Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Šialené BMW M5: Drift dlhý stovky kilometrov?

VIDEO
V titule nie je chyba, automobil skutočne môže byť schopný neptretržite jazdiť bokom aj stovky kilometrov. BMW to dokázalo s novým ostrým modelom M5, ktorý odteraz má na konte dva Guinessove svetové rekordy.
2 4 príspevky 18.01.2018 / Filip Kadlečík

Guinessova kniha rekordov obsahuje rôzne kuriozity a preto sa nemožno diviť, že jej záberu neunikajú ani štvorkolesoví tátoši. Známy je najmä oficiálny rýchlostný rekord Bugatti Veyron SS, z času na čas sa však medzi rekordérov zapíšu aj o niečo menej ekluzívne automobily.

Drift s dĺžkou 374,2 km bol extrémne náročný aj z technického hľadiska 2 fotografie v galérii Drift s dĺžkou 374,2 km bol extrémne náročný aj z technického hľadiska Zdroj: Youtube/BMW

BMW M5 luxus a cveng nechýba, no s Bugatti sa môže porovnávať len ťažko. Napriek tomu je taktiež zapísané v Guinessovej knihe rekordov a to dokonca dvakrát. Prvý zárez si ostrá limuzína vyslúžila za nadlhší drift počas ôsmich hodín, druhý za najdlhšie spoločné driftovanie dvoch vozidiel.

Inštruktor Johan Schwartz prešiel za volantom M5 bokom nepretržite 374,2 km. Zveličene sa dá povedať, že na vzdialenosť, ktorú predriftoval, by mu nestačili ani slovenské diaľnice. Rekord padol na kruhovej dráhe strediska BMW Performance Center v meste Geer v Južnej Karolíne.

Predchádzajúci najlepší pokus bol týmto počinom prekonaný o 230,1 km. Neuveriteľne dlhý šmyk umožnil aj fakt, že do Schwartzovho auta sa benzín tankoval počas rekordného pokusu z druhého BMW M5, ktoré s ním simultánne driftovalo. Ide o namieru vyrobený systém, ktorý v inej podobe používajú napríklad aj americké letecké sily.

BMW M5: Po prvýkrát so štítkom xDrive

Bavorský sedan má motor s výkonom 441 kW (600 k), osemstupňový automat a pohon všetkých kolies. Driftovanie však nie je minulosťou.

Zápis číslo dva síce má dĺžku “len” 79,3 km, zato však ide o nepretržitý spoločný drift dvoch exemplárov BMW M5. Bavori chcú týmito pokusmi demonštrovať úroveň pohonného systému xDrive, ktorý je v ostrom manažérskom sedane schopný pracovať v troch režimoch - 4WD, 4WD Sport a 2WD, kedy celý krútiaci moment 4,4-litrového osemvalca naladeného na 441 kW (600 k) a 750 Nm putuje výsostne na zadnú nápravu.


Najnovšie články
Pravda o stáčaní km: 20 populárnych jazdeniek

Novinka má rozmermi tesne podliezť klasický Tiguan, predávať sa bude pravdepodobne výhradne na čínskom trhu.

Tharu: Volkswagen pripravuje ďalšie SUV

Omladená verzia SUV vyrábaného aj v Žiline prichádza s odlišnými svetlami, nárazníkmi či volantom. Hlavnou novinkou je sústava EcoDynamics+.

Kia Sportage: Bestseller prešiel faceliftom

Po minuloročnom uvedení na autosalóne v Šanghaji by malo SUV z francúzskej dielne koncom tohto roka zaútočiť aj na európske trhy. V čele útoku bude najsilnejší...

Citroën C5 Aircross prichádza na starý kontinent

Najväčšie plány má aktuálne Škoda Auto, ktorá už v Indii pôsobí. Vlani dodala zákazníkom na tamojšom trhu 17 400 vozidiel.

České automobilky investujú v Indii

Rumunská firma ACF Track vystrojila populárne SUV gumenými pásmi, hlavnou nevýhodou tejto úpravy je cena.

Dacia Duster ako tank do ťažkého terénu

K zníženiu dochádza po obchodnom spore medzi Trumpovou administratívou a čínskymi predstaviteľmi, v ktorom však v posledných dňoch prišlo k uvoľneniu.

Čína zníži clo na dovoz áut z 25 % na 15 %
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×