Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford chce z Ruska vyvážať autá do EÚ

Ford v súčasnosti ťaží zo zotaveniu ruského automobilového trhu a rastúceho záujmu o jeho modely, najmä však o SUV a vany. Ford chce začať vyvážať autá aj do Európy.
22.01.2018 / Soňa Zverková

Vďaka zotaveniu ruského automobilového trhu sú tamojšie fabriky Fordu vyťažené, no spoločnosť stále zvažuje vývoz vozidiel aj do Európy. Zvýšenie počtu exportných trhoch považuje automobilka nielen za spôsob zvýšenia životaschopnosti svojich tovární, ale aj za cestu, ktorou by sa v budúcnosti vyhla prerušeniu výroby.

Ford počas poklesu ruského trhu vyvážal autá do Bieloruska a Kazachstanu, no teraz hľadá nové exportné príležitosti. Ako pre portál Automotive News Europe povedal výkonný riaditeľ Fordu Sollers Adil Širinov, kvalita áut vyrobených v Rusku je dostatočne dobrá, aby sa uplatnili aj u náročných zákazníkov v Európe. Navyše mnohí z jeho dodávateľov v Rusku medzičasom vyvážajú svoje diely aj do jeho európskych fabrík. Ako príklad Širinov uviedol tureckého dodávateľa Coskunoz, ktorý posiela časti karosérie EcoSport do rumunskej továrne Fordu.

Ford ohlásil vstup medzi elektrické SUV

Elektromobil má byť dielom špeciálneho tímu Edison. Výrobca preň vzkriesi označenie Mach 1, premiéru avizuje na rok 2020.

Ruský trh nových vozidiel dosiahol historický rekord 2,93 milióna kusov v roku 2012 a bol na najlepšej ceste prekonať Nemecko ako najväčšieho európskeho trhu. V dôsledku poklesu cien ropy a sankcií pre konflikt na Ukrajine sa však v roku 2016 predaj prepadol na 1,42 milióna. Ford v rekordnom roku 2012 predal v Rusku len zhruba 130 000 áut a vlani jeho predaj medziročne vzrástol o 18 percent na 50 360 vozidiel.

Jeho ruská dcéra Ford Sollers chce v Jelabuge vytvoriť 600 nových pracovných miest a zaviesť šesťdňový pracovný týždeň, aby pokryl dopyt po SUV a vanoch. Na druhej strane tieto nové miesta sčasti nahradia tie, ktoré zmizli počas krízových rokov. A hoci by sa predaj Fordu zotavil na úroveň z roka 2012, jeho tri továrne by i tak zápasili s nadbytočnou kapacitou.

Ford vo svojich troch továrňach v Jelabuge, Petrohrade a Naberežnom vyrába modely Kuga, Explorer, EcoSport, Fiesta, Focus, Mondeo a Transit. Automobilka je v Rusku stále stratová, no v tomto očakáva zisk, najmä vďaka rastúcemu záujmu o SUV a vany.


Najnovšie články
VW je naďalej európskou trhovou jednotkou

Automobilke Hyundai sa na poli SUV darí, Tucson patrí medzi predajné hviezdy aj na Slovensku, Santa Fe dostáva novú generáciu. Teraz Kórea do ohňa prilieva...

Jazda s SUV Hyundai: Nástup silnej trojice

Japonské vozidlo dostalo početnú sadu prvkov vyrobených z uhlíkových vlákien, úprava vyjde na približne 10-tisíc eur.

Larte Design: Karbónový šat pre kupé Q60

Slováci stále kupujú nové autá, v júni však predaj mierne klesol. Medzi osobnými autami stále dominuje tradičná trojica Škoda, VW a Hyundai.

Slováci stále najviac obľubujú Škodu

Po druhej generácii elektromobilu Nissan absolvovala testy dvojica noviniek Ford a Volvo, obe získali perfektné hodnotenia.

Euro NCAP: Päť hviezd pre Focus aj XC40

Hoci emisná aféra stojí Volkswagen nemalé peniaze, jeho víťazné ťaženie to nezastavilo. V prvom polroku zlomil svoj predchádzajúci rekord v počte predaných áut.

VW má za sebou rekordný polrok

Britský superšport poháňa 3,5-litrový šesťvalec Ford EcoBoost, automobilka hovorí o maxime na úrovni 404 kW (550 k).

Noble M500: Angličan s americkým srdcom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×