Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

GM zatvorí fabriku v Južnej Kórei

General Motors sa snaží šetriť, preto opúšťa nerentabilné trhy. V rámci tohto programu mieni zatvoriť jednu juhokórejskú továreň, ktorá využíva necelých 20 percent výrobných kapacít.
14.02.2018 / TASR

Americká automobilka General Motors (GM) zatvorí jeden zo svojich štyroch závodov v Južnej Kórei. V priebehu nasledujúcich pár týždňov rozhodne aj o budúcnosti zvyšných troch na základe výsledku rozhovorov s vládou a odborovými zväzmi. Oznámil to prezident GM Dan Ammann.

Vo vyhlásení GM sa uvádza, že zaúčtuje náklady vo výške 850 miliónov dolárov (693,14 milióna eur) na reštrukturalizáciu svojich stratových prevádzok v Južnej Kórei, vrátane hotovosti vo výške 375 miliónov dolárov, ktorá súvisí s nákladmi na zamestnancov. Väčšinu finančných odpisov zaknihuje do konca 2. štvrťroka 2018.

GM v utorok predstavil plán na zatvorenie svojho montážneho závodu v prístavnom meste Kunsan, ktorý zamestnáva asi 2 000 ľudí. Táto továreň vyrobila vlani len 33 982 vozidiel, čo predstavuje približne 20 percent jej plnej výrobnej kapacity a len sedem percent zo zhruba 520 000 áut vyprodukovaných v kórejských továrňach GM. GM predáva na kórejskom trhu modely Chevrolet a Cadillac. Viac ako polovicu vozidiel vyrobených v tejto krajine pritom vyváža.

GM chystá automobil úplne bez volantu

Cruise AV je štvrtou generáciou samostatne jazdiaceho automobilu americkej spoločnosti, tá ho chce vidieť v premávke už na budúci rok.

Plán automobilky na redukciu jej prevádzok v Južnej Kórei je najnovším zo série opatrení (za uplynulé tri roky) na dosiahnutie ziskovosti. GM od roku 2015 odišiel z viacerých nerentabilných trhov, vrátane Európy, Austrálie, Južnej Afriky a Ruska.
Generálna riaditeľka spoločnosti Mary Barrová, v tejto súvislosti uviedla, že sa zameria na ziskové trhy, najmä v Spojených štátoch a Číne, a na nové technológie, ako sú elektrické a autonómne vozidlá.

GM rokuje s predstaviteľmi kórejskej vlády o spôsoboch, ako dosiahnuť ziskovosť tamojších závodov. Štátna rozvojová banka Južnej Kórey vlastní 17-percentý podiel v kórejskej divízii GM. Americký koncern v nej má 77-percentný podiel a zvyšných šesť percent vlastní čínska spoločnosť SAIC Motor. Juhokórejskí predstavitelia oznámili minulý týždeň, že diskutujú o niekoľkých možnostiach, ako pomôcť GM s vysokými nákladmi na pracovnú silu v krajine. Investície do nových modelov v juhokórejských závodov závisia od dohôd o znížení nákladov, dodal Ammann.

(TASR)


Najnovšie články
Pravda o stáčaní km: 20 populárnych jazdeniek

Novinka má rozmermi tesne podliezť klasický Tiguan, predávať sa bude pravdepodobne výhradne na čínskom trhu.

Tharu: Volkswagen pripravuje ďalšie SUV

Omladená verzia SUV vyrábaného aj v Žiline prichádza s odlišnými svetlami, nárazníkmi či volantom. Hlavnou novinkou je sústava EcoDynamics+.

Kia Sportage: Bestseller prešiel faceliftom

Po minuloročnom uvedení na autosalóne v Šanghaji by malo SUV z francúzskej dielne koncom tohto roka zaútočiť aj na európske trhy. V čele útoku bude najsilnejší...

Citroën C5 Aircross prichádza na starý kontinent

Najväčšie plány má aktuálne Škoda Auto, ktorá už v Indii pôsobí. Vlani dodala zákazníkom na tamojšom trhu 17 400 vozidiel.

České automobilky investujú v Indii

Rumunská firma ACF Track vystrojila populárne SUV gumenými pásmi, hlavnou nevýhodou tejto úpravy je cena.

Dacia Duster ako tank do ťažkého terénu

K zníženiu dochádza po obchodnom spore medzi Trumpovou administratívou a čínskymi predstaviteľmi, v ktorom však v posledných dňoch prišlo k uvoľneniu.

Čína zníži clo na dovoz áut z 25 % na 15 %
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×