Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

GM zatvorí fabriku v Južnej Kórei

General Motors sa snaží šetriť, preto opúšťa nerentabilné trhy. V rámci tohto programu mieni zatvoriť jednu juhokórejskú továreň, ktorá využíva necelých 20 percent výrobných kapacít.
14.02.2018 / TASR

Americká automobilka General Motors (GM) zatvorí jeden zo svojich štyroch závodov v Južnej Kórei. V priebehu nasledujúcich pár týždňov rozhodne aj o budúcnosti zvyšných troch na základe výsledku rozhovorov s vládou a odborovými zväzmi. Oznámil to prezident GM Dan Ammann.

Vo vyhlásení GM sa uvádza, že zaúčtuje náklady vo výške 850 miliónov dolárov (693,14 milióna eur) na reštrukturalizáciu svojich stratových prevádzok v Južnej Kórei, vrátane hotovosti vo výške 375 miliónov dolárov, ktorá súvisí s nákladmi na zamestnancov. Väčšinu finančných odpisov zaknihuje do konca 2. štvrťroka 2018.

GM v utorok predstavil plán na zatvorenie svojho montážneho závodu v prístavnom meste Kunsan, ktorý zamestnáva asi 2 000 ľudí. Táto továreň vyrobila vlani len 33 982 vozidiel, čo predstavuje približne 20 percent jej plnej výrobnej kapacity a len sedem percent zo zhruba 520 000 áut vyprodukovaných v kórejských továrňach GM. GM predáva na kórejskom trhu modely Chevrolet a Cadillac. Viac ako polovicu vozidiel vyrobených v tejto krajine pritom vyváža.

GM chystá automobil úplne bez volantu

Cruise AV je štvrtou generáciou samostatne jazdiaceho automobilu americkej spoločnosti, tá ho chce vidieť v premávke už na budúci rok.

Plán automobilky na redukciu jej prevádzok v Južnej Kórei je najnovším zo série opatrení (za uplynulé tri roky) na dosiahnutie ziskovosti. GM od roku 2015 odišiel z viacerých nerentabilných trhov, vrátane Európy, Austrálie, Južnej Afriky a Ruska.
Generálna riaditeľka spoločnosti Mary Barrová, v tejto súvislosti uviedla, že sa zameria na ziskové trhy, najmä v Spojených štátoch a Číne, a na nové technológie, ako sú elektrické a autonómne vozidlá.

GM rokuje s predstaviteľmi kórejskej vlády o spôsoboch, ako dosiahnuť ziskovosť tamojších závodov. Štátna rozvojová banka Južnej Kórey vlastní 17-percentý podiel v kórejskej divízii GM. Americký koncern v nej má 77-percentný podiel a zvyšných šesť percent vlastní čínska spoločnosť SAIC Motor. Juhokórejskí predstavitelia oznámili minulý týždeň, že diskutujú o niekoľkých možnostiach, ako pomôcť GM s vysokými nákladmi na pracovnú silu v krajine. Investície do nových modelov v juhokórejských závodov závisia od dohôd o znížení nákladov, dodal Ammann.

(TASR)


Najnovšie články
Porovnanie elektroáut: Ktoré vás dovezie ďalej?

Vystrelenie elektromobilu smerom k červenej planéte inšpirovalo francúzsku pobočku značky, z Elona Muska si uťahuje úsmevnou reklamou.

Škoda predbehla Teslu v misii na Mars

Rusko je pre nemecké automobilky stále atraktívny a nevzdali sa ho ani počas niekoľko rokov trvajúceho prepadu. BMW je ďalším koncernom, ktorý tam plánuje...

BMW sa Ruska nevzdalo, postaví tam nový závod

Kompakt štvrtej generácie predvádza dynamickú siluetu, predné svetlá s LED architektúrou a športovo štylizované vyhotovenie ST Line.

Nový Ford Focus celkom bez maskovania

Mercedes-Benz zmodernizoval svoju triedu C. Vizuálnej stránky sa facelift výrazne nedotkol, no prináša dvojicu obrazoviek a viaceré technológie.

Céčko bude odteraz jazdiť aj autonómne

Po decembrovom poklese sa v Európe v januári opäť oživil predaj vozidiel. Najväčší nárast zaznamenali Španielsko a Nemecko a január bol veľmi pozitívny najmä...

V januári bodovali najmä francúzske značky

Od klasického modelu sa kupé Iacocca Silver Edition odlišuje čistými líniami. Predávaný exemplár má kompresor a doposiaľ nenajazdil ani 800 kilometrov.

Do dražby sa chystá výnimočný Mustang
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×