Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Drsný pick-up Ranger dostal turbodiesel

Raptor má nafúknutý bodykit, svetlú výšku 283 mm, desaťstupňový automat a pohon všetkých kolies s mechanickou uzávierkou.
9 3 príspevky 11.02.2018 / Marek Pokrývka

Ford koncom januára definitívne potvrdil dlhšie kolujúce klebety o tom, že typ Ranger obdarí po vzore väčšieho súrodenca F-150 terénnym vyhotovením Raptor. Vo forme maskovaného prototypu ho ukázal tesne pred premiérou. Tá sa odohrala v Bangkoku, keďže thajská fabrika bude drsný pick-up vyrábať. Odhalenie prinieslo okrem oficiálnych fotiek aj technické informácie.

Ford Ranger Raptor vyniká najmä mohutnými blatníkmi 9 fotografií v galérii Ford Ranger Raptor vyniká najmä mohutnými blatníkmi Zdroj: Ford

Z vizuálneho hľadiska off-road naplnil očakávania. V mnohom sa totiž inšpiroval spomínaným bratom, má obdobnú masku chladiča s veľkým nápisom Ford i štylisticky zhodný bodykit. Jeho základom sú mohutne nafúknuté blatníky. Tie pribrali v dvoch fázach, okrem tmavých lemov sa viditeľne zväčšil aj ich lakovaný základ. Evidentné je to najmä v oblasti svetiel. Dokopy pribudlo 32 centimetrov, celková šírka tak narástla až na 2 180 milimetrov. Dĺžka sa zväčšila na 5 398 mm a výška na 1 873 mm.

Ranger má upravenú prednú kapotu, nástupné lišty pod dverami a špecifické nárazníky. Ich tvar je prispôsobený čo najlepšej priechodnosti, aj vďaka nim má Američan nájazdový uhol 32,5° vpredu. Zadný údaj 24° sa zhoduje s prejazdovým. Raptor disponuje svetlou výškou 283 mm, za čo vďačí kompletne prepracovanému podvozku so špeciálnymi komponentmi pruženia od firmy Fox Racing. Na odstup od zeme vplývajú tiež terénne balóny BF Goodrich navlečené na 17-palcových kolesách.

Namiesto benzínových motorov dostal off-road naftu 9 fotografií v galérii Namiesto benzínových motorov dostal off-road naftu Zdroj: Ford

Pred premiérou pick-upu sa v médiách skloňovali dva benzínové motory, okrem dvojlitrového prepĺňaného štvorvalca aj objemnejší agregát 3.5 EcoBoost. Zatiaľ zostali mimo hry. Ranger Raptor dostal výhradne turbodiesel, Ford doň namontoval svoj nový naftový dvojliter dosahujúci výkon 157 kW (213 k). Krútiaci moment s maximom 500 Nm prenáša na všetky štyri kolesá desaťstupňová samočinná prevodovka vyvinutá v kolaborácii s koncernom General Motors. Pohon oboch náprav disponuje mechanickou uzávierkou, no taktiež má elektronicky riadený režim Baja uľahčujúci jazdu mimo asfaltu.

Ranger Raptor: Pripravený na premiéru

Terénne vyhotovenie pick-upu zdedí označenie od väčšieho súrodenca, teoreticky by od neho mohlo prevziať aj šesťvalec EcoBoost.

Okrem dizajnových a technických úprav sa automobilu nevyhli ani interiérové. V kabíne sa objavili anatomicky tvarované predné sedadlá, ktoré pasažierov lepšie podržia pri terénnych radovánkach. Označenie modelu nájdeme okrem nich aj na volante so stredovou polohou vyznačenou červenou farbou. Čalúnenie kombinuje kožu s textilom, pričom využíva modré prešívanie. Vybavenie by štandardne malo byť bohaté. Pravdepodobne to odrazí cena, žiadne číslo ale zatiaľ nepoznáme.


Najnovšie články
Audi A1: Drobec dostal nabrúsenú fazónu

Farmári z viacerých regiónov Slovenska smerujú do Bratislavy tromi trasami: z Michaloviec, Námestova a Veľkého Medera. Hoci polícia avizovala niektoré...

Protest farmárov: Obrňte sa trpezlivosťou

Automobilka v týchto dňoch odhalila tretí variant crossoveru, pre ktorý bude ponúkať dva akumulátory. Pôjde o najrýchlejšieho člena modelového radu.

Niro na elektrinu: Kedy príde do predaja?

Volkswagen potvrdil, že v súvislosti s vyšetrovaním emisného škandálu vyšetrovatelia zadržali šéfa Audi Ruperta Stadlera.

Dieselgate: Šéfa Audi zadržala polícia

Superšporty vyrábajú výlučne prestížne automobilky. Čo keby však majú takéto autá v ponuke aj bežné značky? Mohli by vyzerať napríklad takto.

7 bežných áut v podobe luxusných superšportov

Aféra dieselgate síce ešte ani zďaleka nekončí, no minimálne podľa predajných čísiel sa zdá, že Volkswagen sa z najhoršieho otriasol. V máji predal viac áut...

VW sa otriasol, jeho predaj stúpa

Ceny palív v celej Európe klesli, Slovensko nie je výnimkou. Ďalší vývoj bude závisieť od stretnutia významných ropných krajín: buď budeme tankovať lacnejšie,...

Budú palivá lacnejšie, alebo sa nedoplatíme?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×