Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Drsný pick-up Ranger dostal turbodiesel

Raptor má nafúknutý bodykit, svetlú výšku 283 mm, desaťstupňový automat a pohon všetkých kolies s mechanickou uzávierkou.
9 3 príspevky 11.02.2018 / Marek Pokrývka

Ford koncom januára definitívne potvrdil dlhšie kolujúce klebety o tom, že typ Ranger obdarí po vzore väčšieho súrodenca F-150 terénnym vyhotovením Raptor. Vo forme maskovaného prototypu ho ukázal tesne pred premiérou. Tá sa odohrala v Bangkoku, keďže thajská fabrika bude drsný pick-up vyrábať. Odhalenie prinieslo okrem oficiálnych fotiek aj technické informácie.

Ford Ranger Raptor vyniká najmä mohutnými blatníkmi 9 fotografií v galérii Ford Ranger Raptor vyniká najmä mohutnými blatníkmi Zdroj: Ford

Z vizuálneho hľadiska off-road naplnil očakávania. V mnohom sa totiž inšpiroval spomínaným bratom, má obdobnú masku chladiča s veľkým nápisom Ford i štylisticky zhodný bodykit. Jeho základom sú mohutne nafúknuté blatníky. Tie pribrali v dvoch fázach, okrem tmavých lemov sa viditeľne zväčšil aj ich lakovaný základ. Evidentné je to najmä v oblasti svetiel. Dokopy pribudlo 32 centimetrov, celková šírka tak narástla až na 2 180 milimetrov. Dĺžka sa zväčšila na 5 398 mm a výška na 1 873 mm.

Ranger má upravenú prednú kapotu, nástupné lišty pod dverami a špecifické nárazníky. Ich tvar je prispôsobený čo najlepšej priechodnosti, aj vďaka nim má Američan nájazdový uhol 32,5° vpredu. Zadný údaj 24° sa zhoduje s prejazdovým. Raptor disponuje svetlou výškou 283 mm, za čo vďačí kompletne prepracovanému podvozku so špeciálnymi komponentmi pruženia od firmy Fox Racing. Na odstup od zeme vplývajú tiež terénne balóny BF Goodrich navlečené na 17-palcových kolesách.

Namiesto benzínových motorov dostal off-road naftu 9 fotografií v galérii Namiesto benzínových motorov dostal off-road naftu Zdroj: Ford

Pred premiérou pick-upu sa v médiách skloňovali dva benzínové motory, okrem dvojlitrového prepĺňaného štvorvalca aj objemnejší agregát 3.5 EcoBoost. Zatiaľ zostali mimo hry. Ranger Raptor dostal výhradne turbodiesel, Ford doň namontoval svoj nový naftový dvojliter dosahujúci výkon 157 kW (213 k). Krútiaci moment s maximom 500 Nm prenáša na všetky štyri kolesá desaťstupňová samočinná prevodovka vyvinutá v kolaborácii s koncernom General Motors. Pohon oboch náprav disponuje mechanickou uzávierkou, no taktiež má elektronicky riadený režim Baja uľahčujúci jazdu mimo asfaltu.

Ranger Raptor: Pripravený na premiéru

Terénne vyhotovenie pick-upu zdedí označenie od väčšieho súrodenca, teoreticky by od neho mohlo prevziať aj šesťvalec EcoBoost.

Okrem dizajnových a technických úprav sa automobilu nevyhli ani interiérové. V kabíne sa objavili anatomicky tvarované predné sedadlá, ktoré pasažierov lepšie podržia pri terénnych radovánkach. Označenie modelu nájdeme okrem nich aj na volante so stredovou polohou vyznačenou červenou farbou. Čalúnenie kombinuje kožu s textilom, pričom využíva modré prešívanie. Vybavenie by štandardne malo byť bohaté. Pravdepodobne to odrazí cena, žiadne číslo ale zatiaľ nepoznáme.


Najnovšie články
Za diaľničné známky vyše 40 miliónov eur

Dve vozidlá z minulej dekády absolvovali frontálnu kolíziu i bočný náraz, hodnotené boli na základe dobových štandardov Euro NCAP. Podľa odborníkov stúpla...

Korózia: Ako ovplyvňuje bezpečnosť auta?

Elektrické SUV láka na atraktívny dizajn a výnimočné parametre, na stovku sa dokáže rozcválať za rovné štyri sekundy.

Buick Enspire: 557 koní a dojazd 600 km

Slováci kupujú nielen jazdenky, záujem stúpa aj o nové vozidlá. Dokazujú to marcové čísla, ktoré ukázali rast v každej kategórii. Medzi malými úžitkovými...

Nových áut u nás pribúda

Britská organizácia The Eco Experts sa pozrela na kvalitu ovzdušia v Európe z pohľadu zamorenia motoristami. Kto na starom kontinente je na tom najhoršie...

Znečistený vzduch: Kde v Európe je to najhoršie?

Automobilka BMW naznačila veľkú zmenu, ktorá čaká palubovky jej modelov. Na cestu, na ktorú už pred časom vykročil Mercedes-Benz, čoskoro nastúpia aj Bavori...

Bavori avizujú zmenu: Plne digitálny kokpit

Po kombi prišiel rad na štvordverovú karosériu, od praktickejšieho príbuzného sa okrem stupňovitej zadnej časti nijak neodlišuje.

Lada Vesta: Terénny sedan ide do výroby
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×