Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Pravda o elektroautách: Aký je ich reálny dojazd?

FOTO
Fakt, že deklarovaná a reálna spotreba paliva sa odlišujú viac než by majiteľom vozidiel mohlo byť milé, je známy už dlho. O tom, že podobný neduh sa týka aj elektromobilov, však zatiaľ veľa ľudí nevie. Preklepli sme dojazd 8 elektrických modelov.
25 163 príspevkov 07.02.2018 / Filip Kadlečík

Problému, ktorý aktuálne sužuje výrobcov automobilov, sme sa venovali už niekoľkokrát. Viaceré automobilky kvôli zlému nastaveniu testovacích kritérií uvádzajú pri jednotlivých agregátoch omnoho nižšiu spotrebu, než s nimi šoféri dosahujú v reálnej premávke. Na druhú stranu si netreba robiť ilúzie, výrobcom tento stav extrémne neprekáža.

Až na jeden model je každý z týchto elektromobilov dostupný aj na našom trhu 25 fotografií v galérii Až na jeden model je každý z týchto elektromobilov dostupný aj na našom trhu Zdroj: AUTO BILD

Práve naopak, kto by nechcel svoj produkt legálne predávať s lepšími parametrami, než je schopný skutočne dosiahnuť? Nepotešilo nás, keď sme už pri prvom kontakte s elektomobilmi zistili, že tento neduh sa nevyhýba ani im. Reálny dojazd bezemisných vozidiel môže byť aj o 50% nižší, než deklaruje ten-ktorý výrobca.

Volkswagen e-Up by podľa údajov automobilky mal na jedno nabitie prejsť 160 km, v skutočnosti však môže mať problém aj s ôsmimi desiatkami kilometrov. Potvrdil to aj test našich kolegov z nemeckého AUTO BILDu, ktorí si do parády vzali osem populárnych elektroáut a dôsledne preverili ich dojazd.

>>> Kompletný prehľad modelov nájdete v galérii <<<

Medzi testovanými vozidlami okrem Volkswagenu e-Up nechýbal Smar ForTwo, Nissan e-NV200 Evalia, Kia Soul EV, Hyundai Ioniq Electric, Volkswagen e-Golf, Renault Zoe a Opel Ampera-e. Z pohľadu papierových predpokladov bol favoritom práve posledný menovaný, ktorý by pri plne nabitých akumulátoroch mal prejsť 520 kilometrov.

8. miesto: Volkswagen e-Up ponúka výkon 60 kW (82 k). Elektrická pohonná sústava ho rozbehne na maximálnu rýchlosť na úrovni 130 km/h. Kapacita batérií dosahuje hodnotu 18,7 kWh. 25 fotografií v galérii 8. miesto: Volkswagen e-Up ponúka výkon 60 kW (82 k). Elektrická pohonná sústava ho rozbehne na maximálnu rýchlosť na úrovni 130 km/h. Kapacita batérií dosahuje hodnotu 18,7 kWh. Zdroj: AUTO BILD

Nemci pri testovaní spotreby všetkých automobilov využívali zhodnú metodiku. Trasa zahŕňa 18 km jazdy v meste, 43 diaľničných kilometrov a 92 km strávených na vidieku. Celková dĺžka teda presahuje 140 kilometrov. Vonkajšia teplota pri testovaní dosahovala 5°C, klimatizácia fungovala v režime Auto a nastavená bola na 21°C. AUTO BILD sa nevyhol ani vyhrievaniu sedadiel (maximálne 20 minút na 1. úrovni). Je dôležité povedať, že každé elektroauto bolo pred jazdou plne dobité a zahriate na rovnakú teplotu.

Najväčší klamári: Reálna vs. udávaná spotreba

Už dlhé roky sa ťahá situácia, v ktorej papierové údaje o spotrebe zväčša ani zďaleka nezodpovedajú realite. Pozrite si zoznam vozidiel, pri ktorých sa tieto hodnoty líšia najvýraznejšie. Ako je...

Zvolená trasa a nízka teplota boli pre elektromobily drsnou skúškou. Na diaľnici ich dojazd pri tempe 130 km/h klesá nevídanou rýchlosťou. Nepomáha im ani teplota na úrovni 5°C, kapacita ich batérií je vtedy nižšia aj o desiatky percent a ďalšie percentuálne body ukrajuje aj potreba vyhrievania či kúrenia. Cez leto by ich dojazd bol určite omnoho vyšší, kto si však kupuje auto za desaťtisíce, aby v ňom jazdil len v dobrom počasí?


Najnovšie články
Chiron: Z továrne vyšiel kus s číslom 100

Tlakovanie pneumatík dokáže byť najmä pre neskúsených šoférov otravné. V prípade Nissanu sú obavy minulosťou, výrazne ich totiž uľahčuje.

Nissan: Dofukovanie gúm nikdy nebolo ľahšie

Odbory vstúpili do štrajkovej pohotovosti po tom, ako s vedením nevedeli zosúladiť predstavy o sume a percente zvýšenia. 

Odborári v trnavskej automobilke chcú štrajkovať

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×