Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Fabia: Kráľ slovenského trhu sa zmení

Zmodernizovaná verzia tuzemského bestselleru sa ukáže na autosalóne v Ženeve. Okrem dizajnových zmien možno čakať aj technické úpravy.
1 61 príspevkov 18.01.2018 / Marek Pokrývka

Na jeseň uplynuli tri roky od uvedenia aktuálnej generácie typu Fabia, ktorým česká automobilka valcuje predajné rebríčky. U nás sa dlhodobo drží na prvej priečke. Kráľ slovenského trhu si svoju pozíciu chce udržať, preto sa onedlho zmení. Škoda avizuje jeho polčasový facelift. Plachtu z omladeného vozidla stiahne na jar, no už teraz naznačuje skicou jeho vzhľad.

Škoda Fabia nedostane rozdelené svetlomety ako väčší brat

Zmodernizovaná verzia tuzemského bestselleru sa ukáže na autosalóne v Ženeve, ktorý svoje brány otvorí pre novinárov dňa 6. marca. Na výstavisku predvedie Fabia svoju modernejšiu tvár. Ako môžeme vidieť na dizajnovej skici, zástupca segmentu B dostane upravenú kapotu s výraznou líniou vedúcou od A-stĺpikov k modifikovanej maske chladiča. Rovnaký tvar má aj aktuálna Octavia.

Predný gril dostal skosené vrchné rohy, ktoré priamo nadväzujú na prepracované svetlomety. Ich kontroverzné rozdelenie v štýle väčšieho brata sa nekoná. Reflektory zostávajú jednoliate, ale majú nahnevanejší výzor. Navyše môžu byť kompletne diódové. LED technológia sa objaví aj v zadných jednotkách, očakávať možno tiež retuš nárazníkov či diskov kolies. Zásahom sa určite nevyhne ani interiér. Pravdepodobne sa dotknú multimediálneho systému, Škoda zatiaľ oficiálne spomína akurát ďalšie praktické riešenia spadajúce pod balík Simply Clever.

Prekvapenie: Škoda pripravuje ďalšie SUV

Novinka s označením Kamiq svojou vizážou pripomína súrodencov. Odhalená je v predstihu, premiéru má absolvovať na autosalóne v Pekingu.

Okrem dizajnových a interiérových zmien možno čakať aj technické úpravy, české servery napríklad skloňujú možnosť stopky pre naftový motor 1.4 TDI. Vznetovou alternatívou by namiesto neho mohol byť 1,6-litrový agregát s jedným piestom navyše. Gro ponuky však budú nepochybne naďalej tvoriť trojvalce, najmä prepĺňaný zážihový agregát 1.0 TSI dostupný v dvoch naladeniach. To drahšie by mohlo po facelifte dosahovať rovnakých 85 kW (115 k) ako v prípade typu Octavia. No zatiaľ ide len o špekulácie, bližšie informácie sa dozvieme až časom.


Najnovšie články
Volvo V60 akoby z oka vypadlo bratovi

Nemecké mestá aj politici chcú vo veľkom zakazovať vjazdy dieselových vozidiel. Zabudli na veľmi dôležitý faktor: políciu. Práve tá by totiž mala kontrolovať...

Nemecká polícia: Zákazy dieselov sú nereálne

Ropné trhy sú stále rozkolísané, doterajší vývoj skôr nahráva peňaženkám motoristov. Táto situácia sa však môže veľmi rýchlo zmeniť.

Benzín a nafta: Budeme opäť tankovať lacnejšie?

Renaultu sa minulý rok neuveriteľne darilo. Jeho prevádzkový zisk dosiahol najvyššiu úroveň v histórii automobilky. Nemalou mierou sa pod tento úspech podpísal...

Renault má za sebou rekordný rok

Hoci Volkswagen neustále zápasí s dôsledkami emisnej aféry, jeho predaj sa postupne zotavuje. Dokazuje to aj rekordný január, ktorý koncern označil za najlepší...

VW zažil najlepší január vo svojej histórii

Stavba repliky je častokrát lacnejšia než kúpa pôvodného originálu. Pod karosériou tohto starého Volva sa skrýva ostré BMW M3 generácie E36. Prestavba však má...

Netradičná premena: M3 skrytá pod Volvom

KLEBETY TÝŽDŇA Audi pripravuje model S6, Hyundai začal testovať ostrý Fastback N a do Ženevy príde reinkarnácia kupé Lancia Stratos.

Príťažlivý Peugeot 508 a oživený Stratos
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×