Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Pravda o elektroautách: Aký je ich reálny dojazd?

FOTO
Fakt, že deklarovaná a reálna spotreba paliva sa odlišujú viac než by majiteľom vozidiel mohlo byť milé, je známy už dlho. O tom, že podobný neduh sa týka aj elektromobilov, však zatiaľ veľa ľudí nevie. Preklepli sme dojazd 8 elektrických modelov.
25 163 príspevkov 07.02.2018 / Filip Kadlečík

Problému, ktorý aktuálne sužuje výrobcov automobilov, sme sa venovali už niekoľkokrát. Viaceré automobilky kvôli zlému nastaveniu testovacích kritérií uvádzajú pri jednotlivých agregátoch omnoho nižšiu spotrebu, než s nimi šoféri dosahujú v reálnej premávke. Na druhú stranu si netreba robiť ilúzie, výrobcom tento stav extrémne neprekáža.

Až na jeden model je každý z týchto elektromobilov dostupný aj na našom trhu 25 fotografií v galérii Až na jeden model je každý z týchto elektromobilov dostupný aj na našom trhu Zdroj: AUTO BILD

Práve naopak, kto by nechcel svoj produkt legálne predávať s lepšími parametrami, než je schopný skutočne dosiahnuť? Nepotešilo nás, keď sme už pri prvom kontakte s elektomobilmi zistili, že tento neduh sa nevyhýba ani im. Reálny dojazd bezemisných vozidiel môže byť aj o 50% nižší, než deklaruje ten-ktorý výrobca.

Volkswagen e-Up by podľa údajov automobilky mal na jedno nabitie prejsť 160 km, v skutočnosti však môže mať problém aj s ôsmimi desiatkami kilometrov. Potvrdil to aj test našich kolegov z nemeckého AUTO BILDu, ktorí si do parády vzali osem populárnych elektroáut a dôsledne preverili ich dojazd.

>>> Kompletný prehľad modelov nájdete v galérii <<<

Medzi testovanými vozidlami okrem Volkswagenu e-Up nechýbal Smar ForTwo, Nissan e-NV200 Evalia, Kia Soul EV, Hyundai Ioniq Electric, Volkswagen e-Golf, Renault Zoe a Opel Ampera-e. Z pohľadu papierových predpokladov bol favoritom práve posledný menovaný, ktorý by pri plne nabitých akumulátoroch mal prejsť 520 kilometrov.

8. miesto: Volkswagen e-Up ponúka výkon 60 kW (82 k). Elektrická pohonná sústava ho rozbehne na maximálnu rýchlosť na úrovni 130 km/h. Kapacita batérií dosahuje hodnotu 18,7 kWh. 25 fotografií v galérii 8. miesto: Volkswagen e-Up ponúka výkon 60 kW (82 k). Elektrická pohonná sústava ho rozbehne na maximálnu rýchlosť na úrovni 130 km/h. Kapacita batérií dosahuje hodnotu 18,7 kWh. Zdroj: AUTO BILD

Nemci pri testovaní spotreby všetkých automobilov využívali zhodnú metodiku. Trasa zahŕňa 18 km jazdy v meste, 43 diaľničných kilometrov a 92 km strávených na vidieku. Celková dĺžka teda presahuje 140 kilometrov. Vonkajšia teplota pri testovaní dosahovala 5°C, klimatizácia fungovala v režime Auto a nastavená bola na 21°C. AUTO BILD sa nevyhol ani vyhrievaniu sedadiel (maximálne 20 minút na 1. úrovni). Je dôležité povedať, že každé elektroauto bolo pred jazdou plne dobité a zahriate na rovnakú teplotu.

Najväčší klamári: Reálna vs. udávaná spotreba

Už dlhé roky sa ťahá situácia, v ktorej papierové údaje o spotrebe zväčša ani zďaleka nezodpovedajú realite. Pozrite si zoznam vozidiel, pri ktorých sa tieto hodnoty líšia najvýraznejšie. Ako je...

Zvolená trasa a nízka teplota boli pre elektromobily drsnou skúškou. Na diaľnici ich dojazd pri tempe 130 km/h klesá nevídanou rýchlosťou. Nepomáha im ani teplota na úrovni 5°C, kapacita ich batérií je vtedy nižšia aj o desiatky percent a ďalšie percentuálne body ukrajuje aj potreba vyhrievania či kúrenia. Cez leto by ich dojazd bol určite omnoho vyšší, kto si však kupuje auto za desaťtisíce, aby v ňom jazdil len v dobrom počasí?


Najnovšie články
V Škode sa schyľuje k štrajku

Seat sa dnes chystá odhaliť viacero detailov o svojej novej značke. My sa na veľkej slávnosti zúčastníme naživo a zjavne tam nebude chýbať ani ostrá Cupra...

Prvá Cupra odhalená: 200-koňová Ibiza?

Od svojho príbuzného sa nemecký reprezentant odlišuje prednou časťou, lakovanými nárazníkmi, diskami kolies či volantom.

Opel Combo francúzske gény neskrýva

Toyota zvoláva desaťtisíce pickupov pre dva problémy, ktoré môžu mať pri nehode vážne dôsledky alebo dokonca nehodu spôsobiť.

Toyota zvoláva tisíce pickupov

Nabrúsené kupé ponesie prívlastok, ktorý v taliančine označuje pretekársku trať. Jeho tvary evidentne diktovalo prúdenie vzduchu.

Ferrari 488 Pista: Na okruhu ako doma

Elektromobil merajúci 5,11 metra má natiahnutú siluetu, obrovské kolesá a batériu s kapacitou 111 kWh. Stačiť má až na 665 kilometrov bez dobíjania.

Rodinu Volkswagen I.D. rozšíri liftback

Toyota pripravuje elektromotory, ktoré vyžadujú až o polovicu menej vzácnych kovov. Dôvodom sú obavy z nedostatku surovín, keďže automobilky rozširujú ponuku...

Toyota obmedzí vzácne kovy v e-autách
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×