Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-AMG: Silné medvede s iskrou

Kupé-sedan disponuje vo verzii 53 šesťvalcom s dvomi formami prepĺňania a elektrickým dopingom, identické vnútornosti sa dostali aj do triedy E.
36 4 príspevky 17.01.2018 / Marek Pokrývka

Po predstavení tretej generácie typu CLS z novembra minulého roka na seba nenechala dlho čakať ani športová odroda. Na autosalóne v Detroite predstavila divízia Mercedes-AMG model CLS 53, ktorý doplnili rovnakou technikou vybavené dvojdverové varianty triedy E. Ich pohonná jednotka prvýkrát využije pomoc elektrickej energie v podobe mikrohybridného systému EQ Boost známeho z verzie CLS 450.

Krátko po premiére prichádza CLS-ko vo verzii Mercedes-AMG 36 fotografií v galérii Krátko po premiére prichádza CLS-ko vo verzii Mercedes-AMG Zdroj: Mercedes-AMG

Pod kapotou vyhotovenia CLS 53 (a identicky označených variantov E Coupé/E Cabriolet) sa nachádza trojlitrový radový šesťvalec osadený dvomi formami prepĺňania: klasickým turbodúchadlom a elektrickým kompresorom. Benzínový agregát vďaka tomu v základe dosahuje výkon 320 kW (435 k) a krútiaci moment 520 Nm. Iskru medveďovi dodáva malý elektromotor, ktorý k špičkovým hodnotám pridáva 16 kW (22 k) a 250 Nm. Navyše prináša ešte plynulejší nástup sily.

Tento elektrický doping umožní CLS-ku vystreliť z pokoja na 100 km/h za 4,5 sekundy. S plynom na podlahe sa ručička tachometra zastaví až na úrovni 270 km/h. Cieľom použitia hybridnej technológie pritom bolo nielen zväčšenie bicepsov, ale tiež zníženie emisií a spotreby paliva. Automobilka uvádza kombinovanú hodnotu apetítu na úrovni 8,5 litra na 100 kilometrov.

Elektrický doping motora vychádza zo 48-voltového okruhu 36 fotografií v galérii Elektrický doping motora vychádza zo 48-voltového okruhu Zdroj: Mercedes-AMG

Výkon bude štandardne prenášaný prostredníctvom 9-stupňovej automatickej prevodovky na všetky štyri kolesá, pričom pohon 4Matic+ vie silu rozdeľovať variabilne. Momentálnu náladu môže dať vodič najavo prostredníctvom výberu z piatich módov jazdy: Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual. Tie sa následne postarajú o nastavenie vzduchového podvozka, odozvy plynového pedála či reakcie riadenia.

Mercedes-Benz CLS: Kompletné informácie

Nemecký kupé-sedan dostal pomerne kontroverzný dizajn, interiér pripomínajúci triedu E a úvodnú ponuku s tromi radovými šesťvalcami.

Silný kupé-sedan CLS 53 príde do predaja s limitovanou verziou Edition 1, v ktorej má športový nádych zdôrazňovať aj interiér. Ten bude odetý do čiernej kože nappa doplnenej detailmi medenej farby. Štandardne je farebné a materiálové vyhotovenie vecou vkusu majiteľa.

Okrem typu CLS dostali verziu 53 aj dvojdverové modely triedy E 36 fotografií v galérii Okrem typu CLS dostali verziu 53 aj dvojdverové modely triedy E Zdroj: Mercedes-AMG

Okrem hybridného pohonu sa nový model odlišuje od súrodencov aj maskou chladiča s odlišnou výplňou a dvojitou priečkou obsahujúcou logo AMG. Špecifické sú disky kolies i štyri výfukové koncovky s okrúhlym tvarom, ktorý Mercedes aktuálne nepoužíva. Tieto prvky prebrali spolu so spojlerom na veku kufra aj modely E53 Coupé a Cabriolet. Na cenovky noviniek s hybridnými vnútornosťami si ešte musíme počkať. 


Najnovšie články
V Škode sa schyľuje k štrajku

Seat sa dnes chystá odhaliť viacero detailov o svojej novej značke. My sa na veľkej slávnosti zúčastníme naživo a zjavne tam nebude chýbať ani ostrá Cupra...

Prvá Cupra odhalená: 200-koňová Ibiza?

Od svojho príbuzného sa nemecký reprezentant odlišuje prednou časťou, lakovanými nárazníkmi, diskami kolies či volantom.

Opel Combo francúzske gény neskrýva

Toyota zvoláva desaťtisíce pickupov pre dva problémy, ktoré môžu mať pri nehode vážne dôsledky alebo dokonca nehodu spôsobiť.

Toyota zvoláva tisíce pickupov

Nabrúsené kupé ponesie prívlastok, ktorý v taliančine označuje pretekársku trať. Jeho tvary evidentne diktovalo prúdenie vzduchu.

Ferrari 488 Pista: Na okruhu ako doma

Elektromobil merajúci 5,11 metra má natiahnutú siluetu, obrovské kolesá a batériu s kapacitou 111 kWh. Stačiť má až na 665 kilometrov bez dobíjania.

Rodinu Volkswagen I.D. rozšíri liftback

Toyota pripravuje elektromotory, ktoré vyžadujú až o polovicu menej vzácnych kovov. Dôvodom sú obavy z nedostatku surovín, keďže automobilky rozširujú ponuku...

Toyota obmedzí vzácne kovy v e-autách
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×