Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Hyundai i30 Fastback: Imidž v hlavnej role

PRVÁ JAZDA Zaujímavo tvarovaný päťdverový variant prináša do segmentu čerstvý vietor a je príťažlivou alternatívou k tradičným kompaktom.
38 19 príspevkov 07.02.2018 / Marek Pokrývka

Kórejské automobilky prejavujú v ostatných rokoch skutočne veľké ambície. Vďaka kontinuálnemu pokroku stále lepšie konkurujú európskym či japonským producentom, no nezostávajú len pri nejakom doťahovaní sa. Len nedávno nás o tom v teste presvedčil Hyundai i30 N. Tento model sa môže smelo porovnávať s najlepšími hot-hatchmi, pričom láka aj na priaznivú cenu.

Modelovú rodinu Hyundai i30 rozšírila verzia Fastback 38 fotografií v galérii Modelovú rodinu Hyundai i30 rozšírila verzia Fastback Zdroj: Marek Pokrývka

Ostrá verzia kompaktu debutovala vlani spoločne s vyhotovením Fastback. To taktiež útočí na emócie, no trochu iným spôsobom. Namiesto adrenalínových nadšencov sa zameriava na milovníkov štýlu. Prináša originálne nakreslenú karosériu, ktorá konvenčné línie vymenila za klesajúcu strechu s vôňou kupé a zadok disponujúci výrazným spojlerom na veku kufra.

Hyundai ukázal i30 N a Fastback: Porazí Škodu?

Hyundai včera v Düsseldorfe predstavil dve prelomové novinky a my sme boli pritom. Majú byť najmä o emóciach a dizajne. Jedna z nich by však podľa mnohých mohla byť konkurenciou aj...

Imidžový variant je posledným členom rodiny aktuálnej í-tridsiatky. Hyundai nedávno spustil jeho predaj a postupne prináša prvé exempláre do obchodov. Na čo sa môžu zákazníci tešiť? To sme sa vybrali zisťovať na zahraničnú prezentáciu, kde sme s v novinkou absolvovali prvú jazdu.

Väčší štýl i batožinový priestor

Fastback vlani debutoval v nevýrazných šatách, vidieť sme mohli sivý a hnedý exemplár. Príťažlivé krivky karosérie v nich celkom nevynikli. Na medzinárodnom podujatí sme sa však zoznámili z odlišnými farbami, z ktorých vynikala najmä červená. Výrazný odtieň sa kórejskému vozidlu hodil. My sme mali k dispozícii auto s lakom označeným ako Clean Slate Blue, za čím sa skrýva veľmi jemná belasá.

V červenej farbe dobre vyniknú krivky kórejského vozidla 38 fotografií v galérii V červenej farbe dobre vyniknú krivky kórejského vozidla Zdroj: Hyundai

Od východiskového päťdverového modelu sa najmladší zástupca modelového radu odlišuje mierne prepracovanou maskou chladiča a nárazníkom, ktorý má inak tvarované vstupy vzduchu i diódové linky. Hlavnou hviezdou je však klesajúca strecha. Hyundai preto vozidlo označuje za kupé, čo je spolu s SUV snáď najtrendovejší výraz v automobilovom priemysle. No koncepčne ide o čistokrvný liftback. Dynamický ráz mu ale nemožno uprieť, okrem siluety ho zdôrazňuje aj drzo vystrčený oblúk zadného spojleru plynulo prechádzajúci do architektúry čiastočne diódových koncových svetiel.

Vnútorný priestor automobilu zostal vo veľkej miere zachovaný, spoza volantu nemožno variant karosérie nijak identifikovať. Pomôckou môžu byť akurát piktogramy na palubných displejoch. Ani z hľadiska vybavenia či materiálov nedošlo k žiadnym veľkým zmenám, no pribudlo napríklad kožené čalúnenie vínovej farby. Tento odtieň si v iných karosériách zvoliť nemožno.

Na hľadanie rozdielov treba ísť do zadnej časti kabíny. V nej cítiť efekt klesajúcej strechy, jej vinou sa priestor pre hlavu vzadu sediacich pasažierov o niekoľko centimetrov zmenšil. Človek s výškou 180 cm sa preto hlavou už oprie o stropné čalúnenie. Pred kolenami má rezervu pár centimetrov, veľký priestor na výrazné zosunutie sa do sedadla teda nie je. Pozitívne hodnotíme zachovanie presklenia. Pri viacerých autách tohto razenia býva vzadu tma, tu tomu zabraňuje aj malé tretie okienko.

Obeťou dizajnu je vyššia nákladná hrana batožinového priestoru 38 fotografií v galérii Obeťou dizajnu je vyššia nákladná hrana batožinového priestoru Zdroj: Hyundai

Kým miesto na zadných sedadlách úpravou tvaru karosérie jemne utrpelo, batožinovému priestoru tento proces prospel. V porovnaní s hatchbackom sa nafúkol. V základe ponúka 450 litrov, po sklopení zadných sedadiel je k dispozícii dovedna 1 351 l. Pozitívom je veľký vstupný otvor. Nevýhodou zasa vysoko položená nákladová hrana, ktorá padla za obeť dizajnu.

Tichý štvorvalec a tuhšie pruženie

Okrem vzhľadu vyčnieva Fastback z modelového radu aj svojou paletou motorov. Hyundai ponúka pre doterajšiu dvojicu karosérii identický zoznam technických verzií (výnimkou je model i30 N), ale v novinke ich počet výrazne okresal. Zatiaľ obsahuje výhradne benzínové agregáty. Základ tvorí litrový trojvalec s výkonom 88 kW (120 k), drahšou voľbou je štvorvalec 1.4 T-GDI dosahujúci 103 kW (140 k). Naftová alternatíva s maximom 100 kW (136 k) by mala ponuku rozšíriť časom.

Päťdverový liftback má zatiaľ výhradne benzínové motory 38 fotografií v galérii Päťdverový liftback má zatiaľ výhradne benzínové motory Zdroj: Marek Pokrývka

Štandard obsahuje šesťstupňovú mechanickú prevodovku, pri silnejšom variante si však možno doplatiť za dvojspojku so siedmimi stupňami. My sme si vyskúšali exemplár bez tejto príplatkovej opcie. Manuálu sme už v minulosti vyčítali ekonomicky orientované prevody, ktoré svojou nadmernou dĺžkou trochu brzdia elán motora. Odlišná karoséria na tom nič nezmenila.

Benzínovému štvorvalcu napriek tomu sila nechýba, pôsobí veľmi pružne a kompaktu prepožičiava viac než postačujúcu dynamiku. No jeho hlavnou silnou stránkou je kultivovanosť. Nízkou úrovňou hluku i pokojným chodom vyniká, medzi neprémiovými zástupcami nižšej strednej triedy obzvlášť. Pri záťaži pritom dáva o sebe vedieť tlmeným synteticky znejúcim zvukom.

Na ceste sa novinka správa prakticky rovnako ako hatchback 38 fotografií v galérii Na ceste sa novinka správa prakticky rovnako ako hatchback Zdroj: Hyundai

Pohonný reťazec nás nijako neprekvapil, nakoľko neprešiel pre Fastback žiadnymi zmenami. Iné časti techniky ale áno. Päťdverová novinka disponuje v porovnaní s východiskovým variantom jemne športovejším nastavením podvozka: má o 5 milimetrov menšiu svetlú výšku a pruženie tuhšie o 15%, k tomu navyše výrobca pribalil aj strmšie riadenie . Výsledok? Podľa automobilky je tento model viac orientovaný na jazdnú dynamiku, no subjektívne sme vykonané zmeny nijak zásadne nepocítili. Vynikli by asi len pri reálnom spoločnom porovnaní dvoch vyhotovení.

Test Hyundai i30 N: Najlepší Nováčik?

Nová divízia kórejskej značky štartuje veľkolepo, jej prvý sériový produkt sa smelo môže rovnať s ostrieľanými nabrúsenými hatchbackmi.

Kórejské vozidlo sa na prvý dojem správa prakticky rovnako ako štandardný hatchback, teda veľmi dobre. Disponuje vyváženými jazdnými vlastnosťami. Našimi rukami prešiel model postavený na osemnástkach, ktoré sa k celkovému vzhľadu dobre hodia. Nižší profil obutia však prináša o niečo horšie filtrovanie nerovností. Kvalitný zahraničný asfalt daný efekt výrazne obmedzil, na slovenských cestách bude rozdiel nepochybne výraznejší.

Vyššie modely stoja ako kombi

Tretia generácia typu i30 môže svojimi kvalitami plnohodnotne konkurovať zavedeným kompaktom, ale Hyundai sa s týmto statusom odmietol uspokojiť. Spustil preto dvojaký útok. Ostrým modelom N sa rozhodol infiltrovať medzi najlepšie hot-hatche a vyhotovením Fastback prináša do segmentu čerstvý vietor. Ide o príťažlivú alternatívu k tradičným kompaktom.

Základná cena verzie Fastback u nás dosahuje 17 390 eur 38 fotografií v galérii Základná cena verzie Fastback u nás dosahuje 17 390 eur Zdroj: Marek Pokrývka

Zaujímavo tvarovaný päťdverový variant vznikol podľa receptu, v ktorom bol v hlavnej role imidž. Trendovo tvarovaná zadná časť s drzo integrovaným spojlerom dáva í-tridsiatke šťavu. Klesajúca strecha síce ubrala pár centimetrov z miesta nad hlavami zadných pasažierov, no úpravy zároveň priniesli väčší batožinový priestor. Jazdnými vlastnosťami sa novinka viac orientuje na dynamiku.

Slovenskí záujemcovia si tento model môžu objednávať od začiatku roka. Nemôžu sa pritom nechať odradiť štandardnou základnou cenou, ktorá u nás dosahuje až 17 390 eur. Celoplošný bonus 1 500 eur ju dostáva pod 16-tisícovú hranicu. Oproti ostatným karosériám je suma citeľne vyššia, čo však vychádza zo silnejšieho motora i lepšieho najnižšieho vybavenia. Vyššie modely stoja rovnako ako kombi. To je síce praktickejšie, no podstatne menej štýlové než zaujímavý liftback.


Najnovšie články
Porovnanie elektroáut: Ktoré vás dovezie ďalej?

Vystrelenie elektromobilu smerom k červenej planéte inšpirovalo francúzsku pobočku značky, z Elona Muska si uťahuje úsmevnou reklamou.

Škoda predbehla Teslu v misii na Mars

Rusko je pre nemecké automobilky stále atraktívny a nevzdali sa ho ani počas niekoľko rokov trvajúceho prepadu. BMW je ďalším koncernom, ktorý tam plánuje...

BMW sa Ruska nevzdalo, postaví tam nový závod

Kompakt štvrtej generácie predvádza dynamickú siluetu, predné svetlá s LED architektúrou a športovo štylizované vyhotovenie ST Line.

Nový Ford Focus celkom bez maskovania

Mercedes-Benz zmodernizoval svoju triedu C. Vizuálnej stránky sa facelift výrazne nedotkol, no prináša dvojicu obrazoviek a viaceré technológie.

Céčko bude odteraz jazdiť aj autonómne

Po decembrovom poklese sa v Európe v januári opäť oživil predaj vozidiel. Najväčší nárast zaznamenali Španielsko a Nemecko a január bol veľmi pozitívny najmä...

V januári bodovali najmä francúzske značky

Od klasického modelu sa kupé Iacocca Silver Edition odlišuje čistými líniami. Predávaný exemplár má kompresor a doposiaľ nenajazdil ani 800 kilometrov.

Do dražby sa chystá výnimočný Mustang
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×