Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Chieftain: Britská klasika s modernou DNA

Vyrábať repliky klasických automobilov je v poslednom čase populárna záležitosť. Takémuto procesu sa nevyhol ani klasický Range Rover.
8 20.01.2018 / Redakcia AUTO BILD

Vlajková loď firmy Land Rover je už dlhé roky jedným z najvyhľadávanejších prémiových SUV. No zatiaľ čo staršie generácie predstavovali kompromis medzi terénnym a luxusným vozidlom, tie moderné začali byť zamerané skôr na imidž a maximálne pohodlie. Nie každému však takáto zmena lahodí. Niektorí motoristi by omnoho viac uvítali „pravý“ Range Rover a práve pre nich je tu firma Jensen International Automotive.

Chieftain má hranatý dizajn pôvodných typov Range Rover 8 fotografií v galérii Chieftain má hranatý dizajn pôvodných typov Range Rover Zdroj: Jensen International Automotive

Spoločnosť venujúca sa najmä renováciám a prestavbám kedysi slávneho typu Interceptor má pre fanúšikov starého britského SUV riešenie. Vzala totiž platformu donedávna vyrábaného typu Discovery 3 a obliekla ju do karosérie prvej generácie typu Range Rover. Tú v niekoľkých detailoch upravila. Ide napríklad o blatníky, z dôvodu prítomnosti širších náprav museli dostať veľké nadstavce. Vyplnené sú klasicky štylizovanými trojlúčovými diskami. V porovnaní s originálom majú väčší priemer, no presné číslo nepoznáme.

Defender: Vzkriesenie s osemvalcom

Britská automobilka prináša špeciálnu edíciu legendy, ktorá zaujme svojou technickou stránkou i mastnou cenovkou.

Nie je to však iba o hranatom vzhľade klasiky. Firma si dala záležať aj na ostatných častiach vozidla, komplexnou prestavbou prešiel aj interiér. Vo vnútri nájdeme množstvo krémovej kože, v kontraste s čiernou. Do retro palubovky zasadili Angličania navigačný systém, avšak zachovali jej pôvodný dizajn. Nezmenili ani dvojramenný volant či tlačidlá pripomínajúce poistky. No upravený je napríklad volič prevodovky a najmä stred palubnej dosky, objavil sa tam totiž dotykový displej multimediálneho systému obsahujúceho navigáciu.

Do retro palubovky zasadila firma moderný navigačný systém 8 fotografií v galérii Do retro palubovky zasadila firma moderný navigačný systém Zdroj: Jensen International Automotive

Aby nebolo modernej DNA málo, pod kapotu repliky klasického SUV Range Rover sa nasťahoval poriadny motor. Prekvapujúco nemá britský pôvod. Autori projektu si požičali od amerického koncernu General Motors 6,2-litrový osemvalec LSA, ktorý štandardne poháňa Cadillac CTS-V. Agregát produkuje výkon 415 kW (564 k) a krútiaci moment 764 Nm. O plynulý prenos sily sa stará šesťstupňový automat, pohodlie zabezpečuje nastaviteľný vzduchový podvozok a nechýbajú ani silné brzdy. Cenu vozidla nepoznáme.


Najnovšie články
Chiron: Z továrne vyšiel kus s číslom 100

Tlakovanie pneumatík dokáže byť najmä pre neskúsených šoférov otravné. V prípade Nissanu sú obavy minulosťou, výrazne ich totiž uľahčuje.

Nissan: Dofukovanie gúm nikdy nebolo ľahšie

Odbory vstúpili do štrajkovej pohotovosti po tom, ako s vedením nevedeli zosúladiť predstavy o sume a percente zvýšenia. 

Odborári v trnavskej automobilke chcú štrajkovať

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×