Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Honda CR-V diesel: Rodina na prvom mieste

Aktuálna generácia už dosluhuje a Honda si pri tej príležitosti prichystala veľké cenové zvýhodnenie. Rodinné SUV môžete mať za atraktívnu cenu. Je však ešte stále konkurencieschopné? To odhalil test.
61 38 príspevkov 26.01.2018 / Filip Kadlečík

Štvrtá generácia Hondy CR-V to už má zrátané. Je to zrejmé už od novembra 2016, kedy na autosalóne v Los Angeles debutoval jej nástupca. Piate pokolenie je však zatiaľ určené len pre americký trh. My si na neho ešte chvíľu budeme musieť počkať. Pre nedočkavcov si však Japonci pripravili špeciálnu ponuku.

Elegantný dizajn CR-V starne veľmi decentne 61 fotografií v galérii Elegantný dizajn CR-V starne veľmi decentne Zdroj: Filip Kadlečík

Aktuálne ázijská automobilka ponúka svoje rodinné SUV v špeciálnej edícii Lifestyle Plus, ktorá je zdarma vybavená prvkami v hodnote 2 500 eur. Takáto zľava vôbec nie je zanedbateľná a z CR-V môže aj na sklonku jej kariéry spraviť konkurencieschopný model. Je to tak aj v skutočnosti?

Podarený dizajn nestarne

Na japonský dizajn sa Európania často pozerajú cez prsty. Východoázijské vozidlá bývajú pomerne uletené a do úplného štandardu nezapadá ani štvrté vydanie CR-V. Roky však dosvedčili, že jej športovo-elegantný exteriér starne veľmi pomaly a ešte stále vyzerá k svetu.

Zadná časť najviac prezrádza vek automobilu, aj tak je však stále pomerne moderná 61 fotografií v galérii Zadná časť najviac prezrádza vek automobilu, aj tak je však stále pomerne moderná Zdroj: Filip Kadlečík

V testovanej výbave Lifestyle Plus ju naviac skrášľoval prepracovaný predný i zadný nárazník vo vyhotovení Aero, spojler dverí batožinového priestoru či 18” zliatinové disky kolies. Decentná sivá metalíza sa podpísala pod elegantný dojem plynúci z vozidla. CR-V to napriek mohutným rozmerom a veku stále sekne.

Za “vrásky” modelu možno označiť najmä koncové svetlá. Tie sa spoliehajú výsostne na halogénové žiarovky, čo už dnes v tejto triede nie je štandardom. Za zmienku stojí aj množstvo chrómu, ktorým je variant Lifestyle Plus obsypaný. Modelu dodáva zaujímavý americký imidž a podčiarkuje proporcie jeho urastenej karosérie.

Nevadí, že interiér vek neskryje

Podobne ako napríklad v prípade Mitsubishi Outlander, aj Honda CR-V svoj vek prezrádza skôr v interiéri. Tu to však na rozdiel od konkurencie s tromi diamantmi nie je natoľko zreteľné a v podstate to vôbec neprekáža. Použité materiály sú totiž kvalitné a vďaka nim interiér aj po rokoch pôsobí hodnotným dojmom.

Interiér rozhodne nie je najmodernejší, je však veľmi vzdušný, priestranný a fuknčný 61 fotografií v galérii Interiér rozhodne nie je najmodernejší, je však veľmi vzdušný, priestranný a fuknčný Zdroj: Filip Kadlečík

Kritika by mohla smerovať ku volantu, ktorý by mohol mať o niečo širší veniec. Na druhú stranu, dámy určite ocenia jeho užší priemer - lepšie im padne do rúk. Inak je hlavný pracovný nástroj vodiča úplne v poriadku. Multifunkčné tlačidlá sú rozmiestnené logicky a pracuje sa s nimi dobre aj bez vizuálneho kontaktu.

Vek vozidla prezrádzajú aj budíky. Majú efektnú a prehľadnú koncepciu, palubný počítač umiestnený v centre rýchlomeru však už má svoj zenit za sebou. Jeho nedostatky však supluje tretí displej, ktorý konkurencia bežne nemáva. Nachádza sa nad obrazovkou infotainmentu a supluje moderné palubné počítače. Je možné prostredníctvom neho ovládať médiá či telefón, takže ani v tomto ohľade CR-V nezaostáva.

Malý displej umiestnený nad hlavnou obrazovkou tu supluje funkciu aktívneho palubného počítača 61 fotografií v galérii Malý displej umiestnený nad hlavnou obrazovkou tu supluje funkciu aktívneho palubného počítača Zdroj: Filip Kadlečík

Grafika infotainmentu je opäť mierne zastaralá, nejde však o žiadnu katastrofu. Najmä s prihliadnutím na fakt, že ponúka množstvo zaujímavých a (ne)potrebných (Kalkulačka v aute? To sa nevidí často!) aplikácií. Navigácia tu funguje bez zaváhania, systém nemá tendenciu zamŕzať, takže sa na prácu s ním sťažovať nemožno.

Test Honda CR-V: Zbohom, atmosféra!

Benzínový dvojliter pod kapotou japonského SUV síce neohúri dynamikou, no pri jazde je veľmi príjemný. Jeho spotreba pritom nie je žiadnou tragédiou.

Vyhovoval nám aj moderný volič automatickej prevodovky. Práca s ním chce trochu zvyku, ale po pár hodinách už všetko robíte úplne automaticky. Prítomnosť klasickej ručnej brzdy sa taktiež nedá hodnotiť inak než pozitívne. Balík Lifestyle Plus zahŕňa aj kožené sedadlá, ktoré nám tu vyslovene neprekážali. Pôsobia kvalitným dojmom a vyhrievanie reaguje rýchlo. Ich studený povrch vás teda nebude chladiť dlho ani počas zimy.

Obrovský priestor

CR-V má množstvo technologických asistentov, ktorými prekonáva aj lacnejšie no novšie modely iných automobiliek. Jej najväčšou devízou je však podľa nás praktickosť kabíny. Odkladacích priestorov je v nej habadej. Nestane sa teda, že by ste si nemali kam odložiť mobilný telefón, kávu či fľašu s vodou. Tento interiér ponúkne dostatok miesta aj pre všetky tri menované veci naraz a ešte mu zostane veľká rezerva.

Na zadných sedadlách je priestor ako v máloktorom SUV 61 fotografií v galérii Na zadných sedadlách je priestor ako v máloktorom SUV Zdroj: Filip Kadlečík Batožinový priestor ponúka takmer 600 litrov objemu a pravidelný tvar 61 fotografií v galérii Batožinový priestor ponúka takmer 600 litrov objemu a pravidelný tvar Zdroj: Filip Kadlečík

Pohodlné predné sedadlá sú veľkým benefitom, o komfort sa však nemusia báť ani cestujúci vzadu. Miesta majú ako v máloktorom inom SUV, aj priemerné postavy si tu môžu preložiť nohu cez nohu. Druhý rad je naviac až netradične široký a relatívne pohodlne sa tu odvezú aj traja dospelí. Svedčí o tom aj fakt, že CR-V je jedno z posledných áut, ktoré vedľa seba poskytuje šesticu Isofix úchytov.. Jedným dychom treba dodať, že prostredná sedačky musí byť skôr pre väčšie dieťa - viac než sedák tam asi nezmestíte.

Test Mitsubishi Outlander: Storočnica

Mitsubishi si nedávno pripravilo špeciálnu edíciu populárneho Outlandera. SUV oslavuje storočnicu značky atraktívnou cenovkou. Oplatí sa však do neho investovať v skutočnosti? Má svoje pre i proti.

Ohromná priestorová ponuka sa týka aj batožinového priestoru. Jeho základný objem je aj vo verzii 4x4 úctyhodných 589 litrov. Dôležité však je, že piate dvere sú veľké, nakladacia hrana takmer žiadna a kufor má súmerný tvar. Po zložení operadiel druhého radu sedadiel sa prepravná kapacita zväčší na 1669 litrov.

Silné biturbo a príjemný podvozok

Japonské automobily má väčšina motoristov, vrátane nás, asociované skôr s benzínovými agregátmi, ktoré sú známe svojimi parametrami a výdržou. Výnimka však potvrdzuje pravidlo, tento agregát naladený na 118 kW (160 k) nám v CR-V rozhodne neprekážal. Dvojica turbodúchadiel sa stará o prísun dostatočného výkonu počas celého spektra otáčiek motora a je to cítiť.

Diesel s biturbom naladený na 118 kW (160 k) sa nám veľmi páčil, vďaka nádrži s objemom 58 litrov a rozumnej spotrebe ponúkne bez väčšej snahy dojazd na úrovni 900 kilometrov 61 fotografií v galérii Diesel s biturbom naladený na 118 kW (160 k) sa nám veľmi páčil, vďaka nádrži s objemom 58 litrov a rozumnej spotrebe ponúkne bez väčšej snahy dojazd na úrovni 900 kilometrov Zdroj: Filip Kadlečík

Oficiálne rýchlenie z nula na sto za 10,6 sekundy nám po skúsenostiach s týmto autom príde ako podceňovanie. V skutočnosti pôsobí akoby na stovke bolo za 9 sekúnd. Krútiaci moment na úrovni 350 Nm sa pri prenose z motora na kolesá nestratí a najmä pri akcelerácii do 90 km/h auto zrýchľuje viac než ochotne. Problémom nie je ani klasické predbiehanie na okreskách.

Napriek rodinnej povahe dokáže byť japonské SUV až prekvapivo dynamické a to platí aj o podvozku. Honda sa nezaprela a CR-V jazdí tak, ako to od automobilov tejto značky očakávame. Menším nedostatkom sú akurát problémy, ktoré mu spôsobujú výraznejšie priečne nerovnosti. Tie sa do kabíny príležitostne prenesú v podobe silného buchnutia. Inak sa ale toto športovo-úžitkové vozidlo nemusíte báť ponaháňať - sklamať by vás nemalo.

Aj tento detail svedčí o rodinnej povahe automobilu - prídavné spätné zrkadlo, vďaka ktorému bude mať deti pod kontrolou aj vodič 61 fotografií v galérii Aj tento detail svedčí o rodinnej povahe automobilu - prídavné spätné zrkadlo, vďaka ktorému bude mať deti pod kontrolou aj vodič Zdroj: Filip Kadlečík

Netradičnú kubatúru a dvakrát prepĺňaný charakter motora ešte ozvláštňuje použitá prevodovka. Deväťstupňová klasika s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu však podobne ako agregát funguje veľmi dobre. Pri jazde radí rýchlo a rozumne, snaží sa pritom čo najviac využívať všetky prevodové stupne. Netreba sa však báť, jednotlivé preradenia citeľné nie sú.

Všimli sme si, že pri CR-V s deväťstupňom si treba dať poriadny pozor pri parkovaní. Ak totiž automobil odstavíte natesno, môže sa stať, že prídete do kontaktu s iným vozidlom a ani to nebude vaša chyba. V spojení s týmto automatom má pohonná sústava po zaradení “P” ešte veľkú vôľu a auto sa vie samovoľne posunúť aj o 10 cm.

Ťaží z prevodovky

Veľké SUV s dostatočným výkonom by podľa základnej logiky malo mať vysokú spotrebu. Aj tento neduh sa však Honde podarilo čiastočne eliminovať. CR-V si pri bežnej prevádzke v kombinovanom cykle vystačí s 6,6 l nafty na 100 km. Vzhľadom na jeho rozmery a dynamiku ide o viac než slušnú hodnotu. Podľa papierov by spotreba mala dosahovať 5,3 l/100 km, to však v realite považujeme skôr za zbožné prianie značky.

Full-LED sa tu zatiaľ nekoná, Xenóny s automatickým vyrovnávaním sklonu a ostrekovačmi však svietia viac než obstojne 61 fotografií v galérii Full-LED sa tu zatiaľ nekoná, Xenóny s automatickým vyrovnávaním sklonu a ostrekovačmi však svietia viac než obstojne Zdroj: Filip Kadlečík

Na diaľnici si CR-V každých 100 kilometrov z nádrže cucne 7,2 l paliva, v meste je to ešte o 0,2 l viac. Pri pokojnej jazde vidieckou krajinou apetít klesne približne na 5,3 l/100 km. O adekvátnu spotrebu sa okrem efektivity prepĺňaného štvorvalca stará aj deväťstupňový automat. V meste radí pomerne často, pričom ôsmi a deviaty prevodový stupeň už sú poriadne dlhé a k slovu sa dostanú skôr konštantnom tempe nad 90 km/h.

Cenou neurazí

CR-V ako taká cenovkou začína na hodnote 19 790 eur. Pri japonských automobilkách býva zvykom, že z výbavy si moc nenavyberáte, tu však platí opak. Vyhotovenie Lifestyle Plus, ktoré obsahuje výbavu v hodnote 2 500 eur zdarma, začína na čiastke 30 009 eur.

Test Subaru Forester XT: Pocta tradíciám SUV

Subaru ako také má imidž automobilky, ktorá vyrába drsné a spoľahlivé autá. Forester je pritom jedným zo základných kameňov európskeho úspechu. Platí pre neho to isté, alebo ide o bežné SUV, ktoré...

Testovacia Honda mala najvýkonnejší dostupný agregát, pohon všetkých kolies a deväťstupňový automat. Z hľadiska pohonnej sústavy ide o absolútny vrchol ponuky. Cena sa napriek tomu udržala na rozumnej hodnote 33 099 eur. V porovnaní s podobne rozmernou konkurenciou ide o rozumnú čiastku, Japonci ňou vzhľadom na ponúkaný produkt rozhodne neprestrelili.

Rodina na prvom mieste

Nie každé SUV sa dá bez zaváhania označiť za rodinné. CR-V si však tento titul zaslúži bez akejkoľvek debaty. Pripomína nám časy, keď ešte boli v móde minivany, presne taká praktická totiž táto Honda je. Ponúka bezpečie, pohodlie, priestor a navyše aj dostatočnú dynamiku.

Vynikajúce rodinné auto sa nestratí ani v teréne - doma je síce na ceste, ale blato ho nevystraší 61 fotografií v galérii Vynikajúce rodinné auto sa nestratí ani v teréne - doma je síce na ceste, ale blato ho nevystraší Zdroj: Filip Kadlečík

Trojica úchytov Isofix na zadných sedadlách sa už dnes nevidí často a aj vďaka tomu CR-V ponúka kombináciu vlastností, akými sa nemôže pochváliť zďaleka každý model. Aj po rokoch je relatívne moderná, z hľadiska technológií dokonca ani príliš nezaostáva. Táto Honda starne s gráciou, jej atraktivitu ešte zvyšuje zaujímavá cena.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 597 cm3
Max. výkon
118 kW/160 k
pri otáčkach
4 000/min
Max. krútiaci moment
350 Nm
pri otáčkach
2 000/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
9-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 605 mm
Šírka
1 820 mm
Výška
1 685 mm
Rázvor náprav
2 630 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 794 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 869 kg
Užitočná hmotnosť
406 kg
Celková hmotnosť
2 200 kg
Objem batožinového priestoru
589/1 669 l
Objem palivovej nádrže
58 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
197 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,6 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
6,0 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,9 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,3 l/100 km
Mesto - počas testu
7,4 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,2 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,3 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
139 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 19 790 €
Základná cena verzie
od 30 009 €
Cena testovaného exemplára
33 099 €

Najnovšie články
Pravda o stáčaní km: 20 populárnych jazdeniek

Novinka má rozmermi tesne podliezť klasický Tiguan, predávať sa bude pravdepodobne výhradne na čínskom trhu.

Tharu: Volkswagen pripravuje ďalšie SUV

Omladená verzia SUV vyrábaného aj v Žiline prichádza s odlišnými svetlami, nárazníkmi či volantom. Hlavnou novinkou je sústava EcoDynamics+.

Kia Sportage: Bestseller prešiel faceliftom

Po minuloročnom uvedení na autosalóne v Šanghaji by malo SUV z francúzskej dielne koncom tohto roka zaútočiť aj na európske trhy. V čele útoku bude najsilnejší...

Citroën C5 Aircross prichádza na starý kontinent

Najväčšie plány má aktuálne Škoda Auto, ktorá už v Indii pôsobí. Vlani dodala zákazníkom na tamojšom trhu 17 400 vozidiel.

České automobilky investujú v Indii

Rumunská firma ACF Track vystrojila populárne SUV gumenými pásmi, hlavnou nevýhodou tejto úpravy je cena.

Dacia Duster ako tank do ťažkého terénu

K zníženiu dochádza po obchodnom spore medzi Trumpovou administratívou a čínskymi predstaviteľmi, v ktorom však v posledných dňoch prišlo k uvoľneniu.

Čína zníži clo na dovoz áut z 25 % na 15 %
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×