Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Predaj áut v EÚ sa konečne zotavil

Počas finančnej krízy v rokoch 2008 a 2009 predaj áut v EÚ výrazne klesol. Minulý rok bol preto pre európsky trh rekordný: prvýkrát po desiatich rokoch sa vrátil na úroveň spred krízy.
18.01.2018 / TASR

Predaj áut v Európskej únii vzrástol v roku 2017 nad 15 miliónov. Nad túto hranicu sa tak dostal prvýkrát za posledných 10 rokov. Uviedlo to v stredu Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA).

Podľa ACEA sa v EÚ predalo vlani 15,1 milióna áut. Oproti roku 2016 to znamená rast o 3,4 percenta. Predtým sa 15-miliónovú úroveň podarilo prekonať v roku 2007, keď sa v EÚ predalo celkovo 15,9 milióna vozidiel. Po nástupe svetovej finančnej krízy v roku 2008 predaj klesal až na 11,8 milióna áut v roku 2013. V ďalších rokoch sa však trh s novými autami začal opätovne zotavovať.

Najvýraznejší rast predaja zaznamenali v roku 2017 v Taliansku a Španielsku, kde nové registrácie vzrástli o 7,9 percenta, respektíve o 7,7 percenta. Vo Francúzsku sa predaj áut vlani zvýšil o 4,7 percenta a v Nemecku o 2,7 percenta.

Naopak, v Británii predaj áut v minulom roku klesol o 5,7 percenta. Výsledok predstavuje prvý celoročný pokles predaja vozidiel na tomto trhu za posledných šesť rokov. Dôvodom je neistota súvisiaca s pripravovaným odchodom krajiny z Európskej únie.

Čo sa týka posledného mesiaca minulého roka, predaj áut v EÚ klesol. Decembrový pokles dosiahol 4,9 percenta, pod čo sa do veľkej miery podpísal fakt, že minuloročný december mal o jeden pracovný deň menej než december 2016. Predaje klesli na takmer všetkých európskych trhoch, až na Španielsko. V tejto krajine sa predaj áut v poslednom mesiaci minulého roka medziročne zvýšil o 6,2 percenta. Výrazný pokles opäť zaznamenala Británia. Podľa ACEA klesol predaj na tomto trhu oproti decembru 2016 o 14,4 percenta.

Pozíciu najväčšej automobilky si udržal nemecký Volkswagen s 23,6-percentným podielom na trhu. Zlepšila sa pozícia francúzskej spoločnosti PSA, pod ktorú patria značky Peugeot, Citroën a DS. Jej podiel na trhu sa zvýšil z 8,9 percenta na 15 percent. Firmu nahor posunulo minuloročné prevzatie značiek Opel a Vauxhall od automobilky General Motors. Na 3. mieste sa umiestnila ďalšia francúzska spoločnosť Renault s 12,7-percentným podielom na trhu.

(TASR)


Najnovšie články
Pravda o stáčaní km: 20 populárnych jazdeniek

Novinka má rozmermi tesne podliezť klasický Tiguan, predávať sa bude pravdepodobne výhradne na čínskom trhu.

Tharu: Volkswagen pripravuje ďalšie SUV

Omladená verzia SUV vyrábaného aj v Žiline prichádza s odlišnými svetlami, nárazníkmi či volantom. Hlavnou novinkou je sústava EcoDynamics+.

Kia Sportage: Bestseller prešiel faceliftom

Po minuloročnom uvedení na autosalóne v Šanghaji by malo SUV z francúzskej dielne koncom tohto roka zaútočiť aj na európske trhy. V čele útoku bude najsilnejší...

Citroën C5 Aircross prichádza na starý kontinent

Najväčšie plány má aktuálne Škoda Auto, ktorá už v Indii pôsobí. Vlani dodala zákazníkom na tamojšom trhu 17 400 vozidiel.

České automobilky investujú v Indii

Rumunská firma ACF Track vystrojila populárne SUV gumenými pásmi, hlavnou nevýhodou tejto úpravy je cena.

Dacia Duster ako tank do ťažkého terénu

K zníženiu dochádza po obchodnom spore medzi Trumpovou administratívou a čínskymi predstaviteľmi, v ktorom však v posledných dňoch prišlo k uvoľneniu.

Čína zníži clo na dovoz áut z 25 % na 15 %
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×