Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

GM zatvorí fabriku v Južnej Kórei

General Motors sa snaží šetriť, preto opúšťa nerentabilné trhy. V rámci tohto programu mieni zatvoriť jednu juhokórejskú továreň, ktorá využíva necelých 20 percent výrobných kapacít.
14.02.2018 / TASR

Americká automobilka General Motors (GM) zatvorí jeden zo svojich štyroch závodov v Južnej Kórei. V priebehu nasledujúcich pár týždňov rozhodne aj o budúcnosti zvyšných troch na základe výsledku rozhovorov s vládou a odborovými zväzmi. Oznámil to prezident GM Dan Ammann.

Vo vyhlásení GM sa uvádza, že zaúčtuje náklady vo výške 850 miliónov dolárov (693,14 milióna eur) na reštrukturalizáciu svojich stratových prevádzok v Južnej Kórei, vrátane hotovosti vo výške 375 miliónov dolárov, ktorá súvisí s nákladmi na zamestnancov. Väčšinu finančných odpisov zaknihuje do konca 2. štvrťroka 2018.

GM v utorok predstavil plán na zatvorenie svojho montážneho závodu v prístavnom meste Kunsan, ktorý zamestnáva asi 2 000 ľudí. Táto továreň vyrobila vlani len 33 982 vozidiel, čo predstavuje približne 20 percent jej plnej výrobnej kapacity a len sedem percent zo zhruba 520 000 áut vyprodukovaných v kórejských továrňach GM. GM predáva na kórejskom trhu modely Chevrolet a Cadillac. Viac ako polovicu vozidiel vyrobených v tejto krajine pritom vyváža.

GM chystá automobil úplne bez volantu

Cruise AV je štvrtou generáciou samostatne jazdiaceho automobilu americkej spoločnosti, tá ho chce vidieť v premávke už na budúci rok.

Plán automobilky na redukciu jej prevádzok v Južnej Kórei je najnovším zo série opatrení (za uplynulé tri roky) na dosiahnutie ziskovosti. GM od roku 2015 odišiel z viacerých nerentabilných trhov, vrátane Európy, Austrálie, Južnej Afriky a Ruska.
Generálna riaditeľka spoločnosti Mary Barrová, v tejto súvislosti uviedla, že sa zameria na ziskové trhy, najmä v Spojených štátoch a Číne, a na nové technológie, ako sú elektrické a autonómne vozidlá.

GM rokuje s predstaviteľmi kórejskej vlády o spôsoboch, ako dosiahnuť ziskovosť tamojších závodov. Štátna rozvojová banka Južnej Kórey vlastní 17-percentý podiel v kórejskej divízii GM. Americký koncern v nej má 77-percentný podiel a zvyšných šesť percent vlastní čínska spoločnosť SAIC Motor. Juhokórejskí predstavitelia oznámili minulý týždeň, že diskutujú o niekoľkých možnostiach, ako pomôcť GM s vysokými nákladmi na pracovnú silu v krajine. Investície do nových modelov v juhokórejských závodov závisia od dohôd o znížení nákladov, dodal Ammann.

(TASR)


Najnovšie články
V Škode sa schyľuje k štrajku

Seat sa dnes chystá odhaliť viacero detailov o svojej novej značke. My sa na veľkej slávnosti zúčastníme naživo a zjavne tam nebude chýbať ani ostrá Cupra...

Prvá Cupra odhalená: 200-koňová Ibiza?

Od svojho príbuzného sa nemecký reprezentant odlišuje prednou časťou, lakovanými nárazníkmi, diskami kolies či volantom.

Opel Combo francúzske gény neskrýva

Toyota zvoláva desaťtisíce pickupov pre dva problémy, ktoré môžu mať pri nehode vážne dôsledky alebo dokonca nehodu spôsobiť.

Toyota zvoláva tisíce pickupov

Nabrúsené kupé ponesie prívlastok, ktorý v taliančine označuje pretekársku trať. Jeho tvary evidentne diktovalo prúdenie vzduchu.

Ferrari 488 Pista: Na okruhu ako doma

Elektromobil merajúci 5,11 metra má natiahnutú siluetu, obrovské kolesá a batériu s kapacitou 111 kWh. Stačiť má až na 665 kilometrov bez dobíjania.

Rodinu Volkswagen I.D. rozšíri liftback

Toyota pripravuje elektromotory, ktoré vyžadujú až o polovicu menej vzácnych kovov. Dôvodom sú obavy z nedostatku surovín, keďže automobilky rozširujú ponuku...

Toyota obmedzí vzácne kovy v e-autách
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×