Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford chce z Ruska vyvážať autá do EÚ

Ford v súčasnosti ťaží zo zotaveniu ruského automobilového trhu a rastúceho záujmu o jeho modely, najmä však o SUV a vany. Ford chce začať vyvážať autá aj do Európy.
22.01.2018 / Soňa Zverková

Vďaka zotaveniu ruského automobilového trhu sú tamojšie fabriky Fordu vyťažené, no spoločnosť stále zvažuje vývoz vozidiel aj do Európy. Zvýšenie počtu exportných trhoch považuje automobilka nielen za spôsob zvýšenia životaschopnosti svojich tovární, ale aj za cestu, ktorou by sa v budúcnosti vyhla prerušeniu výroby.

Ford počas poklesu ruského trhu vyvážal autá do Bieloruska a Kazachstanu, no teraz hľadá nové exportné príležitosti. Ako pre portál Automotive News Europe povedal výkonný riaditeľ Fordu Sollers Adil Širinov, kvalita áut vyrobených v Rusku je dostatočne dobrá, aby sa uplatnili aj u náročných zákazníkov v Európe. Navyše mnohí z jeho dodávateľov v Rusku medzičasom vyvážajú svoje diely aj do jeho európskych fabrík. Ako príklad Širinov uviedol tureckého dodávateľa Coskunoz, ktorý posiela časti karosérie EcoSport do rumunskej továrne Fordu.

Ford ohlásil vstup medzi elektrické SUV

Elektromobil má byť dielom špeciálneho tímu Edison. Výrobca preň vzkriesi označenie Mach 1, premiéru avizuje na rok 2020.

Ruský trh nových vozidiel dosiahol historický rekord 2,93 milióna kusov v roku 2012 a bol na najlepšej ceste prekonať Nemecko ako najväčšieho európskeho trhu. V dôsledku poklesu cien ropy a sankcií pre konflikt na Ukrajine sa však v roku 2016 predaj prepadol na 1,42 milióna. Ford v rekordnom roku 2012 predal v Rusku len zhruba 130 000 áut a vlani jeho predaj medziročne vzrástol o 18 percent na 50 360 vozidiel.

Jeho ruská dcéra Ford Sollers chce v Jelabuge vytvoriť 600 nových pracovných miest a zaviesť šesťdňový pracovný týždeň, aby pokryl dopyt po SUV a vanoch. Na druhej strane tieto nové miesta sčasti nahradia tie, ktoré zmizli počas krízových rokov. A hoci by sa predaj Fordu zotavil na úroveň z roka 2012, jeho tri továrne by i tak zápasili s nadbytočnou kapacitou.

Ford vo svojich troch továrňach v Jelabuge, Petrohrade a Naberežnom vyrába modely Kuga, Explorer, EcoSport, Fiesta, Focus, Mondeo a Transit. Automobilka je v Rusku stále stratová, no v tomto očakáva zisk, najmä vďaka rastúcemu záujmu o SUV a vany.


Najnovšie články
Volvo V60 akoby z oka vypadlo bratovi

Nemecké mestá aj politici chcú vo veľkom zakazovať vjazdy dieselových vozidiel. Zabudli na veľmi dôležitý faktor: políciu. Práve tá by totiž mala kontrolovať...

Nemecká polícia: Zákazy dieselov sú nereálne

Ropné trhy sú stále rozkolísané, doterajší vývoj skôr nahráva peňaženkám motoristov. Táto situácia sa však môže veľmi rýchlo zmeniť.

Benzín a nafta: Budeme opäť tankovať lacnejšie?

Renaultu sa minulý rok neuveriteľne darilo. Jeho prevádzkový zisk dosiahol najvyššiu úroveň v histórii automobilky. Nemalou mierou sa pod tento úspech podpísal...

Renault má za sebou rekordný rok

Hoci Volkswagen neustále zápasí s dôsledkami emisnej aféry, jeho predaj sa postupne zotavuje. Dokazuje to aj rekordný január, ktorý koncern označil za najlepší...

VW zažil najlepší január vo svojej histórii

Stavba repliky je častokrát lacnejšia než kúpa pôvodného originálu. Pod karosériou tohto starého Volva sa skrýva ostré BMW M3 generácie E36. Prestavba však má...

Netradičná premena: M3 skrytá pod Volvom

KLEBETY TÝŽDŇA Audi pripravuje model S6, Hyundai začal testovať ostrý Fastback N a do Ženevy príde reinkarnácia kupé Lancia Stratos.

Príťažlivý Peugeot 508 a oživený Stratos
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×