátum reálneho uvedenia inovovaného modelu do obchodov zatiaľ nepoznáme, aktuálne vyhotovenie sa pravdepodobne definitívne odoberie do výsluhového dôchodku až o niekoľko mesiacov. Tesne predtým sme ho podrobili testu. Preverili sme ho vo verzii kombi, ktoré bolo vybavené silnejším dieselom, automatickou prevodovkou a špičkovým vybavením.

Súčasná šestka vyzerá stále k svetu

Komplexný facelift dal japonskej šestke modernejšiu vizáž využívajúcu prvky pôvodne uvedené typom CX-5, najviac sa dotkol prednej časti. Tá súčasná však stále vyzerá k svetu. Lepšie povedané, naďalej podľa nás patrí k najkrajším autám svojej kategórie. Čiastočne zato vďačí menšej modernizácii v roku 2015 obsahujúcej okrem upravenej masky chladiča či nárazníkov aj trendové denné diódy.

Interiéru by vizuálne prospel výraznejší kontrast čalúnenia 50 fotografií v galérii Interiéru by vizuálne prospel výraznejší kontrast čalúnenia Zdroj: Marek Pokrývka

Ani interiér na nás nepôsobil nejako zastaralo, možno s výnimkou tlačidiel ovládajúcich vyhrievanie sedadiel a volantu. Nejde teda o nič zásadné. V tejto triede už síce trochu očakávame head-up displej premietaný na čelné sklo i väčšiu obrazovku multimediálneho systému, ale nemožno hovoriť o nejakých nedostatkoch. Z funkčného hľadiska vozidlo drží krok s dobou. V prípade úrovne Revolution Top disponuje množstvom bezpečnostného, ale aj komfortného vybavenia.

Na testovanom vozidle sa nám trochu nepáčil fádnejší vzhľad kabíny. Mazda6 síce disponovala dvojfarebnou kožou, ale tmavohnedé časti čalúnenia takmer splývali s prevládajúcou čiernou. Väčší kontrast by interiér nepochybne oživil. No ide o vec vkusu a blížiace sa omladenie okrem iného prinesie aj sviežu ponuku materiálov. Obsahovať bude aj novú palubnú dosku.

Výklopný štít head-up displeja sa nosí skôr v lacnejších autách 50 fotografií v galérii Výklopný štít head-up displeja sa nosí skôr v lacnejších autách Zdroj: Marek Pokrývka

Z hľadiska rozmerov sa šestka počas rokov nijak nezmenila. Priestrannosťou svojho vnútra dnes nikoho neohúri, patrí skôr k priemeru. Platí to aj pre veľkosť kufra. Pri reálnom používaní sme však žiadnu stiesnenosť nepociťovali a ocenili sme prítomnosť viacerých praktických riešení. Príkladom je roleta batožinového priestoru šikovne ukotvená o piate dvere.

Zdá sa byť rýchlejší, než tvrdí papier

Od uvedenia svojej tretej generácie má Mazda6 pod kapotou jediný 2,2-litrový turbodiesel, ktorý pozná dve naladenia. My sme v minulosti testovali to základné. Teraz sme mali k dispozícii silnejšiu verziu, ktorá dosahuje najvyšší výkon 129 kW (175 k) a krútiaci moment nemenej slušných 420 Nm. Na predné kolesá tieto parametre prenášala šesťstupňová samočinná prevodovka.

Spoza volantu pôsobí japonský turbodiesel veľmi schopne 50 fotografií v galérii Spoza volantu pôsobí japonský turbodiesel veľmi schopne Zdroj: Marek Pokrývka

V ostatných rokoch prešla technika niekoľkými úpravami, ktoré mali napríklad zlepšiť kultivovanosť naftového motora. Ich efekt môžeme potvrdiť. Agregát stíchol, aj keď pri studenom štarte vie ešte stále pôsobiť trochu hrubo. No výrazné dunenie v nízkych otáčkach je minulosťou. Rolu v tom pravdepodobne zohrala aj úprava softvéru automatu, ktorý stále radí veľmi slušne. V čoraz početnejšej konkurencii moderných mechanizmov s viacerými stupňami však už z hľadiska rýchlosti či hladkosti práce nijak hviezdne nepôsobí.

Prevodovku môžeme pochváliť za dobré reakcie v manuálnom režime i správnu orientáciu voliča v kulise. No hlavnou hviezdou nášho testu bol motor. Opäť nám predviedol schopnosti dobre reagovať v širokom rozsahu otáčok, no tentokrát k tomu pridal silu navyše. Pri plyne na podlahe predvádza mohutný záťah. Spoza volantu sa zdá byť kombík rýchlejší, než tvrdí papier. Stovka má oficiálne padnúť za 8,6 sekundy.

Šesťstupňový automat nás potešil v manuálnom režime 50 fotografií v galérii Šesťstupňový automat nás potešil v manuálnom režime Zdroj: Marek Pokrývka

Samozrejme, táto verzia vznetového motora sa vyznačuje aj vyššou spotrebou než základné naladenie. V prípade dvojice nami testovaných vozidiel bol rozdiel značný, no okrem samotného agregátu k tomu prispelo aj 19-palcové zimné obutie namiesto 17-palcového letného.

V meste sme s kombíkom jazdili za 7,5 litra na sto kilometrov, pri diaľničných presunoch sa priemer ustálil tesne pod sedemlitrovou hranicou. Na vidieckych cestách vykázal diesel 5,1-litrový výsledok. Na dnešnú dobu to nie je ktovieako málo, no vzhľadom na maximálny výkon a sezónne pneumatiky možno tieto čísla označiť za akceptovateľné.

Devätnásťpalcového obutia sa v prípade šestky netreba báť 50 fotografií v galérii Devätnásťpalcového obutia sa v prípade šestky netreba báť Zdroj: Marek Pokrývka

Kombi nás znovu potešilo výbornými jazdnými vlastnosťami. Pri dynamickom nasadení by sme ocenili menší účinok posilňovača riadenia, no inak nie je naladeniu šestky veľmi čo vyčítať. V zákrutách sa správa ukážkovo. Z hľadiska komfortu pritom prešla zlepšením, na devätnásťpalcových diskoch teraz nerovnosti filtruje lepšie než v minulosti. Modernizácia by to mala posunúť ešte ďalej.

Dve opcie vyhnali cenu na 36 235 eur

Mazda6 štartuje na slovenskom trhu tesne pod 22-tisícovou hranicou, čo platí pre sedan s vybavením Emotion a dvojlitrovým benzínom. Kombi možno kúpiť až od úrovne Challenge za minimálne 25 090 eur. Nami skúšaný exemplár však patril k opačnému koncu portfólia, za silnejšiu verziu naftového srdca, automat a vyhotovenie Revolution Top zaplatia zákazníci takmer 35-tisíc.

Navigačné rozhranie je jedným z hŕstky príplatkových prvkov 50 fotografií v galérii Navigačné rozhranie je jedným z hŕstky príplatkových prvkov Zdroj: Marek Pokrývka

Na pevné zoznamy prvkov vybavenia a malé množstvo opcií sme pri japonských automobiloch zvyknutí, šestka z Hirošimy v tomto smere nie je výnimkou. Doplatiť sa dá len za zopár položiek. Testované vozidlo malo zvolenú navigáciu i sivý lak Machine Gray, čo celkovú cenu vyhnalo na 36 235 eur. Na vozidlo takmer „v plnke“ ide o naozaj konkurencieschopnú čiastku.

Drobné rezervy by mal facelift napraviť

Napriek modernizácii na spadnutie má aktuálna Mazda6 Wagon stále čo ponúknuť. Dosluhujúca verzia kombi disponuje dostatočným vnútorným priestorom a neurazí ani použitými materiálmi či ponukou vybavenia. Drobné rezervy by mal napraviť facelift. Jedným z jeho benefitov má byť lepšie odhlučnenie, ktoré pri naftovom motore vodiči určite ocenia. Ani v súčasnosti pritom nie je hlučný. No prináša nadpriemernú dynamiku a prijateľnú spotrebu, aj pri kombinácii s automatom.

Mazda6 nepôsobí ani tesne pred faceliftom nejako zastaralo 50 fotografií v galérii Mazda6 nepôsobí ani tesne pred faceliftom nejako zastaralo Zdroj: Marek Pokrývka

Šetrnejším šoférom by určite postačila slabšia verzia vznetového štvorvalca s výkonom 110 kW (150 k), no tá sa dodáva výhradne vo verzii Attraction. Výkonnejšie naladenie je zasa dostupné len s dvomi najvyššími úrovňami. Zákazníci tak musia pri výbere pohonnej jednotky rozmýšľať aj nad vybavením, prestrelenej kúpnej ceny sa však nemusia báť ani pri najvyšších verziách. S blížiacim sa uvedením omladeného modelu pritom ten výbehový môže prísť s akciovými zľavami.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2 191 cm3
Max. výkon
129 kW/175 k
pri otáčkach
4 500/min
Max. krútiaci moment
420 Nm
pri otáčkach
2 000/min
Palivo
nafta
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 805 mm
Šírka
1 840 mm
Výška
1 480 mm
Rázvor náprav
2 750 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 430 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 505 kg
Užitočná hmotnosť
680 kg
Celková hmotnosť
2 110 kg
Objem batožinového priestoru
522/1 648 l
Objem palivovej nádrže
62 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
215 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,6 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,1 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,6 l/100 km
Mesto - počas testu
7,5 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,1 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
129 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 25 090 €
Základná cena verzie
od 34 990 €
Cena testovaného exemplára
36 235 €

Najnovšie články
Porovnanie elektroáut: Ktoré vás dovezie ďalej?

Vystrelenie elektromobilu smerom k červenej planéte inšpirovalo francúzsku pobočku značky, z Elona Muska si uťahuje úsmevnou reklamou.

Škoda predbehla Teslu v misii na Mars

Rusko je pre nemecké automobilky stále atraktívny a nevzdali sa ho ani počas niekoľko rokov trvajúceho prepadu. BMW je ďalším koncernom, ktorý tam plánuje...

BMW sa Ruska nevzdalo, postaví tam nový závod

Kompakt štvrtej generácie predvádza dynamickú siluetu, predné svetlá s LED architektúrou a športovo štylizované vyhotovenie ST Line.

Nový Ford Focus celkom bez maskovania

Mercedes-Benz zmodernizoval svoju triedu C. Vizuálnej stránky sa facelift výrazne nedotkol, no prináša dvojicu obrazoviek a viaceré technológie.

Céčko bude odteraz jazdiť aj autonómne

Po decembrovom poklese sa v Európe v januári opäť oživil predaj vozidiel. Najväčší nárast zaznamenali Španielsko a Nemecko a január bol veľmi pozitívny najmä...

V januári bodovali najmä francúzske značky

Od klasického modelu sa kupé Iacocca Silver Edition odlišuje čistými líniami. Predávaný exemplár má kompresor a doposiaľ nenajazdil ani 800 kilometrov.

Do dražby sa chystá výnimočný Mustang
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×