Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mustang Bullitt ožíva na 50. narodeniny

VIDEO
Špeciálny variant osemvalcového kupé má vyšší výkon, hutný zvuk pripomínajúci originál a množstvo dizajnových špecifík.
20 17.01.2018 / Marek Pokrývka

Neodmysliteľnou súčasťou severoamerickej automobilovej kultúry je Ford Mustang. Sen mnohých vodičov sa počas desaťročí objavil nespočetnekrát na striebornom plátne, pričom asi najvýraznejšie sa do histórie zapísali exempláre použité v tituloch 60 sekúnd (najmä v modernej verzii z roku200 ) a Bullittov prípad. Shelby GT500 známe z prvého menovaného filmu ako Eleanor absolvovalo len pred niekoľkými dňami vzkriesenie vďaka nezávislej firme. Na detroitskom autosalóne sa ho dočkalo aj druhé kupé, namiesto repliky veterána však ide o výnimočnú verziu aktuálnej generácie ikony.

Mustang Bullitt vzdáva hold vozidlu zo slávneho filmu 20 fotografií v galérii Mustang Bullitt vzdáva hold vozidlu zo slávneho filmu Zdroj: Ford

O ďalšej kapitole príbehu Mustang Bullitt sa začalo hovoriť nedávno, na internete sa totiž objavili amatérske fotky vozidla zachytené počas tvorby oficiálnych materiálov. Tie rozprúdili kolotoč klebiet. Medzinárodná výstava známa pod skratkou NAIAS im dala oficiálny rámec. Vďaka tomu vieme, že nejde len o nejakú bežnú edíciu vyznačujúcu sa farbami či lepším vybavením. Ide prakticky o celkom samostatne stojaci model.

Kultový Mustang Eleanor opäť v predaji

Málo známa spoločnosť Fusion Motor Company získala povolenie na stavbu nezameniteľného svalovca, no cena komplexnej repliky je mastná.

Nová verzia je nadstavbou vyhotovenia GT Premium a štandardne obsahuje balík Performance. Pod kapotou sa teda nachádza päťlitrový benzínový osemvalec. Oproti klasike je trochu silnejší, vďaka výkonu 349 kW (475 k) a krútiacemu momentu dokáže kupé vyvinúť tempo 263 km/h. Motor je skombinovaný výhradne s manuálnou prevodovkou. Vyznačuje sa prepracovaným prívodom vzduchu využívajúcim komponenty z variantu Shelby GT350, upravenou riadiacou jednotkou a aktívnym výfukovým systémom, ktorý má svojím hutným zvukom pripomínať originál zo 60. rokov.

Na pôvodný automobil odkazuje lak i dizajn kolies 20 fotografií v galérii Na pôvodný automobil odkazuje lak i dizajn kolies Zdroj: Ford

Na ikonické filmové auto odkazuje Bullitt aj charakteristickým tmavozeleným lakom Dark Highlands, ku ktorému je ako alternatíva ponúkaná čierna farba Shadow. Tmavý finiš má aj vnútro devätnásťpalcových diskov kolies s typickým päťlúčovým dizajnom a strieborným lemom. V ráfikoch sú viditeľné červené strmene bŕzd Brembo. Vizuálnu stránku špeciálneho variantu dolaďuje modifikovaná maska chladiča bez loga Mustang, niekoľko pochrómovaných detailov či čierny povrch výfukových komínov.

Namiesto štandardného označenia verzie GT je uprostred zadného čela kruhový symbol Bullitt, ktorý zdobí aj kožený volant. Okrem toho nechýba ani na uvítacej obrazovke štandardne dodávaného digitálneho prístrojového panela. Radiaca páka disponuje neodmysliteľnou hlavicou pripomínajúcou bielu biliardovú guľu, čalúnenie je prešívané zelenou niťou.

Medzi charakteristické prvky patrí hlavica radiacej páky 20 fotografií v galérii Medzi charakteristické prvky patrí hlavica radiacej páky Zdroj: Ford

Zákazníci môžu siahnuť po troch príplatkoch: adaptívnom podvozku MagneRide, kožou čalúnených anatomických sedadlách Recaro a elektronickom balíku obsahujúcom navigáciu spolu so sledovaním mŕtveho uhla, lepším ozvučením či pamäťou pre sedadlá i zrkadlá.

Ceny zatiaľ automobilka nespresnila, dozvieme sa ich až neskôr. Na domácom trhu sa predaj špeciálu má začať počas letných mesiacov. Momentálne nie je okrem kúpnej sumy jasné ani to, či chce Ford výrobu limitovať a či uvidíme Mustang Bullitt v obchodoch na európskom kontinente.

Po boku debutanta sa v Detroite objavilo pôvodné kupé 20 fotografií v galérii Po boku debutanta sa v Detroite objavilo pôvodné kupé Zdroj: Ford

Osemvalcové kupé ožíva na 50. narodeniny originálu, ktorý sa v Detroite objavil po boku debutanta. Na pódium prišlo jedno z dvoch vozidiel použitých pri nakrúcaní slávnej detektívky. Za jeho volantom teda kedysi sedel samotný Steve McQueen, ostatných 40 rokov je vzácnym majetkom zberateľov. Aktuálnym vlastníkom ikony z roku 1968 je istý Sean Kiernan. Predať zeleného veterána sa nechystá, aj keď jeho hodnotu odhadujú odborníci na 4 milióny dolárov (asi 3,3 mil. eur).


Najnovšie články
Volvo V60 akoby z oka vypadlo bratovi

Nemecké mestá aj politici chcú vo veľkom zakazovať vjazdy dieselových vozidiel. Zabudli na veľmi dôležitý faktor: políciu. Práve tá by totiž mala kontrolovať...

Nemecká polícia: Zákazy dieselov sú nereálne

Ropné trhy sú stále rozkolísané, doterajší vývoj skôr nahráva peňaženkám motoristov. Táto situácia sa však môže veľmi rýchlo zmeniť.

Benzín a nafta: Budeme opäť tankovať lacnejšie?

Renaultu sa minulý rok neuveriteľne darilo. Jeho prevádzkový zisk dosiahol najvyššiu úroveň v histórii automobilky. Nemalou mierou sa pod tento úspech podpísal...

Renault má za sebou rekordný rok

Hoci Volkswagen neustále zápasí s dôsledkami emisnej aféry, jeho predaj sa postupne zotavuje. Dokazuje to aj rekordný január, ktorý koncern označil za najlepší...

VW zažil najlepší január vo svojej histórii

Stavba repliky je častokrát lacnejšia než kúpa pôvodného originálu. Pod karosériou tohto starého Volva sa skrýva ostré BMW M3 generácie E36. Prestavba však má...

Netradičná premena: M3 skrytá pod Volvom

KLEBETY TÝŽDŇA Audi pripravuje model S6, Hyundai začal testovať ostrý Fastback N a do Ženevy príde reinkarnácia kupé Lancia Stratos.

Príťažlivý Peugeot 508 a oživený Stratos
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×