Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Predaj áut v EÚ sa konečne zotavil

Počas finančnej krízy v rokoch 2008 a 2009 predaj áut v EÚ výrazne klesol. Minulý rok bol preto pre európsky trh rekordný: prvýkrát po desiatich rokoch sa vrátil na úroveň spred krízy.
18.01.2018 / TASR

Predaj áut v Európskej únii vzrástol v roku 2017 nad 15 miliónov. Nad túto hranicu sa tak dostal prvýkrát za posledných 10 rokov. Uviedlo to v stredu Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA).

Podľa ACEA sa v EÚ predalo vlani 15,1 milióna áut. Oproti roku 2016 to znamená rast o 3,4 percenta. Predtým sa 15-miliónovú úroveň podarilo prekonať v roku 2007, keď sa v EÚ predalo celkovo 15,9 milióna vozidiel. Po nástupe svetovej finančnej krízy v roku 2008 predaj klesal až na 11,8 milióna áut v roku 2013. V ďalších rokoch sa však trh s novými autami začal opätovne zotavovať.

Najvýraznejší rast predaja zaznamenali v roku 2017 v Taliansku a Španielsku, kde nové registrácie vzrástli o 7,9 percenta, respektíve o 7,7 percenta. Vo Francúzsku sa predaj áut vlani zvýšil o 4,7 percenta a v Nemecku o 2,7 percenta.

Naopak, v Británii predaj áut v minulom roku klesol o 5,7 percenta. Výsledok predstavuje prvý celoročný pokles predaja vozidiel na tomto trhu za posledných šesť rokov. Dôvodom je neistota súvisiaca s pripravovaným odchodom krajiny z Európskej únie.

Čo sa týka posledného mesiaca minulého roka, predaj áut v EÚ klesol. Decembrový pokles dosiahol 4,9 percenta, pod čo sa do veľkej miery podpísal fakt, že minuloročný december mal o jeden pracovný deň menej než december 2016. Predaje klesli na takmer všetkých európskych trhoch, až na Španielsko. V tejto krajine sa predaj áut v poslednom mesiaci minulého roka medziročne zvýšil o 6,2 percenta. Výrazný pokles opäť zaznamenala Británia. Podľa ACEA klesol predaj na tomto trhu oproti decembru 2016 o 14,4 percenta.

Pozíciu najväčšej automobilky si udržal nemecký Volkswagen s 23,6-percentným podielom na trhu. Zlepšila sa pozícia francúzskej spoločnosti PSA, pod ktorú patria značky Peugeot, Citroën a DS. Jej podiel na trhu sa zvýšil z 8,9 percenta na 15 percent. Firmu nahor posunulo minuloročné prevzatie značiek Opel a Vauxhall od automobilky General Motors. Na 3. mieste sa umiestnila ďalšia francúzska spoločnosť Renault s 12,7-percentným podielom na trhu.

(TASR)


Najnovšie články
V Škode sa schyľuje k štrajku

Seat sa dnes chystá odhaliť viacero detailov o svojej novej značke. My sa na veľkej slávnosti zúčastníme naživo a zjavne tam nebude chýbať ani ostrá Cupra...

Prvá Cupra odhalená: 200-koňová Ibiza?

Od svojho príbuzného sa nemecký reprezentant odlišuje prednou časťou, lakovanými nárazníkmi, diskami kolies či volantom.

Opel Combo francúzske gény neskrýva

Toyota zvoláva desaťtisíce pickupov pre dva problémy, ktoré môžu mať pri nehode vážne dôsledky alebo dokonca nehodu spôsobiť.

Toyota zvoláva tisíce pickupov

Nabrúsené kupé ponesie prívlastok, ktorý v taliančine označuje pretekársku trať. Jeho tvary evidentne diktovalo prúdenie vzduchu.

Ferrari 488 Pista: Na okruhu ako doma

Elektromobil merajúci 5,11 metra má natiahnutú siluetu, obrovské kolesá a batériu s kapacitou 111 kWh. Stačiť má až na 665 kilometrov bez dobíjania.

Rodinu Volkswagen I.D. rozšíri liftback

Toyota pripravuje elektromotory, ktoré vyžadujú až o polovicu menej vzácnych kovov. Dôvodom sú obavy z nedostatku surovín, keďže automobilky rozširujú ponuku...

Toyota obmedzí vzácne kovy v e-autách
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×