Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Fabia: Kráľ slovenského trhu sa zmení

Zmodernizovaná verzia tuzemského bestselleru sa ukáže na autosalóne v Ženeve. Okrem dizajnových zmien možno čakať aj technické úpravy.
1 46 príspevkov 18.01.2018 / Marek Pokrývka

Na jeseň uplynuli tri roky od uvedenia aktuálnej generácie typu Fabia, ktorým česká automobilka valcuje predajné rebríčky. U nás sa dlhodobo drží na prvej priečke. Kráľ slovenského trhu si svoju pozíciu chce udržať, preto sa onedlho zmení. Škoda avizuje jeho polčasový facelift. Plachtu z omladeného vozidla stiahne na jar, no už teraz naznačuje skicou jeho vzhľad.

Škoda Fabia nedostane rozdelené svetlomety ako väčší brat

Zmodernizovaná verzia tuzemského bestselleru sa ukáže na autosalóne v Ženeve, ktorý svoje brány otvorí pre novinárov dňa 6. marca. Na výstavisku predvedie Fabia svoju modernejšiu tvár. Ako môžeme vidieť na dizajnovej skici, zástupca segmentu B dostane upravenú kapotu s výraznou líniou vedúcou od A-stĺpikov k modifikovanej maske chladiča. Rovnaký tvar má aj aktuálna Octavia.

Predný gril dostal skosené vrchné rohy, ktoré priamo nadväzujú na prepracované svetlomety. Ich kontroverzné rozdelenie v štýle väčšieho brata sa nekoná. Reflektory zostávajú jednoliate, ale majú nahnevanejší výzor. Navyše môžu byť kompletne diódové. LED technológia sa objaví aj v zadných jednotkách, očakávať možno tiež retuš nárazníkov či diskov kolies. Zásahom sa určite nevyhne ani interiér. Pravdepodobne sa dotknú multimediálneho systému, Škoda zatiaľ oficiálne spomína akurát ďalšie praktické riešenia spadajúce pod balík Simply Clever.

Prekvapenie: Škoda pripravuje ďalšie SUV

Novinka s označením Kamiq svojou vizážou pripomína súrodencov. Odhalená je v predstihu, premiéru má absolvovať na autosalóne v Pekingu.

Okrem dizajnových a interiérových zmien možno čakať aj technické úpravy, české servery napríklad skloňujú možnosť stopky pre naftový motor 1.4 TDI. Vznetovou alternatívou by namiesto neho mohol byť 1,6-litrový agregát s jedným piestom navyše. Gro ponuky však budú nepochybne naďalej tvoriť trojvalce, najmä prepĺňaný zážihový agregát 1.0 TSI dostupný v dvoch naladeniach. To drahšie by mohlo po facelifte dosahovať rovnakých 85 kW (115 k) ako v prípade typu Octavia. No zatiaľ ide len o špekulácie, bližšie informácie sa dozvieme až časom.


Najnovšie články
Chiron: Z továrne vyšiel kus s číslom 100

Tlakovanie pneumatík dokáže byť najmä pre neskúsených šoférov otravné. V prípade Nissanu sú obavy minulosťou, výrazne ich totiž uľahčuje.

Nissan: Dofukovanie gúm nikdy nebolo ľahšie

Odbory vstúpili do štrajkovej pohotovosti po tom, ako s vedením nevedeli zosúladiť predstavy o sume a percente zvýšenia. 

Odborári v trnavskej automobilke chcú štrajkovať

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×