Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nová trieda G už stihla cvičiť v posilňovni

VIDEO
Osemvalec modelu G63 dosahuje najvyšší výkon 430 kW (585 k), napriek nemalej hmotnosti zhltne toto Géčko stovku za 4,5 sekundy.
41 3 príspevky 14.02.2018 / Marek Pokrývka

Medzi najväčšie lákadlá tohtoročného autosalóna v Detroite patrila trieda G, ktorá po dlhých desaťročiach prešla kompletnou premenou. Nástupca terénnej legendy debutoval vo verzii G500. No vopred bolo jasné, že paleta motorov sa časom rozšíri. Ďalší člen portfólia na seba nenechal dlho čakať. Pred ženevským autosalónom prišiel na svet model G63, ktorý nesie podpis Mercedes-AMG.

Mesiac po debute druhej generácie prichádza verzia G63 41 fotografií v galérii Mesiac po debute druhej generácie prichádza verzia G63 Zdroj: Mercedes-AMG

Druhá generácia off-roadu síce debutovala len pred mesiacom, no už stihla cvičiť v posilňovni. Výsledkom tréningu sú poriadne bicepsy, štvorlitrový benzínový osemvalec s dvomi turbodúchadlami totiž dosahuje najvyšší výkon až 430 kW (585 k) a krútiaci moment 850 Nm. Mamutiu porciu sily prenáša na všetky kolesá špeciálne upravený deväťstupňový automat. Zmenami prešiel aj pohon oboch náprav, ktorý šťavu štandardne delí v pomere 40:60 v prospech zadnej osi.

Mercedes-Benz triedy G: Moderná klasika

Nemecký off-road spája tradičné silné stránky s výdobytkami súčasnej techniky, vďaka čomu by predchodcu mal prekonať vo všetkých smeroch.

Prepracovaný agregát V8 dáva vozidlu úctyhodnú dynamiku. Napriek nemalej hmotnosti toto Géčko zhltne stovku za 4,5 sekundy a obmedzovač ho zabrzdí pri rýchlosti 220 km/h. Na želanie možno limit posunúť na cifru 240. Tieto cifry zatieňujú predchodcu, ešte väčší rozdiel by však mal byť v zákrutách. Môže za to podstatne tuhšia karoséria i nový podvozok s nezávislým zavesením vpredu.

Výkonný off-road môže stáť až na 22-palcových diskoch kolies 41 fotografií v galérii Výkonný off-road môže stáť až na 22-palcových diskoch kolies Zdroj: Mercedes-AMG

V prípade modelu AMG prišlo na scénu špecifické pruženie využívajúce adaptívne tlmiče a taktiež pribudli stabilizátory. Súčasťou zmien bolo nasadenie veľkých bŕzd s perforovanými kotúčmi, ktorých úlohou je zastaviť šprintujúceho mastodonta. Zásahy neobišli ani obutie. V ponuke má byť viacero dizajnov i rozmerov kolies, v predstavenej forme disponuje Mercedes až 22-palcovými ráfikmi.

Okrem kolies možno vyhotovenie G63 identifikovať pomocou početných označení či typických oválnych výfukových koncoviek ústiacich pod prahmi na oboch stranách karosérie. Tá nezostala sériová. Pôvodnú masku chladiča nahradil gril Panamericana so štítkom AMG, športovo zameraný model okrem toho disponuje aj mohutnejšími nárazníkmi s kovovými zvislými dielcami. Tie možno nahradiť ochranným kovovým rámom ponúkaným v rámci príslušenstva.

Pre verziu AMG je špecifický volant i niekoľko palubných systémov 41 fotografií v galérii Pre verziu AMG je špecifický volant i niekoľko palubných systémov Zdroj: Mercedes-AMG

Niekoľkým detailným úpravám sa nevyhol ani interiér, v ktorom sa objavil volant so sploštenou spodnou časťou a karbónové obloženie. Mercedes upravil ponuku materiálov, vybavenie či palubné systémy súvisiace s náturou výkonného off-roadu. Do kabíny verzie G63 usadnú prví zákazníci v júni, objednávať si ju môžu od 18. marca. Cenu vozidla zatiaľ automobilka nezverejnila.


Najnovšie články
V Škode sa schyľuje k štrajku

Seat sa dnes chystá odhaliť viacero detailov o svojej novej značke. My sa na veľkej slávnosti zúčastníme naživo a zjavne tam nebude chýbať ani ostrá Cupra...

Prvá Cupra odhalená: 200-koňová Ibiza?

Od svojho príbuzného sa nemecký reprezentant odlišuje prednou časťou, lakovanými nárazníkmi, diskami kolies či volantom.

Opel Combo francúzske gény neskrýva

Toyota zvoláva desaťtisíce pickupov pre dva problémy, ktoré môžu mať pri nehode vážne dôsledky alebo dokonca nehodu spôsobiť.

Toyota zvoláva tisíce pickupov

Nabrúsené kupé ponesie prívlastok, ktorý v taliančine označuje pretekársku trať. Jeho tvary evidentne diktovalo prúdenie vzduchu.

Ferrari 488 Pista: Na okruhu ako doma

Elektromobil merajúci 5,11 metra má natiahnutú siluetu, obrovské kolesá a batériu s kapacitou 111 kWh. Stačiť má až na 665 kilometrov bez dobíjania.

Rodinu Volkswagen I.D. rozšíri liftback

Toyota pripravuje elektromotory, ktoré vyžadujú až o polovicu menej vzácnych kovov. Dôvodom sú obavy z nedostatku surovín, keďže automobilky rozširujú ponuku...

Toyota obmedzí vzácne kovy v e-autách
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×