Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Fabia: Po omladení s TDI nerátajte

VIDEO
Český bestseller dostal mierne upravený dizajn, LED svetlomety či 18-palcové kolesá a na ocot nezostali ani Simply Clever prvky.
4 125 príspevkov 08.02.2018 / Marek Pokrývka

Pred tromi týždňami zverejnila Škoda náčrt zmodernizovaného typu Fabia, ktorý na jeseň oslávil svoje tretie narodeniny. Podľa nepísaných pravidiel je na jeho facelift najvyšší čas. Oficiálne k nemu dôjde na blížiacom sa ženevskom autosalóne, mnohé detaily o ňom však automobilka prezradila už teraz. Čo všetko sa zmení na najpredávanejšom aute slovenského trhu?

Škoda Fabia má po omladení dominantnejšiu masku chladiča 4 fotografií v galérii Škoda Fabia má po omladení dominantnejšiu masku chladiča Zdroj: Škoda

Dizajnové úpravy dobre naznačila skica. Český reprezentant segmentu B dostal mohutnejšiu masku chladiča, ktorá zasahuje nižšie a disponuje zrezanými vrchnými rohmi. Tomu sa museli prispôsobiť svetlomety. Vnútorný stranu majú zalomenú, kým tá spodná je na rozdiel od predchodcu rovná. Predný nárazník má mierne upravené tvary. Rovnako je na tom jeho zadný príbuzný, v ktorom sa objavili odrazky.

Škoda Fabia: Kráľ slovenského trhu sa zmení

Zmodernizovaná verzia tuzemského bestselleru sa ukáže na autosalóne v Ženeve. Okrem dizajnových zmien možno čakať aj technické úpravy.

Zadné svetlá si ponechali svoj pôvodný tvar, ale môžu byť vybavené diódovou technológiou. Grafikou pripomínajú omladený typ Octavia. Moderná technológia neobišla ani reflektory, v príplatkovej verzii má ísť o tzv. Full-LED exempláre. Z vizuálneho hľadiska je to takmer všetko. Škoda okrem toho iba oprášila ponuku farieb lakovania či diskov kolies, v ktorých sa objavil 18-palcový priemer. Fabia ho doteraz nemala. K dispozícii bude len pre hatchback, kombi si musí vystačiť maximálne so sedemnástkami. Ostatné spomínané úpravy platia pre obe karosérie.

Hatchback môže po novom stáť až na 18-palcových kolesách 4 fotografií v galérii Hatchback môže po novom stáť až na 18-palcových kolesách Zdroj: Škoda

Fotografie interiéru nám zatiaľ česká automobilka neukázala, jeho vzhľad naznačila len detailom zachyteným v krátkom prezentačnom videu. Na prvý pohľad sa nezmenilo takmer nič. V skutočnosti je prítomný prepracovaný prístrojový panel a dotykový displej so 6,5-palcovou uhlopriečkou, ktorý bude odteraz súčasťou štandardného vybavenia. Zmeniť sa majú tiež materiály. V kabíne sa objavili odlišné dekoratívne obklady, no taktiež došlo na dvojfarebné čalúnenie sedadiel.

Mladá Boleslav ďalej spomína rozšírenie vybavenia o sledovanie mŕtveho uhla, ktoré upozorní vodiča aj pri cúvaní z parkovacieho miesta. Pribudne tiež automatické ovládanie diaľkových svetiel. Na ocot nezostali ani Simply Clever prvky, z ktorých je najslávnejšia nepochybne škrabka na ľad. Pomocou nej si bude po novom možné aj zmerať hĺbku dezénu obutia. Za príplatok bude možné vozidlo vybaviť zadnými USB portmi či obojstranným kobercom v kufri, kombi dostalo aj prenosné diódové svetlo.

Nárazníky českého automobilu prešli iba drobnou retušou 4 fotografií v galérii Nárazníky českého automobilu prešli iba drobnou retušou Zdroj: Škoda

Škoda si pri modernizácii bestselleru pripravila aj jedno nepríjemné prekvapenie týkajúce sa priaznivcov vznetových motorov. Po omladení so štítkom TDI nerátajte, z ponuky nafta kompletne vypadla. Dôvodom je nadchádzajúce sprísnenie emisných noriem. Fabia má byť dostupná výhradne s litrovými zážihovými trojvalcami: vyberať si bude možné z dvoch agregátov, z čoho oba ponúknu dvojicu rôznych naladení.

Test Škoda Fabia 1.0 TSI: Ozaj očakávaná?

Litrového motora sa netreba báť, českému autu dáva dostatočnú dynamiku a kultivovanosťou neurazí. Oproti predchodcovi je navyše úspornejší.

Základ naďalej vytvorí atmosférický variant dosahujúci maximálny výkon 44 kW (60 k), alternatívou k nemu má byť silnejší exemplár ponúkajúci 55 kW (75 k). Vyššie postavené pohonné jednotky už budú prepĺňané. Dobre známy turbomotor 1.0 TSI dosiahne naďalej 70 kW (95 k) alebo 81 kW (110 k), no prejde jednou technickou úpravou. Dostane totiž filter pevných častíc. Pri všetkých motoroch bude štandardom manuálna prevodovka, najsilnejší exemplár ponúkne ako alternatívu DSG.

Fabia sa modernizáciou v Ženeve rozlúči s naftovými motormi 4 fotografií v galérii Fabia sa modernizáciou v Ženeve rozlúči s naftovými motormi Zdroj: Škoda

V osvieženej podobe sa Škoda Fabia predvedie na marcovom autosalóne v Ženeve, do predaja príde počas ďalších mesiacov. Konkrétny dátum obchodného štartu nepoznáme. Tajomstvom zostávajú aj ceny, ktoré však pravdepodobne nečakajú žiadne zásadné zmeny. Na slovenskom trhu by sa hatchback v základnom vyhotovení mohol naďalej predávať od čosi vyše 9-tisíc eur.


Najnovšie články
Rýchla krádež: Mercedes zmizol za 20 sekúnd

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce

Moderné automobily sú plné asistenčných systémov, dostávajú sa už aj do najlacnejších modelov a čoskoro budú mnohé z nich povinnou výbavou. Používajú ich však...

Asistenčné systémy: Používajú ich vodiči?

Na záberoch zverejnených na sociálnych sieťach môžeme vidieť čierny a červený exemplár SUV, oba mali putovať do arabského sveta.

Cullinan: Prvé kusy už Rolls-Royce dodal
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×