Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Predaj áut v EÚ sa konečne zotavil

Počas finančnej krízy v rokoch 2008 a 2009 predaj áut v EÚ výrazne klesol. Minulý rok bol preto pre európsky trh rekordný: prvýkrát po desiatich rokoch sa vrátil na úroveň spred krízy.
18.01.2018 / TASR

Predaj áut v Európskej únii vzrástol v roku 2017 nad 15 miliónov. Nad túto hranicu sa tak dostal prvýkrát za posledných 10 rokov. Uviedlo to v stredu Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA).

Podľa ACEA sa v EÚ predalo vlani 15,1 milióna áut. Oproti roku 2016 to znamená rast o 3,4 percenta. Predtým sa 15-miliónovú úroveň podarilo prekonať v roku 2007, keď sa v EÚ predalo celkovo 15,9 milióna vozidiel. Po nástupe svetovej finančnej krízy v roku 2008 predaj klesal až na 11,8 milióna áut v roku 2013. V ďalších rokoch sa však trh s novými autami začal opätovne zotavovať.

Najvýraznejší rast predaja zaznamenali v roku 2017 v Taliansku a Španielsku, kde nové registrácie vzrástli o 7,9 percenta, respektíve o 7,7 percenta. Vo Francúzsku sa predaj áut vlani zvýšil o 4,7 percenta a v Nemecku o 2,7 percenta.

Naopak, v Británii predaj áut v minulom roku klesol o 5,7 percenta. Výsledok predstavuje prvý celoročný pokles predaja vozidiel na tomto trhu za posledných šesť rokov. Dôvodom je neistota súvisiaca s pripravovaným odchodom krajiny z Európskej únie.

Čo sa týka posledného mesiaca minulého roka, predaj áut v EÚ klesol. Decembrový pokles dosiahol 4,9 percenta, pod čo sa do veľkej miery podpísal fakt, že minuloročný december mal o jeden pracovný deň menej než december 2016. Predaje klesli na takmer všetkých európskych trhoch, až na Španielsko. V tejto krajine sa predaj áut v poslednom mesiaci minulého roka medziročne zvýšil o 6,2 percenta. Výrazný pokles opäť zaznamenala Británia. Podľa ACEA klesol predaj na tomto trhu oproti decembru 2016 o 14,4 percenta.

Pozíciu najväčšej automobilky si udržal nemecký Volkswagen s 23,6-percentným podielom na trhu. Zlepšila sa pozícia francúzskej spoločnosti PSA, pod ktorú patria značky Peugeot, Citroën a DS. Jej podiel na trhu sa zvýšil z 8,9 percenta na 15 percent. Firmu nahor posunulo minuloročné prevzatie značiek Opel a Vauxhall od automobilky General Motors. Na 3. mieste sa umiestnila ďalšia francúzska spoločnosť Renault s 12,7-percentným podielom na trhu.

(TASR)


Najnovšie články
Porovnanie elektroáut: Ktoré vás dovezie ďalej?

Vystrelenie elektromobilu smerom k červenej planéte inšpirovalo francúzsku pobočku značky, z Elona Muska si uťahuje úsmevnou reklamou.

Škoda predbehla Teslu v misii na Mars

Rusko je pre nemecké automobilky stále atraktívny a nevzdali sa ho ani počas niekoľko rokov trvajúceho prepadu. BMW je ďalším koncernom, ktorý tam plánuje...

BMW sa Ruska nevzdalo, postaví tam nový závod

Kompakt štvrtej generácie predvádza dynamickú siluetu, predné svetlá s LED architektúrou a športovo štylizované vyhotovenie ST Line.

Nový Ford Focus celkom bez maskovania

Mercedes-Benz zmodernizoval svoju triedu C. Vizuálnej stránky sa facelift výrazne nedotkol, no prináša dvojicu obrazoviek a viaceré technológie.

Céčko bude odteraz jazdiť aj autonómne

Po decembrovom poklese sa v Európe v januári opäť oživil predaj vozidiel. Najväčší nárast zaznamenali Španielsko a Nemecko a január bol veľmi pozitívny najmä...

V januári bodovali najmä francúzske značky

Od klasického modelu sa kupé Iacocca Silver Edition odlišuje čistými líniami. Predávaný exemplár má kompresor a doposiaľ nenajazdil ani 800 kilometrov.

Do dražby sa chystá výnimočný Mustang
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×