Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Lexus naznačuje svoju druhú vlajkovú loď

Koncept crossoveru LF-1 Limitless láka pohľady dynamickou siluetou, originálnym dizajnom i honosne spracovaným interiérom.
55 17.01.2018 / Marek Pokrývka

Športovo-úžitkové automobily hrajú v ostatných rokoch čoraz významnejšiu rolu. Prémiové značky dokonca donútili k tomu, aby prehodnotili tradičnú pozíciu limuzín na špičke svojich portfólií. V tomto smere urobilo zásadný krok napríklad Audi. Otvorene hovorí o tom, že pripravovaný typ Q8 bude stáť na vrchole ponuky po boku sedanu A8. Obdobný proces evidentne čaká aj Lexus.

Lexus LF-1 Limitless sa pravdepodobne dočká realizácie 55 fotografií v galérii Lexus LF-1 Limitless sa pravdepodobne dočká realizácie Zdroj: Lexus

Na detroitskom autosalóne ukázala dcéra Toyoty štúdiu, ktorou naznačuje svoju druhú vlajkovú loď. Jej debut ohlásila ešte v decembri. Koncept nesúci anglické označenie LF-1 Limitless napĺňa predpoklady, ide o honosný crossover s dynamicky tvarovanou karosériou. Zaujme netradične dlhou prednou kapotou i nápadne klesajúcou presklenou strechou zakončenou rozdeleným spojlerom.

Okrem svojej siluety láka Lexus pohľady aj originálnym dizajnom, ktorý naznačuje ďalšie štylistické pokračovanie japonskej spoločnosti. Jeho krivky načrtlo kalifornské štúdio. Autori podobnosť tvarov karosérie s fľašou coly a hovoria tiež o roztavenom kove s ostrými hranami tradičného japonského meča. Inšpiráciu pri svojej tvorbe evidentne hľadali kade-tade.

Crossover prerastá na dĺžku hranicu piatich metrov 55 fotografií v galérii Crossover prerastá na dĺžku hranicu piatich metrov Zdroj: Lexus

Vzhľad veľkého crossoveru je dosť netradičný.  Obrovskú masku chladiča s charakteristickým motívom presýpacích hodín nedopĺňajú klasické združené svetlomety, ale prepojené diódové línie zakomponované do ostrých hrán predného nárazníka. Vzadu im sekunduje LED linka tiahnuca sa cez celú šírku karosérie. Bočné partie sú pomerne jednoduché, vďaka prítomnosti zapustených kľučiek a drobných kamier namiesto spätných zrkadiel ešte viac vynikajú kolesá s priemerom 22 palcov.

Lexus pripravuje svoje najluxusnejšie SUV

Na detroitskom autosalóne predvedie prémiová divízia automobilky Toyota koncept, ktorý bude údajne ochutnávkou jej druhej vlajkovej lode.

Lexus LF-1 Limitless stojí na pôdoryse s rozmermi 5 014 x 1 968 mm a má rázvor náprav s dĺžkou 2 974 milimetrov. Týmito rozmermi je zhruba na úrovni sériového typu LX570. V porovnaní s hranatým obrom však má omnoho nižšie postavenú strechu, výška štúdie totiž len tesne presahuje hranicu 160 centimetrov. Aj vďaka tomu pôsobí vozidlo pomerne dynamicky.

Originálna je najmä predná časť japonského konceptu 55 fotografií v galérii Originálna je najmä predná časť japonského konceptu Zdroj: Lexus

Od spomínaného produktu sa koncept zásadne odlišuje aj architektúrou interiéru. Zabudnite na tri rady sedadiel, kabína obsahuje honosné sedadlá pre štyroch pasažierov. Vnútorné plochy sú pokryté špičkovými materiálmi. Okrem kože či kovu medenej farby sa vnútro LF-1 vyznačuje použitím diódovej imitácie nočnej oblohy a tiež množstvom displejov. Dovedna sme ich narátali až deväť.

Priamo pred vodičom sa nachádza šesť obrazoviek. Jedna tvorí prístrojový panel, ďalšia je centrom multimediálneho systému, dve nahrádzajú spätné zrkadlá a pár nižšie položených sklenených plôch supluje tlačidlá. Vzadu sediaci pasažieri majú pred sebou dva ďalšie „televízory“ umiestnené na chrbte predných kresiel. Displej sa nachádza aj na centrálnom tuneli, slúži na ovládanie teploty či multimédií.

Pred vodičom sa nachádzať šesť rôznych obrazoviek 55 fotografií v galérii Pred vodičom sa nachádzať šesť rôznych obrazoviek Zdroj: Lexus

Samozrejmosťou sú početné moderné technológie, vrátane schopností autonómnej jazdy či pokročilej navigácie označenej automobilkou za štvorrozmernú. O vnútornostiach štúdie sme sa nedozvedeli nič konkrétne. Na stole je viacero verzií, Lexus spomína klasický hybridný pohon, variant plug-in, rýdzu elektrinu i palivové články. Technika asi dostane jasnejšie kontúry až s príchodom sériovej verzie. Tú síce výrobca priamo nepotvrdil, všetko však nasvedčuje plánom na príchod druhej vlajkovej lode.


Najnovšie články
Chiron: Z továrne vyšiel kus s číslom 100

Tlakovanie pneumatík dokáže byť najmä pre neskúsených šoférov otravné. V prípade Nissanu sú obavy minulosťou, výrazne ich totiž uľahčuje.

Nissan: Dofukovanie gúm nikdy nebolo ľahšie

Odbory vstúpili do štrajkovej pohotovosti po tom, ako s vedením nevedeli zosúladiť predstavy o sume a percente zvýšenia. 

Odborári v trnavskej automobilke chcú štrajkovať

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×